השעיה כפולה: שבר שיא לאומי במרתון, רק שלא הוא זה שרץ

איוון זרקו אלבארס שבר את השיא הלאומי של הונדורס במרתון, אולם חקירה שבוצעה לאחר מכן גילתה כי הוא נתן את מספר החזה שלו לרץ ספרדי, והוא זה שקבע את השיא, שגם העניק לו מקום במשחקים האולימפיים. השניים הושעו לחצי שנה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרתון. אילוסטרציה | צילום: Shutterstock

סיפור הזוי במיוחד עלה בסוף השבוע לכותרות האתלטיקה העולמית, ובו שני מרתוניסטים ברמה עולמית הושעו מתחרויות למשך חצי שנה. הסיפור עצמו אירע כבר ב-2021 במרתון דרזדן, ובו נשבר השיא הלאומי של הונדורס על ידי הרץ האולמיפי איוון זרקו אלבארס, שקבע 2:17:46 שעות. אלא שבדיקה העלתה כי אלבארס כלל לא עלה על המסלול ומי שרץ עם מספר החזה שלו היה מרתוניסט אחר, ספרדי בשם קמילו סנטיאגו.

כבר ביום לאחר המרוץ פורסם העניין בתקשורת הספרדית, כולל תמונות מרשיעות, מה שגרם לסנטיאגו לפרסם ברשתות החברתיות כי הדבר נעשה ללא כוונות זדוניות. הוא סיפר אז שאלבארס פשוט סבל מכאבים בעקב והחליט שלא לרוץ במרתון, על אף שנרשם אליו ואף הגיע לגרמניה. לטענתו, תיק המשתתף שלו אבד ולכן הוא רץ עם מספר החזה של אלבארס והודיע על כך למארגנים.

המארגנים עצמם הגיבו: "אף שופט לא היה מציין שספורטאי יכול להחליף את מספר החזה שלו… והיו מדפסות למספרי חזה סמוך לקו הזינוק למי שהיה צריך". לאחר המקרה, גוף מטעם התאחדות האתלטיקה העולמית החוקר עבירות מסוג זה, ה-AIU (ר"ת של Athletics Integrity Unit) פתח בחקירה והכריע כי שני האתלטים עברו על חוקי האתיקה והכריע כי שניהם יושעו לחצי שנה.

הסיפור מסתבך עוד יותר, כאשר מסתבר שאלבארס, יליד ספרד המייצג את הונדורס, זכה במהלך החקירה לכרטיס חופשי להשתתפות במשחקים האולימפיים בטוקיו, וזאת על אף שלא קבע את הקריטריון (כחלק מהכרטיסים המוצעים למדינות עם מיעוט משתתפים). אחד התנאים שהוצבו לקבלת הכרטיס החופשי היה תוצאה טובה של אלבארס בדרזדן, ורק לאחר תוצאה זו הוגשה הבקשה של התאחדות האתלטיקה ההונדורית לכרטיס חופשי. תחילה הבקשה נדחתה בגלל החשדות, אולם לאחר ערעור הוא קיבל את הכרטיס, התחרה בטוקיו, והגיע במקום האחרון.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג