השחיין הערבי של גל נבו – בכלל אמריקאי

יום סוער עבר על משלחת השחייה הישראלית בשנחאי אתמול, כשגל נבו, הנציג הבכיר של הנבחרת, אמר לפתע "אני רוצה לקבוע שיא אישי ולנצח את כל השחיינים הערבים", בתגובה לסירובו של האיראני להתחרות מולו. מבדיקה שלנו עולה: השחיין הסורי בכלל יליד ותושב ארה"ב המחזיק באזרחות כפולה 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

יום סוער עבר על משלחת השחייה הישראלית בשנחאי אתמול, כשגל נבו, הנציג הבכיר של הנבחרת, אמר לפתע "אני רוצה לקבוע שיא אישי ולנצח את כל השחיינים הערבים", בתגובה לסירובו של האיראני להתחרות מולו. מבדיקה שלנו עולה: השחיין הסורי בכלל יליד ותושב ארה"ב המחזיק באזרחות כפולה 

מאת:אילן גולדמן




אליפות העולם בשחייה



הסורי של נבו – בכלל אמריקאי 


עד עכשיו לא ברור מה היה בליבו של הקיבוצניק הבלונדיני מחמדיה, כנגד עזאד אל- בראזי "הסורי" או נביל קבאב האלג'יראי. אך טרם ניתנה אפשרות להבין, אמר נבו "כל ישראלי יודע שצריך לנצח יריבים ערבים ממדינות ערב, אבל אין לי שום דבר נגד ערבים ישראלים". 


נבו והתקשורת הישראלית לא טרחו לבדוק: השחיין הסורי אליו כוונה מרבית האש, בכלל אינו ממדינות ערב. אל-ברזאי הוא "מייד אין אמריקה". השחיין נולד ובילה את ילדותו ב"וודלנד הילס" שבקליפורניה – לא דמשק. הוא לומד כעת על מלגה בקולג' בהוואי – לא באוניברסיטת טהראן. אזרחותו הסורית ניתנה לו מתוקף מעמד הוריו – לא מתוקף נאמנות למשטר המתפורר בסוריה. "יהיה לי קשה לייצג את סוריה, היא מדינת עולם שלישי", הצהיר אל-ברזאי לפני פחות משנה בפני כתב של עיתון מקומי בהוואי.

נראה שלשחיין האמריקאי אין שמץ זיקה לאסד וחבריו העלווים, מלבד הרצון "לתפוס איתם טרמפ" לאולימפיאדה. ספק אם כפות רגליו אי פעם הרגישו את רצפת שדה התעופה הקרה בדמשק.




השחייו הסורי – עם בגד הים של הנבחרת האמריקאית 
צילום:countyrecurrent.blogspot.com

איראנים, ערבים, זה הכול אותו הדבר לא?

מתברר, כי מה שהדליק את נבו, היה זעם על השחיין האיראני ששוב נטש את התחרות. מובן. אבל האם נבו יודע כי הקשר בין איראני לערבי, "מקרי בהחלט" וכי אלו ואלו הגיעו ממקורות אחרים לגמרי (איראנים הם ארים, ערבים הם שמים)? האם הוא אי פעם שמע על המאבק המתנהל בין העולם הסוני הערבי לשיעה האיראנית? כנראה שלא. 
 
בינתיים, בעברו השני של הגלובוס, כאן בישראל, ערבי אחר, מהסוג הלא איראני, "התחמם" לו. "ניכר בדבריו, ובדרך התנסחותו כי הוא נמצא בתחום הנכון. אינני רואה עוד תחום מלבד קפיצה למים עם בגד ים והגעה לצד השני שבו הוא יוכל לנצח. בטח שלא תחומים הדורשים משהו מעבר לשרירים", נאם הח"כ אחמד טיבי."אותנו לימדו לשחות ולא לעשות פוליטיקה", חצץ מנגד השחיין ה-א-פוליטי.

אך הפרשה סירבה לגווע. גם עולם הכדורגל רצה להשתתף באירוע, ויו"ר בני סכנין שאהר חלאיילה נקרא למיקרופונים: "אנחנו עובדים קשה למדר את הגזענות מהמגרשים כדי ליצור דו קיום. לא אחזור על הדברים הקשים, המטומטמים וחסרי האחריות של נבו. ספורט זו לא מלחמה. על איגוד השחייה להשעות אותו מיידית", התלהם חלאיילה.


נבו מימין- מרוצה מהעובדה כי ניצח ערבים
צילום משער מגזין אינטרוול בשיתוף שוונג ועיתון הארץ

ואילו אנחנו לכשעצמנו ניסינו לחזור בהרהור נוגה לזירה הספורטיבית התחרותית הטהורה. די היה לכולנו אם נבו היה אומר שהוא מתייחס להחרמה של השחיין האיראני כפסולה. באשר ליריבים שגל נבו רוצה לנצח – אנחנו מקווים שמדובר בכל מי שקופץ לצדו לבריכה – בין אם ערבי, אמריקאי, רוסי או ישראלי. מבחינתנו, די בכך.


אילן גולדמןאילן גולדמן
עורך המשנה של אתר שוונג – אלוף ישראל לשעבר באופני כביש וכיום רץ תחרותי בעל תואר במזרחנות

כל הכתבות של אילן גולדמן במדור– מזרח תיכון חדש




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג