המלצות לרוכבי האופניים לשעת חירום

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אייל הרשטיק



בעקבות מקרים רבים של חילוץ רוכבי אופניים ע"י יחידות החילוץ השונות הפרושות ברחבי הארץ גיבשו יחידות החילוץ מטעם משטרת ישראל ואיגוד האופניים בישראל "המלצות לרוכב/ת האופניים בשעת חירום". המלצות אלו מובאות כאן בפניכם ואנו מקווים כי יופנמו בקרב מובילי ומשתתפי הטיולים ובכך נקטין את כמות הפציעות,
החילוצים וזמן פינוי הפצוע/ה מהשטח.

לפני היציאה:

1. כל יציאה ביום יכולה להסתיים בפגיעה וחילוץ לילה לכן תמיד יהיה איתנו ציוד עזרה ראשונה בסיסי, פנס קטן, ומעיל רוח דק או שמיכה תרמית.
2. טלפון סלולארי – יש להחזיק טלפון אחד סגור לחירום. בזמן חירום יש לפעמים צורך בזמן אוויר ארוך. הטלפון הוא חוליה משמעותית ביותר במהלך ההצלה אל תשבור אותה. מומלץ אף לדאוג שיהיו טלפונים סלולאריים של כל החברות המספקות שירותים אלו.
3. מפה היא עזר קריטי במקרה של פגיעות – יש להצטייד במפה של איזור הרכיבה שתעזור בחילוץ במקרה הצורך (שימו לב שבגב מפות סימון השבילים ישנם מספרי טלפון חיוניים). מומלץ אף להצטייד במכשיר GPS במטרה לקבל מיקום מדויק ומהיר.
4. קסדה הינה אביזר הבטיחות החשוב ביותר ברכיבה על אופניים, חשוב מאד להצטייד באחת ולרכוס אותה במשך כל הרכיבה.
5. יש להתאים את קושי מסלול הרכיבה אל קבוצת רוכבי האופניים בכדי להקטין לרמה מינימאלית את האפשרות לפגיעה. מומלץ לקבל מידע מרוכבי אופניים שכבר רכבו במסלול.
6. העזרה ההדדית היא צורך קריטי במקרה של פגיעה קשה – תמיד מומלץ לא לצאת לרכוב לבד.
7. יש לקחת ציוד מתאים לתנאי מזג האוויר במיוחד מים בכמות מספקת.

בזמן חילוץ:

1. כללי: זכור המטרה הראשונה היא להביא את כוחות ההצלה (יחידת חילוץ, מד"א) למקום האירוע. זמן הגעה נע בין 10 דקות לשעות בהתאם למיקומכם, לכן יהיה זמן לטפל בפצוע לאחר מסירת ההודעה. בשטחים רבים יש בעיה של קשר סלולארי לכן יש צורך להתרחק מהפצוע למקום גבוהה (במקרה של קליטה מוגבלת, מומלץ לנסות ליצור קשר דרך הודעות טקסט (SMS). אל תהסס לעזוב את הפצוע. לבד לא תוכל להוציא אותו מהשטח.
2. בדוק שאתה יודע מקומך בדיוק של ק"מ בערך, מספר הטלפון ליצירת קשר ויש לך הערכה לגבי מצב הפצוע (פגיעת ראש, דימום, מצב הכרתו וכו').
3. התקשר 100 (הם יודעים להפעיל את כל הכוחות המתאימים כולל יחידות החילוץ) דווח להם:
א. שמותיכם ב. מקומכם (רצוי נקודת ציון בציון הרשת, ישראל או UTM ) ג. מספר הטלפון ליצירת
קשר ד. מצב הפצוע.
4. השאר את הטלפון זמין רק לצורך החילוץ (יהיה זמן להודיע לכולם אחרי החילוץ). במידה ויצרת קשר באזור בו ישנה בעיית קליטה בטלפון סלולארי, אנא הישאר במקום זה עד הגעת כוחות החילוץ.
5. ודא את מקומך בצורה יותר מדויקת כדי לדווח לכוחות המקצועיים מד"א או יחידת חילוץ שיתקשרו אלך ויגיעו עד לפצוע.
6. איש יחידת החלוץ יבקש ממך פרטים הקשורים במיקומך ובמצב הפצוע כדי לקבוע את גודל הכוח, צורת הפינוי, וכוחות הנוספים שיש להביא. נסה להיות מעודכן ככול שניתן בפרטים.
7. טיפול בפצוע: א. אין להזיז את הפצוע ב. אין להוריד קסדה מראש הפצוע ג. טפל בפצוע כמיטב ידיעתך, על תבצע דברים שאינך יודע ולא אומנתה להם. ד. נסה לשמור על ערנותו של הפצוע.
8. דווח לאיש יחידת החילוץ או מד"א על כל שינוי במצב הפצוע: שקיעה של הפצוע, הקאות, כאבים חדשים, איבוד תחושה וכו'.

עם סיום החילוץ:

1. יחידת חילוץ ומד"א מצילים חיים ואינם מצילים רכוש לכן במידת האפשר נעזור בפינוי האופניים אך לא בכל מחיר. זהו תשלום קטן שיתכן שתשלמו.
2. בחלק מהחילוצים תתבקשו להגיע לתחקיר ע"י יחידת החילוץ כדי להסיק מסקנות על החילוץ. תחקיר זה הוא פנימי של יחידות החילוץ ואינו עובר לגורמים אחרים.

אנו באיגוד האופניים מקווים שתגלו חוש אחריות ותנהגו על פי ההמלצות הרבות המוצעות לעיל. תמשיכו ליהנות מכמה שיותר טיולים בטוחים בארצנו היפה ,על כל נופיה השונים והמגוונים, מהצפון ועד לדרום.

יחידות החילוץ פועלות תחת משטרת ישראל. פריסת 9 יחידות החילוץ מכסה את כל השטחים הפתוחים של מדינת ישראל. אנשי היחידות עובדים בהתנדבות ללא כל תמורה כספית וביכולתם להפעיל כוחות קרקעיים רגליים ורכובים, וכן כוחות מוסקים בהתאם לצורך.

המשיכו לטייל בארץ אך עשו זאת באחריות ובזהירות ואולי לא ניפגש.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג