המלצות לצום יום הכיפורים

רגע לפני צום יום הכיפורים – מה קורה לגוף שלנו בזמן הצום, ואיך אפשר למנוע את תחושות החולשה והרעב. ההמלצות שיעזרו לכם להכין את הגוף לצום ולעבור אותו בשלום. כל מה שצריך הוא הכנה מתאימה ותזונה נכונה, לפני ואחרי הצום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


רגע לפני צום יום הכיפורים – מה קורה לגוף שלנו בזמן הצום, ואיך אפשר למנוע את תחושות החולשה והרעב. ההמלצות שיעזרו לכם להכין את הגוף לצום ולעבור אותו בשלום. כל מה שצריך הוא הכנה מתאימה ותזונה נכונה, לפני ואחרי הצום

מאת:שרון גבריאל


במהלך הצום מתרחשים בגוף שני תהליכים מרכזיים: רמת הסוכר בדם יורדת, כתוצאה מחוסר אכילה, ונפח הדם יורד, כתוצאה מחוסר שתייה. שני הדברים הללו מביאים לתחושות של חולשה, סחרחורות, תשישות ורעב. ישנם מספר כללים, שאם נעמוד בהם נעבור את הצום בשלום ובלי לחוש כמעט רעב ותשישות. 

 לפני הצום:
1. חשוב להקפיד על שתייה מרובה ביום הקודם לצום. בסיום הארוחה המפסקת כדאי ורצוי מאוד לשתות שתי כוסות מים או תה ללא סוכר, כדי למנוע התייבשות ותחושת צמא.

2. מומלץ להמעיט ככל הניתן, כמה ימים לפני הצום, בשתיית קפה, דיאט קולה או כל משקה שמכיל קפאין. אנשים הרגילים לשתות מעל שלוש כוסות משקה עשיר בקפאין ביום עלולים לסבול במהלך הצום מתופעות גמילה, שביטויין העיקרי הוא כאבי ראש חזקים.

3. רצוי להמעיט בשתייה מתוקה ובשתיית משקאות אלכוהוליים.

4. במשך היום הקודם לצום, יש להמעיט בצריכת מזונות עשירים במלח או מזונות חריפים מדי. צריכת מזונות אלה עלולה לגרום לתחושת צמא במהלך הצום.

 

 File:Pastas.jpg
צילום: color line

5. בארוחה המפסקת יש להקפיד על אכילת מזונות עשירים בפחמימות מורכבות כגון אורז, פסטה, לחם מחיטה מלאה, תירס. מזונות אלו תורמים לתחושת שובע, ויספקו אנרגיה לגוף במהלך הצום.

6. כדאי לשלב מזון שומני בארוחה המפסקת – למשל, כף טחינה או כף שמן זית. השומן מאט את ריקון הקיבה, ועל כן תורם לתחושת שובע. יחד עם זאת, רצוי לא לאכול מזון מטוגן מכיוון שזה עלול לגרום לתחושת צמא.

7. יש לאכול ירקות טריים לא קלופים, לטובת אספקה נאותה של סיבים תזונתיים, אשר יגרמו לתחושת שובע וישמרו על רמות תקינות של סוכר בדם.

אחרי הצום:
1. יש לשתות מיד עם תום הצום כוס שתייה ממותקת, דוגמת מיץ ממותק (לא קר) או תה פושר בתוספת סוכר או דבש.

2. אפשר לאכול מנת פרי או עוגייה מתוקה או פרוסת לחם מלא מרוחה בכפית דבש. כך אנו מחזירים לגוף נוזלים וסוכרים שאבדו לנו במהלך הצום.

3. לאחר 30- 60 דקות כדאי להתחיל עם הארוחה עצמה, וגם בה רצוי לא להפריז.

צום מועיל וגמר חתימה טובה.

שרון גבריאל הינה הדיאטנית הקלינית הראשית ברשת מועדוני GO-ACTIVE, רשת מועדוני כושר בינלאומית  המנהלת את מועדון הכושר בתל אביב, ר"ג וברחבי הארץ.

———————————————————————————————————-


קפאין משפר יכולות גופניות



טיפים לשתיית מים בזמן טיול עם ילדים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג