המועמדים לניצחון באליפות ישראל בנגד שעון

מחר (שישי) תוזנק בתל סאקי שבגולן אליפות ישראל בנגד שעון (נג"ש) כשעל על קו הזינוק יעמדו מתחרים ומתחרות מהעילית של הרוכבים בישראל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ביום שישי ה-6 בנובמבר, תזנק מתל סאקי שבגולן אליפות ישראל ברכיבה נגד שעון (נג"ש) למקצי הג'וניורס, עד גיל 23 והעלית, לנשים ולגברים. מדובר באליפות לאומית אחת משתי התחרויות היוקרתיות בתחום והמנצחים בתחרות ייצגו את ישראל בתחרויות אופני כביש בעולם בשנה הקרובה כאלוף ישראל וילבשו את החולצה הייצוגית של ישראל.

גיא שגיב | צילום: באדיבות סייקלינג אקדמי

כאמור בתחרות נג"ש המתחרה מוזנק בהפרש זמן קבוע מקודמו והמנצחים הם אלו הקובעים את הזמן הקצר ביותר לאורך המסלול. המנצחים בתחרויות אלו הם רוכבים המסוגלים לרכוב בתנוחה אווירודינמית ולחלק את כוחם באופן הנכון ביותר, ללא שיקולים טקטיים או קבוצתיים נוספים. פורמט תחרויות זה הוא פורמט אולימפי ובמשחקים שיתקיימו בטוקיו ב-2021, תזנק לראשונה גם רוכבת ישראלית למקצה זה.

המרוץ יוזנק בשעה 10:00 בבוקר מתל סאקי שבגולן והמרחקים בו הם 15-30 ק"מ בהתאם לקטגוריה. הטופוגרפיה הייחודית של המרוץ בגולן תאלץ את הרוכבים המקצועיים לחשב היטב את חלוקת הכוחות והמאמץ. המרווחים בין רוכב לרוכב יהיו של כדקה והישגי הרוכבים בתחרות יקנו להם ניקוד בדירוג העולמי. האליפות תתקיים בהתאם למגבלות הקורונה ללא קהל ואישור לקיום התחרות הושג במאמץ משותף של איגוד האופניים ומשרדי הספורט והבריאות.

המועמדים לניצחון

גיא שגיב: רוכב כיום בקבוצת "ישראל סטראט אפ ניישן" וניצח ב-2017 את אליפות ישראל בנג"ש ובשנה שעברה הוא ניצח את אליפות ישראל באופני כביש בפעם השלישית. שגיב היה הרוכב הישראלי הראשון שסיים את הג'ירו ד'איטליה שזינק בירושלים ב-2018 ולפני כשבועיים סיים שוב בפעם השנייה את הגרנד טור האיטלקי.

גיא ניב: אלוף ישראל בנג"ש לשנת 2019 וההישג הבולט שלו השנה הוא היותו הרוכב הישראלי הראשון שהתחרה בטור דה פראנס במדי "ישראל סטראט אפ ניישן".

גיא ניב | צילום: נועה ארנון, ישראל סטארט אפ ניישן

עומר שפירא: אלופת ישראל באופני כביש בשלוש השנים האחרונות ובעלת הישגים בין לאומיים ובהם המקום השלישי בטור של קולורדו, המקום השמיני בטור של קליפורניה, המקום ה-19 ב-La Course by Le Tour de France והמקום ה-21 ב-Giro Rossa. השניים האחרונים הם המרוצים הגדולים ביותר בסבב העולמי לנשים, מרוץ חד-יומי ותחרות שלבים בהתאמה. שפירא סיימה כזכור במקום ה-13 באליפות העולם בנג"ש עם התוצאה הטובה ביותר של רוכבת ישראלית במרוץ זה.

רותם גפינוביץ':  אלופת ישראל במקצה הנג"ש בשנתיים האחרונות שמתחרה היום בקבוצת Canyon//Sram היא אלופת מרוצי הכביש ב-2015, ועם תוצאות ובהם המקום התשיעי בנג"ש במשחקים האירופאים במינסק והמקום ה-13 במרוץ נגד השעון באליפות אירופה – גפינוביץ' כבר הוכיחה שהמרוצים נגד השעון הם הטריטוריה שלה.

"הגולן הוא מקום אידאלי לתיירות ספורט בגלל האקלים הנוח, תוואי השטח הנהדר לרוכבי אופניים המאפשר רכיבה ברמת קושי משתנה, מסלולי ריצה בנופים מרהיבים המשנים את צבעם על פי עונות השנה ומסלולים מסומנים גם לרוכבי שטח", מספר עודד פורת מנהל אגף תיירות בחברה כלכלית גולן, "הגולן משקיע רבות בתשתיות לרווחת קבוצות ספורט במקומות לינה ייעודיים כמו כפר הרצים בעין זיוון ועידוד מתחמי לינה מותאמים לספורטאים. אנו מארחים מספר אירועי ספורט מובילים כמסורת. מרוץ הרי הגעש, מרוץ טיפוס החרמון וחוצה גולן באופניים כחלק מתפיסה של תיירות ספורט כאחד ממנועי הצמיחה של הגולן".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג