הכר את המסלול – טור טראנסאלפ 2008

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:הראל נחמני

טור טראנסאלפס 2008 עובר דרך עיירות שקטות ומקסימות לאורך האלפים הגרמנים, אוסטרים בעיקר בהרי הדולומיטים האיטלקיים, ומסתיים על חוף הים, לא הרחק מעיר התיירות האיטלקית ונציה.

שוונג מאפשרת לקוראיה סקירה על האתרים השונים, בהם יעבור הטור.

רשימת העיירות בהן עובר הטור:

TOWNS: Oberammergau | S?lden | Brixen | St. Vigil | Sexten | Falcade | Feltre | Bibione

טראנסאלפ 2008 – מסלול הטור

תחנה ראשונה – אוברמרגאו: גרמניה

כמו בשנים קודמות, העיירה היפהפיה אוברמרגאו השוכנת בקצה האלפים, היא מקום אידיאלי להתחיל בו את הטור טאנסאלפ 2008, השישי במספר. העיירה, על 5,300 תושביה, ידועה בבתים בעלי חזיתות רחבות ודקורטיביות העשויות עץ. רחובות העיירה המתעקלים במקום שהיה אהבתו הגדולה של המלך לודוויג השני, כאילו נועדו עבור רכיבת אופניים. המקומות המומלצים לבילוי הם ארמון לינדרהוף (Linderhof castle) ומנזר אטאל (ettal monastery).


תחנה שנייה – סולדן: אוסטריה

אגדה מקומית מספרת שהאנשים של אזור אוצטל באוסטריה זכו פעמיים כשבורא עולם יצר את היופי הטבעי. כיצד ניתן להסביר אחרת את העובדה שמרבית המקומות התיירותיים בטירול אוסטריה, ממוקמים בעמק יפהפה זה, שאורכו בסה"כ 67 ק"מ. באזור זה ממוקמים הקהילה, ההר, הקרחון (אוברגורגל), המפל (סטיובן) והאגם (פיבורג) הגבוהים ביותר באלפים האוסטרים.

גוש ההרים המכונה אוצטל מכיל מעל 250 פסגות מעל לגובה 3,000 מטר ומציע אינסוף טרקים ומסלולי אופניים בנוסף על מסלולי סקי משובחים.
אזור זה מציע מגוון רחב של פעילויות לכל כיס ולכל קהל יעד, הכל אפשרי. בנוסף, האזור מציע מגוון רחב של אירועים ופסטיבלים מסורתיים בכל עונות השנה.


תחנה שלישית – בריקסן: איטליה

בריקסן וכפרי הנופש שסביב לה הם המרכז של אזור דרום טירול. עיירה שהיא צומת דרכים של צפון ודרום, מקום בו תרבויות ודרכי חיים שונים מצטלבים.
העיירה בריקסן על רחובותיה הצרים ובתי העיירה, הגשרים, הכנסיות, הקתדרלה, המנזרים, ציורי הקיר הייחודיים, ארמון הבישופ, השדרות והפארקים, מושכת תיירים רבים להכיר את דרום טירול על מנהגיה וצורת החיים שלה.
מגוון המסעדות בעיירה גדול וכולל פאבים עם אוכל מקומי ומסורתי עד מסעדות גורמה זוכות פרסי יוקרה. האווירה של דרום טירול ביחד עם הקסם האיטלקי יוצרים סימביוזה נפלאה של טעמים וריחות.
האזור כולל אטרקציות לרוכבי שטח ופנאי החל מטיול משפחות רגוע בנהר אייסק עד מסלולים מפרכים לאוהבי האתגר.
אטרקציה נוספת אחרי הרכיבה היא בריכת האתגר "אקוורנה" כמו גם כפרי נופש רבים המצויים בקרבת העיירה המציעים מגוון פעילויות ספורט.


תחנה רביעית – סט. ויגיל: איטליה

עיירת תיירות במרכז הדולומיטים. במשך 100 שנה מהווה העיירה מרכז למטיילים, משפחות, רכיבת הרים ולאוהבי טבע בקיץ. בחורף מושך אתר הסקי המודרני קרונפלאץ גולשים רבים, כך שסט. ויגיל הוא מקום שמתאים לכול, בין הרי הדולומיטים לעמקים שסובבים אותם. שמורת "Fanes-Senes Prags" המטקפת באגמים פסטורליים ובבפסגות לבנות, היא אחת הגדולות והיפות באזור הדולומיטים. האזור מתאים לרכיבת הרים ולטיולים קצרים ויש בו 400 ק"מ של מסלולים מסומנים לרוכבי אופניים. כמו כן מפוזרות בהרים בקתות רבות המאפשרות לינה בשטח. הר רנדברג (2,275 מ' גובה) מאפשר צפייה על כל האזור (360 מעלות). העיירה מלאה במשך כל ימי השנה כולל תחרויות סקי וסנואובורד בינלאומיות בחורף. בקיץ מארחת העיירה את רוכבי הג'ירו האיטלקי (מאי) ואת רוכבי הטור טראנס אלפ (יולי). סט. ויגיל מכונה גם "נסיכת הדולומיטים".


תחנה חמישית – סקסטן: איטליה

סקסטן הוא כפר הררי קטן בעמק הוכפסטר, החלק המזרחי של דרום טירול, על גבול אוסטריה-איטליה, ומכונה ' 'three battlement. הכפר הוא גן עדן לספורטאים ולמשפחות הנהנים מספורט אלפיני בקיץ וסקי בחורף, כמו גם מגוון רחב של צמחיה ובעלי חיים, לא רחוק משעון השמש הגדול בעולם: The dolomite rock.


תחנה שישית – פלקיד: איטליה

פלקיד הוא כפר נופש הממוקם במישור גבוה לא רחוק ממספר כבישים ראשיים, ונוח להגעה מכל כיוון. בגובה 1,100 מ' מעל פני הים, הכפר מהווה מיקום נפלא למנוחה ולפעילויות ספורטיביות לכל גיל.
פלקיד ממוקם בעמק ביואיס, המתחיל בהרי פאסו סן פלגרינו ומוקף בפסגות הדולומיטים: מדרום Pale di San Martino and Cime del Focobon, מצפון: of Mount Marmolada and Cime del Auta וןממזרח: Mount
המישור בו ממוקם הכפר מאפשר מגוון שלם של פעילויות חברתיות בקיץ וקרוס קאנטרי סקי בנוסף ל- 100 ק"מ של מסלולי גלישה בחורף.

תחנה שביעית – פלטרה (Feltre): איטליה

פלטרה הוא הדומה לספינה עתיקה המופיעה מעל ערפילי הבוקר. העיירה ממוקמת במרכז אמפיתאטרון טבעי למרגלות האלפים ומהווה דוגמא ל "עיר מבוצרת היטב" במחוז ונטו.
העיירה הוקמה עוד בזמן הרומאים במאה הראשונה לספירה וישבה במיקום צבאי אסטרטגי המחבר את מפרץ אלטינו עם אזור דונהו. אחרי נפילת האימפריה הרומאית העיר נהרסה ע"י הלומברדים במאה ה- 6 לספירה, ובשל המיקום האסטרטגי נהפכה למרכז של קרבות עקובים מדם.
העיר משופעת במבנים גוטיים ובארמונות ומנזרים מפוארים, במוזיאונים וכיום היא הפכה לעיירת סטודנטים. במהלך השנה נערכים בה פסטיבלים מסורתיים, המשקפים את ההיסוריה ארוכת השנים ואת תרבות המקום.


תחנה שמינית – ביביונה: איטליה

ביביונה ממוקמת על חוף הים האדריאטי ומהווה אלטרנטיבה לאגם גרדה המפורסם. לעיירה 8 ק"מ של חוף חולי והיא מהווה מקום אידיאלי לשכשך בו את הגוף אחרי כ- 900 ק"מ של רכיבה על אוכף האופניים. בעיירה משופעת בבתי קפה, בארים ומסעדות מעולות שיארחו את מסיימי הטור טראנסאלפ התובעני.
רוכבי הטור מוזמנים להישאר במקום עוד יום או יומיים ואף לקפוץ לביקור בעיר השכנה: ונציה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג