היום זה מתחיל – הטור טראנס אלפ 2009

מיום ראשון ה-28 ביוני ועד יום שבת ה-4 ביולי, יום בו מתחיל הטור דה פרנס, ישתתפו 1100 רוכבים חובבים ב-550 קבוצות במרוץ בן 7 קטעים מהעיר הגרמנית  Sonthofen דרך האלפים האוסטרים לעיר Arco באיטליה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


מיום ראשון ה-28 ביוני ועד יום שבת ה-4 ביולי, יום בו מתחיל הטור דה פרנס, ישתתפו 1100 רוכבים חובבים ב-550 קבוצות במרוץ בן 7 קטעים מהעיר הגרמנית  Sonthofen דרך האלפים האוסטרים לעיר Arco באיטליה

מאת:אייבי גילת


המסלול הוא אתגרי ובדרגת קושי גבוהה מאוד. הרוכבים יאלצו להתמודד בשבוע ימים עם מסלול באורך של 882 ק"מ, 18 מעברי אלפים וגובה מצטבר של 18,366 מטר.

מנהל המרוץ אולי סטנסיו אומר: "השנה יאלצו המתחרים להתמודד עם רמה גבוהה של אתגרים ומעברים נפלאים כמו ה- Timmelsjoch בגובה של 2,509 מטר עם תצפית לעבר הקרחון של האלפים האוצטלים, ה- Stilfserjoch המעבר הגבוה בהרי האלפים המרכזיים בגובה של 2,753 מטר עם 48 הפניות, וכן עם מעבר גאביה בגובה של 2,604 מטר."

ביום ששי ה-3 ליולי יום לפני הסיום מחכה לרוכבים הקטע הקשה ביותר במרוץ. קטע מספר 6 מ – Livigno ל- Kaltern הוא שובר רגליים אמיתי: 181 ק"מ, 5 מעברי הרים ו- 3,770 מטר גובה מצטבר של סבל צרוף. "זהו הקטע הקשה ביותר שנרכב אי פעם בטרנס אלפ’" מוסיף מנהל המרוץ.

השנה הקבוצה הישראלית למרוץ הטרנס אלפ’ מונה 48 משתתפים עובדה המציבה אותנו במקום ה- 3 מבין המדינות המשתתפות במרוץ. במקום הראשון מבחינת מספר המשתתפים נמצאת גרמניה המארחת בפער עצום משאר המדינות עם 746 רוכבים. במקום השני נמצאת שוויץ עם רוכב אחד יותר מאיתנו (49 רוכבים).

ישראל מקדימה מדינות רבות עם מסורת רבת שנים של רכיבה על אופניים כמו אוסטריה (47), הולנד (39), איטליה (35), קנדה (28), רוסיה (18), ומדינות רבות מהאזור. התופעה הזו רק מצביעה על העומק שבה חדר ספורט הרכיבה על האופניים בעיקר לשורות הרוכבים החובבים אצלנו במדינה ועד כמה התפשטה התופעה בקרב הציבור הישראלי צמא האתגרים.

בטרנס אלפ’ השנה משתתפים רוכבים מ-25 מדינות. 20 קבוצות של נשים, 180 קבוצות של גברים, 93 קבוצות מעורבות, 187 קבוצות של מסטרס (סכום הגיל של שני חברי הקבוצה ביחד הוא מעל 80 שנה), ו- 70 קבוצות של גרנד מסטרס (סכום הגיל של שני חברי הקבוצה ביחד הוא מעל 100 שנה). כנראה שלהתמודד עם תוואי דרך בדרגת קושי גבוהה כל כך וטופוגרפיה הררית שכזו צריך הרבה מאוד בשלות, בגרות נפשית, ויכולת עמידה בפני קשיים בעיקר מנטאליים שמגיעה עם השנים, דבר המסביר את הכמות הגדולה של רוכבים בגילאים גבוהים יחסית בטרנס אלפ’.

המשלחת הישראלית לטרנס אלפ’ הולכת וצוברת תאוצה משנה לשנה. ענף הרכיבה העממית בארץ מקבל חיזוק משמעותי מאוד מהתנסות של רוכבים ישראלים בתחרות בחו"ל בדרגת קושי שכזו. אנחנו מאחלים לכל חברי המשלחת שיבלו בנעימים, יעשו חיים שם בין פסגות האלפים המושלגות, ויחזרו בשלום עמוסי רשמים וחוויות. דיווחים וסיכומים מתחרות הטרנס אלפ’ 2009 נעביר לכם כאן בשוונג. האמת כבר עושה חשק להתחיל ולהתאמן לתחרות הטרנס אלפ’ של השנה הבאה 2010.

לערוץ הטור טראנס אלפ לחץ כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג