הידעתם? מרוץ הרצליה חוגג 30 שנים

לקראת מרוץ הרצליה אשר יתקיים בקרוב ניסינו לשחזר בקווים כללים את ההיסטוריה של המרוץ הנקרא היום מרוץ הרצליה בחסות מועדון מגה ספורט enjoy, מבית לאומי קארד. זה לא היה פשוט
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לקראת מרוץ הרצליה אשר יתקיים בקרוב ניסינו לשחזר בקווים כללים את ההיסטוריה של המרוץ הנקרא היום מרוץ הרצליה בחסות מועדון מגה ספורט enjoy, מבית לאומי קארד. זה לא היה פשוט

מאת:יאיר בן עמי


משהו שלא יכול לקרות היום. לפני 24 שנים, בשנת 1990 וכנראה זה היה בסוף שבוע של ראש השנה ה-22 בספטמבר, השתתפתי במרוץ הרצליה. אני זוכר בוודאות מה התוצאה שהבהבה על השעון מעל לשער הסיום. אני זוכר בוודאות שהיא היתה טובה יותר במעט מזו שהופיעה על שעוני. מה שלא יכול לקרות היום הוא שלא הצלחתי לשחזר מדוע התוצאה המופיעה על השעון היא כה איטית ביחס לתוצאות שקבעתי במרוצים אחרים, בסוף גם את זה גיליתי.


התמונה שהחלה את הבלגן. עבדכם הנאמן (משמאל) מביט בשעון, לא ידוע מי הוא הרץ הראשון

משך שלושת הימים בהם ניסיתי לשחזר את ההיסטוריה של מרוץ הרצליה לצורך הכתבה, יצא לי לשוחח עם לא מעט חברים וכאלו שהכרתי. שימו לב לנתון הזה – אף אחד לא זכר כי המרוץ חוגג כשלושים שנים של מרוצים, לא בין אלו עימם דיברתי, עד שהגעתי ליומנים של משתתף המוכר לרבים.

במה שחשבתי בטעות כסופו של תהליך, התקשרתי למיכאל זיו, יו"ר מועדון איילות בעבר הרחוק וההווה, שהיה גם יו"ר איגוד הטריאתלון ובשנים אליהן הגענו בבדיקה הוא היה ספורטאי בכלל לא רע.

נחשב למסלול המהיר ביותר
ביומנים של מיכאל זיו נמצא תיעוד להשתתפותו במרוץ הרצליה כבר בשנת 1985, שכנראה היתה שנת הבכורה ומשמעות הדבר כי השנה, 2014, יתקיים המרוץ בפעם ה-30 וזו כבר סיבה לחגיגה, ואם שאלתם עצמכם עד כמה לא רע היה זיו כספורטאי אז רק נרמוז לכם כי לו היה משחזר את התוצאות שלו מאז, הוא היה מתכבד במקום טוב בתוך 20, אולי 30 הראשונים במרוצים המהירים ביותר הנערכים בישראל למרחקים של 10 ק"מ.



מרוץ הרצליה נוסד על ידי מועדון איילות ובבדיקות שאנו ביצענו הוא החל להתקיים בשנת 1985. במתכונתו הנוכחית, בקנטרי הרצליה ובשיתוף עיריית הרצליה, הוא מתקיים בפעם ה-9. לאחר ה"בירורים" עם זיו פנינו לאילן זיסר שמפעיל את האתר "מבט למרוץ", שהצליח לשחזר כנראה את התוצאות של רוב השנים, ייתכן ואת כל השנים, בהם התקיים המרוץ.

על פי רישומיו והעדויות (תוצאות) שהצליח זיסר לשחזר לא התקיים מרוץ הרצליה בשנים: 2000, 2003-4 וגם בשנים 1993, 1996, 1998.

חשוב לציין כי באחת ממתכונות המרוץ (בשנות התשעים) הוא נקרא "מרוץ דן אכדיה" ובחלק מאותן מהדורות היה יוסי אבני ז"ל האיש שהוביל את הארגון. לפני כשלוש שנים פרסמנו כתבה על "לקראת המרוץ" בשם סיפורים של חבריו – כאן. מאז שנת 2006 נקרא המרוץ ע"ש יוסי אבני.


עופר ביידה – הרץ המצלם תיעד את מהדורת 2011


מסלול המרוץ שונה כמה פעמים. בשנות השמונים היה המסלול שונה מהשנים (שנות התשעים) בהם הוא הפך ל"מרוץ דן אכדיה" וכיום המרוץ על מסלול שונה מאלו שהיו אז. מרוץ הרצליה מפורסם לא רק משום שהוא מהוותיקים והיציבים שבתחרויות הריצה בישראל, אלא זהו גם המסלול הנחשב למהיר ביותר ועליו מנסים רבים לקבוע את הישג השיא שלהם במרחק 10 ק"מ.


מרוץ הרצליה. מהיר ואיכותי


אותה תמונה (למעלה) שמצאתי בין אלבומי התמונות  שלי החזירה אותי לשנת 1990. מעולם לא הייתי רץ מהיר, אבל התוצאה המופיעה בתמונה איטית במיוחד והציקה לגבר, גבר הילדותי הקיים תמיד בספורטאים. מה שסייע לזיכרון היה שחזור התאריך העברי של המרוץ שהתקיים בשנת 1990 מיד לאחר ראש השנה. עבדכם הנאמן וכמה מחברי ניצלנו את חופשת ראש השנה למחנה אימונים מתיש שבסיומו היתה שחייה בבריכת אחד מהקיבוצים, רכיבה ולאחריה ההשתתפות במרוץ. הדבר החשוב ביותר מבחינתנו (עוד חבר מצא תמונה עם תוצאה לא מחמיאה מהמרוץ) היתה שיהיה תירוץ טוב לנכדים כשישאלו על ה"מההירות" בה רצנו אז.


ביום שבת, 3.5.2014 יתקיים מרוץ הרצליה בחסות מועדון מגה ספורט enjoy מבית לאומי קארד בפעם ה- 9 במתכונת ע"ש יוסי אבני. התחזית היא ל-2,500 משתתפים בשלל המקצים –
ההרשמה לאתר המרוץ כאן. כרטיס אשראי מועדון enjoy מעניק למחזיקים בו הטבות בלעדיות ברשת מגה ספורט, 10% הנחה על כל רכישה (כולל כפל מבצעים), הטבות במגוון בתי עסק בתחום הבריאות, הספורט ואורח חיים בריא ומעולם הפינוקים של לאומי קארד, הטבות 1+1 ועוד…


10.4.2014



יאיר בן עמי
עורך לשעבר של אתר שוונג
בעל הטור מציאות נושכת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג