הדרך למרוץ הטור טראנס אלפ

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:יריב זרביב




מרוץ האופניים לחובבים הגדול בעולם ה- tour transalps יחל בחודש יולי הקרוב.
550 זוגות ברי מזל (מתוך אלפי זוגות מכל רחבי העולם המנסים להתקבל אליו), יזנקו מהאלפים האוסטרים, לשבעה ימים של עבודה קשה ורצופה, מלאה בטיפוסים לפסגות רמות ובירידות לעמקים מוריקים. שני רוכבי אופניים ישראלים מקבוצת 'אשכולות' החליטו לקבל עליהם את האתגר הקשה והם מתאמנים לקראת כיבוש האלפים







TourTransalp – MyVideo

הראל נחמני ורונן שיריזלי, הם שני רוכבי אופניים חובבים מקבוצת 'אשכולות' שהחליטו לאתגר את עצמם מעט יותר מידי, וכיום הם מכינים את עצמם לקראת מרוץ הטור טרנס אלפ שיתקיים בחודש יולי הקרוב.

מרוץ הטראנס אלפ הוא אחד ממרוצי האופניים הקשים והמפרכים ביותר בעולם, על המתחרים לסיים 900 ק"מ של עליות ומורדות בתנאי מזג אוויר קשים של הרי האלפים. מרוץ הטראנס אלפ הראשון התקיים בשנת 2004, שלושה ישראלים השתתפו בו כבר בעבר אך מעולם לא סופר הסיפור שלהם. אתר שוונג יביא לכם את סיפורם האישי של הרוכבים החדשים, הראל נחמני בן 37 ורונן שיריזלי בן 44, שכבר החלו בהכנות למרוץ בקטגוריית המאסטרס, דרך נקודת מבטו האישית של הראל.

פרולוג/הראל נחמני

הכל התחיל משיחת חולין עם ענת, ידידה וספורטאית בפני עצמה, "שמעת שיש מרוץ אופני כביש באלפים", היא אמרה לי, ואני מבלי לחשוב פעמיים עניתי לה, "עזבי, זה מרוץ שטח, זה לא מעניין". "לא", היא התעקשה, "יש מרוץ אופני כביש באלפים, אני שולחת לך את הלינק לאתר שלהם כדי שתוכל לראות בעצמך". לא הייתי צריך יותר מזה.

לספורטאי בעל תכונות מזוכיסטיות כשלי, נדרשות בדיוק כמה שניות על מנת לאבחן אתגר שעונה בדיוק על החלומות הורודים ביותר, 7 ימי רכיבה רצופים, נוף אירופאי בין פסגות הרי האלפים, טיפוסים, טיפוסים ועוד טיפוסים ומתחרים מכל רחבי העולם. רק בעיה קטנה אחת צצה, תחרות אופני הכביש שעונה לשם המחייב tour transalps, היא תחרות לזוגות רוכבים, איפה לעזאזל אמצא עוד מטורף אחד שיהיה מוכן להתחייב לאתגר מפחיד הכולל טיפוס מצטבר של כ- 20,000 מטר ולא פחות מפחיד, ירידות בשיפועים שגם נסיעה ברכב עשויה להסתיים בהם בתחתית ואדי, ליד פרות מלחכות עשב.

"עזוב, בירידות של נשר רועדות לך הביצים, אז לאלפים אתה רוצה להגיע", אמר לי השדון הרע שבתוכי, אבל משהו בער בקרבי ולא נתן מנוחה. יומיים אחר-כך במהלך רכיבת אימון בקבוצת רוכבי אשכולות, פניתי לחבר הרוכב עימי בקבוצה, רונן שיריזלי, וסיפרתי לו על התחרות, חשבתי שהוא יגיד, מה באמת? וימשיך לרכב כאילו כלום לא קרה. אבל רונן, שרוט אמיתי בפני עצמו, המשיך לשאול שאלות, "מה? מתי? מה המרחק? וכמה מטפסים?", וכל תשובה שנתתי רק חיזקה את התלהבותו מהעניין. בסוף הרכיבה סיכמנו אני ורונן, להעביר את השיחה לאישור משפחתי ולשקול בחיוב השתתפות משותפת באתגר הגדול.

יומיים לאחר מכן קיבלתי טלפון מרונן, "הנושא סגור", הוא אמר לי מצידו השני של הטלפון, "קיבלתי אישור מהבוסית". אני חשבתי שרונן בכלל שכח מהשיחה באימון, "אישור למה?", שאלתי. "אישור לטראנס אלפס. לא יכול להיות שכבר התחרטת", הוא ענה בהחלטיות.

כך, כמעט ללא תכנון מוקדם, מצאתי עצמי מתחיל בהכנות למירוץ האופניים הפופולרי ביותר בעולם לרוכבי אופניים חובבים, הטור טראנס אלפ. 550 זוגות ברי מזל (מתוך אלפי זוגות מכל רחבי העולם המנסים להתקבל אליו), מזנקים בתחילת חודש יולי מהאלפים האוסטרים, ביום בו יוצאים רוכבי הטור דה פראנס המפורסם לא הרחק משם לדרכם, לשבעה ימים של עבודה קשה ורצופה, מלאה בטיפוסים לפסגות רמות ובירידות לעמקים מוריקים.

בשבועות הקרובים עד תחילתו של המרוץ המפרך, אתאר כאן בפניכם את את השלבים המובילים אותי ואת רונן, בן זוגי לתחרות, אנשים עובדים בעלי משפחות וילדים, אל עבר האתגר הגדול, ואת ההתמודדות עם מגבלות שונות, מנת חלקם של ספורטאים שהספורט אינו מהווה את מקור פרנסתם.

בזמן התחרות, נדווח מהשטח on-line, וניתן חשיפה לענף מרוצי הכביש לחובבנים בעולם, אשר בניגוד לתחרויות המרתון ואיש הברזל בהם משתתפים מאות ישראלים בשנה ברחבי העולם, נשאר נחלתם של ישראלים בודדים עד היום.

רונן שיריזלי: בן 44 יליד ר"ג, תושב כרכור, בשנים האחרונות משתתף בתחרויות אופניים כביש ושטח
(כולל מרתונים) במסגרת איגוד האופניים. בתחרויות המרתון בארץ מדורג בין שלושת הראשונים, בתחרויות הכביש מדורג שני בארץ עם מספר רב של זכיות במקומות ראשונים בדירוג הכללי ובקטגוריית הגיל.






רונן שיריזלי

הראל נחמני: בן 37 יליד קיבוץ עמיר בגליל העליון, תושב פרדס-חנה, איש ברזל. בשנת 2005 סיים במקום הרביעי באליפות ישראל בחצי איש הברזל. השתתף באיירונמן ניס, צרפת 2005 וסיים שני מבין הישראלים שהשתתפו. מדורג כיום בין שלושת הטובים בארץ בקטגוריית הגיל בטריאתלון. בשנים האחרונות משתתף בתחרויות אופני כביש ושטח (כולל מרתונים) במסגרת איגוד האופניים.






הראל נחמני



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג