האם מרתון ולנסיה הוא המרתון המהיר בעולם? ואיך רצים ישראלים יכולים להגיע אליו

התוואי השטוח ומזג האוויר הנוח הפכו את ולנסיה לאחד היעדים הנחשקים, על ידי רצים מקצוענים וחובבים כאחד. אחרי שנים ללא טיסות ישירות, השנה ייצא מטוס מיוחד מישראל לעיר, שיהפוך את המרוץ לאטרקטיבי עוד יותר. כנסו לכל הפרטים (בשיתוף איסתא ספורט)
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרתון ולנסיה | צילום: באדיבות איסתא ספורט

האם זהו המרתון המהיר בעולם? השנה תצא לראשונה טיסה ישירה ובלעדית מישראל למרתון ולנסיה הנחשק. המרתון המתקיים בחודש דצמבר בעיר ולנסיה סוחף אליו מידי שנה עשרות אלפי רצים, בתוכם מאות ישראלים וישראליות הנוטלים בו חלק. אל המרוץ הקרוב כבר רשומים 33,000 רצים ורצות שישתתפו ב-3 בדצמבר וירוצו את 42.2 הקילומטרים ברחובות העיר הספרדית.

העיר האהובה מציעה שפע ענק של אטרקציות כמו כל עיר ספרדית גדולה, ממוזיאנים והיסטוריה ועד חופים, חיי לילה תוססים ואוכל ספרדי מעולה.

העובדה שמסלול המרתון הינו שטוח לחלוטין ובתנאי מזג אוויר קרירים ואידיאלים, ביחד עם חגיגת אלפי הרצים והקהל המקומי, מאפשרת מרתון מהיר במיוחד לרצים המחפשים חוויה מוצלחת למרתון הראשון שלהם, וכן לרצים החובבים המאומנים, השואפים לשפר את תוצאת המרתון שלהם. תזמון האימונים בישראל מבחינת מזג האוויר לקראת מרתון בתחילת דצמבר כמעט מושלם, כאשר החלק המרכזי של תכנית האימונים קורה בספטמבר-אוקטובר-נובמבר, חודשים נהדרים לאימונים לאחר החום של יולי-אוגוסט ולפני החורף של דצמבר-ינואר.

מרתון ולנסיה | צילום: באדיבות איסתא ספורט

יעידו המקצוענים
רק לפני שבוע ימים הכריז האתלט האוגנדי ג'ושוע צ'פטגאי, אלוף אולימפי בריצת 5,000 מטר, אלוף העולם ושיאן העולם בריצת 10,000 מטר, שיאן העולם בריצת 5,000 מטר ובריצת 5 ק"מ (כביש) ובעל התוצאה הטובה ביותר אי פעם בריצת 15 ק"מ (כביש) – שיגיע השנה למרתון ולנסיה להתחרות בו כמרתון הבכורה שלו.

כפי הנראה המרתון הזה נבחר על ידו בעיקר לאור העובדה שבשנה שעברה נקבעה בו תוצאת המרתון השלישית בכל הזמנים, כאשר קלווין קיפטום מקניה קבע תוצאה פנומנלית במרתון הבכורה שלו: 2:01:53 ש', וכמעט שבר את שיא העולם. הרצים היחידים שקבעו תוצאות מהירות מתוצאה זו הם כמובן אליוד קיפצ'וגה וקנניסה בקלה.

גם בגזרת הרצים הישראלים החובבים ניתן היה לראות בשנים האחרונות מספר רב של שיאים אישיים בכל הרמות, כולל נתון מעניין: כמעט 100 רצים ישראלים רצו את מרתון ולנסיה 2022 בפחות מ-3:00 שעות!

מרתון ולנסיה | צילום: באדיבות איסתא ספורט

המינוס היחיד של המרתון
אחת הסיבות שעד כה נמנעו ישראלים רבים מלהשתתף במרתון ולנסיה האטרקטיבי, היא ההגעה אליו. לא ניתן להגיע בטיסה ישירה מישראל לוולנסיה והישראלים נאלצו להזמין טיסות קונקשן ארוכות או טיסה למדריד/ברצלונה ומשם רכבת בהזמנה מראש לנסיעה האורכת 2:30 ש'. הזמן הכולל של טיסות ורכבות כולל זמני המתנה ביניהן יכול להגיע לכ-12-10 שעות, עניין שללא ספק פוגם בחוויית המרתון כולה, בהגעה במוכנות אליו ללא עייפות וכו', בטח אם מחשבים גם את הדרך חזרה, הגוזלת כמעט יום שלם נוסף. כל רץ מרתון מבין כמה חשיבות יש לימים המקדימים למרוץ, ללוגיסטיקה וה"סחבת" שעשויים לפגוע באיכות המרתון לאחר אימונים של חודשים רבים.

כשהמינוס הופך לפלוס
חברת איסתא ספורט הרימה את הכפפה ולקחה על עצמה להביא לישראלים את הגישה הישירה למרתון הנחשק ומודיעה כי לראשונה מזה 6 שנים תמריא טיסה ישירה מנתב"ג לשדה התעופה בוולנסיה, ספרד. הטיסה תצא ב-1 בדצמבר ותחזור לישראל ב-4 בדצמבר, ומיועדת לרצים שיתחרו במרתון ומשפחותיהם שיצטרפו אליהם. כרטיסי הטיסה ימכרו גם לקהל הרחב שמעוניין להגיע בטיסה ישירה לוולנסיה.

יתרה מכך, חברת איסתא-ספורט הפכה לנציגה הרשמית של מרתון ולנסיה בישראל ועל כן, כיוון שההרשמה למרתון ולנסיה כבר "סולד-אאוט", קיבלה החברה ממארגני המרתון מספר רב של סלוטים/ערכות השתתפות עבור הרצים הישראלים המעוניינים עדיין להירשם ולהשתתף. התוצאה היא מרתון מהיר, חורפי, מסלול שטוח ואטרקטיבי – ועכשיו גם בראש שקט.

למידע נוסף על הטיסה המיוחדת למרתון ולנסיה לחצו כאן והשאירו את פרטיכם


הכתבה בשיתוף איסתא ספורט



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג