האליפות הלאומית באופני כביש – מהעונה הבאה ביום חול

לאחר מאבקו המתוקשר של רוכב העילית - רון שמעון, להזזת מועד אליפות הכביש הלאומית ליום חול, מסתמן כי זו תתקיים ביום שישי של חודש יוני. "אנחנו מוכנים לנסות למען שומרי השבת", מסרה יו"ר איגוד האופניים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לאחר מאבקו המתוקשר של רוכב העילית – רון שמעון, להזזת מועד אליפות הכביש הלאומית ליום חול, מסתמן כי זו תתקיים ביום שישי של חודש יוני. "אנחנו מוכנים לנסות למען שומרי השבת", מסרה יו"ר איגוד האופניים

מאת:אילן גולדמן

מאבקו של רוכב הכביש רון שמעון,  שומר השבת,  להזזת יום התחרות, זכה לחשיפה ראשונה בכתבה אשר פורסמה באתר שוונג – אליפות לאומית בשישי או שבת?. בתוך זמן קצר גלש הדיון אל עבר ערוצי התקשורת הכתובה ואף הונח על שולחנה של שרת החינוך, לימור לבנת, כשהמשנה לראש הממשלה ושר הפנים אלי ישי, התערב במכתב חריף אותו הוא הפנה לשרה: "אני פונה אלייך להפעיל שיקול דעת בכל הקשור לקיום תחרויות ביום השבת, יום המקודש לעם ישראל. צריך לאפשר לכל אזרח לגשת לתחרות מבלי לפגוע בערכיו", כתב השר במכתב שהתפרסם בלעדית בשוונג.
 
"אני רוצה למסור לאיגוד תודה ענקית,
לפחות על הנכונות ועל כך שיתנו לי לעמוד על קו הזינוק"
 
במהלך המאבק המתוקשר, סירב איגוד האופניים להזיז את מועד האליפות בשנת 2011 מיום שבת. שמעון ורוכבים נוספים נאלצו להישאר בבית כדי לא לחלל השבת. טענותיו של האיגוד דאז: עלויות שיטור גבוהות, קשיים שמערימות הרשויות המקומיות והעדר כוח אדם מתנדב באמצע השבוע. 
 
רון שמעון, התחרה בשטח רוב העונה כיוון שתחריות כביש בשישי היוו מצרך נדיר (צילום: באדיבות רון שמעון)
 
לוח תחרויות חדש – סדרי עדיפויות משתנים
 
ובכל זאת, למרות התעקשותו הקודמת של האיגוד, כשזה פרסם את לוח התחרויות לעונת 2012, התברר כי האליפות הועברה ליום חול של אמצע חודש יוני. לדברי בוני אשל, יו"ר האיגוד, המהלך הגיע ביוזמת האיגוד ולא נכפה עליו מערכאות גבוהות יותר. "זה לא הגיע מלמעלה, זה הגיע מהאיגוד. נוצר המון רעש ואנחנו לא רצינו להגיע לבג"ץ. הנושא יצא מפרופורציה".
 
אשל הדגישה כי המהלך הוא יוזמת של איגוד האופניים ונועד לשלב את קהילת שומרי השבת בתחרויות האופניים. "אנחנו לקחנו לתשומת ליבנו את הקהל הדתי ואנחנו באים לקראתם השנה, גם בכביש וגם בשטח. אנחנו מקווים כי הקהילה הפרטית תבוא ותתחרה, ושהמאמץ לא נעשה לשווא. אנחנו מוכנים לנסות למען שומרי השבת, גם אני הגעתי מבית דתי ואני מבינה את הקושי".
 
משטרה? אין זו אגדה?
 
כדי לאפשר את השלמת המהלך, איגוד האופניים זקוק לשיתוף פעולה מצד המשטרה, אשר צריכה לאשר את קיום האליפות ביום שישי. לטענת אשל, התכנית תוגש לאישור המשטרה בשבוע הבא והכול יהיה תלוי במוצא פיה והעלויות אשר תציג לאיגוד. בשנה שעברה כזכור, התבטלו מספר תחרויות בשל סיבה זו בלבד. אשל מספרת בהקשר זה, כי יחסי האיגוד והמשטרה השתפרו פלאים עקב התאונות הנוראיות שארעו בחודשים האחרונים. "המשטרה באמת הופכת להיות פרטנרית טובה וקשובה יותר. אני מקווה כי עם האווירה הנעימה תבואנה גם תוצאות".
 
רון שמעון מבחינתו, מרגיש סיפוק אדיר. בשיחה עימו הוא מספר על תחושת הקלה ותקווה לקראת העונה שבפתח. "אני מברך על החלטת האיגוד", מסר שמעון בקול נרגש: "בשנה שעברה חשתי כי ישנה אטימות כלפי הנושא. כרגע זה נראה הפוך לגמרי. מאוד משמח אותי כי באו לקראת הרוכבים שומרי השבת. אני רוצה למסור לאיגוד תודה ענקית, לפחות על הנכונות ועל כך שיתנו לי לעמוד על קו הזינוק. מבחינתי זו הייתה הדרך הנכונה לפתרון המשבר. חשוב לי להדגיש כי זה לא רק רון שמעון, אלא רוכבים מסורתיים נוספים, שלא האמינו ולא ניסו, כי חשבו שזה בלתי אפשרי. אין לי ספק שאם האליפות באמת תתקיים ביום חול, על קו הזינוק יעמדו רוכבים נוספים. כמוני יש עוד. סוף סוף, תהיה לי הזדמנות לנסות ולהתמודד באליפות לאומית, ולבדוק מה היכולות שלי ברמה הארצית". 
 

משרד התרבות והספורט נמסר: "משרד התרבות והספורט מברך על החלטת איגוד האופניים. המשרד רואה בחשיבות רבה בהשתלבותם של ספורטאים וספורטאיות שומרי מצוות בפעילות השוטפת של ארגוני הספורט. עמדת המשרד, כפי שכבר הובאה בעבר לא פעם בפני איגודי הספורט, היא שעל כל האיגודים לאפשר לספורטאים שומרי מצוות להשתלב בתחרויות באופן שלא יגביל את השתתפותם בשל הנושאים הקשורים למצוות כמו: לבוש, מזון, שמירת מועדי ישראל וכו'".


כתבות קודמות בנושא:

אליפות לאומית בשישי או שבת?

תגובת איגוד האופניים לאליפות בשישי או שבת

מול תגובת האיגוד על אליפות בשישי או שבת

אליפות ישראל באופניים- לא לשומר השבת

אליפות ישראל באופניים על שולחן הממשלה


אילן גולדמןאילן גולדמן
אילן גולדמן-עורך משנה אתר שוונג אלוף ישראל לשעבר באופני כביש וכיום רץ תחרותי

כל הכתבות שלאילן גולדמן במדור- מזרח תיכון חדש



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג