האלוף האולימפי מו פראח חושף: "סחרו בי כילד לעבדות"

הוא מוכר שנים רבות כאלוף האולימפי של המשחקים האולימפיים של לונדון וריו, אבל אף פעם לא דמיינו שמאחורי הספורטאי המרשים הזה מסתתר סיפור שלא יכול לבייש אף סרט שובר קופות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מו פראח | צילום: Erik van Leeuwen


אנחנו מכירים אותו שנים רבות כאלוף האולימפי של המשחקים האולימפיים של לונדון וריו ב-5,000 ו-10,000, אבל אף פעם לא דמיינו שמאחורי הספורטאי המרשים הזה מסתתר סיפור שלא יכול לבייש אף סרט שובר קופות. סר מו פראח סיפר בתחילת השבוע בראיון ל-BBC כי הוא הגיע למעשה לבריטניה בזהות של ילד אחר. הוא נולד בצפון סומליה ושמו המקורי הוא חוסיין אבדי קהין ובגיל 9 הוא הגיע לאנגליה בדרך לא חוקית בסחר של אנשים לעבדות בזהות של ילד אחר.

זוכה 4 מדליות הזהב מהמשחקים האולימפיים טען עד היום, שבגיל 8 עזב את סומליה ביחד עם שלושה מששת אחיו כדי לחבור לאביו. הוריו קיוו לדבריו, שבדרך זאת לילדיהם יהיה עתיד טוב יותר. זהו הסיפור המוכר עד היום. אך בראיון המדובר הוא חשף לראשונה הכוכב בן ה-39 סיפור אחר לגמרי. הוא הועבר ללונדון על ידי אישה זרה תחת שם בדוי וכך ברח ממלחמת האזרחים בסומליה. "רוב האנשים מכירים אותי כ-מו פארח, אבל זה אינו שמי וזאת איננה המציאות", כך אמר. "הסיפור האמיתי הוא שנולדתי בסומלילנד, בצפון סומליה בשם חוסיין אבדי קאהין. למרות מה שאמרתי בעבר, ההורים שלי מעולם לא חיו בבריטניה".

השם מוחמד פראח נגנב מילד אחר

לפי הסיפור שהוא מתאר כעת, כשהגיע לאנגליה הוא התגורר אצל זוג שהתאכזר אליו. המורה שלו בבית הספר, אלן ווטקינסון, בעצם הציל אותו וסייע לו להגיש בקשה לאזרחות בריטית. בראיון שנתן ל-BBC הודה האתלט שהשם מוחמד פראח נגנב בעצם מילד אחר ושימש אותו כדי ליצור דרכון מזויף.

"כשהייתי בן ארבע אבי נהרג במלחמת האזרחים. המשפחה שלנו נקרעה לגזרים. הופרדתי מאמא שלי והובאתי לבריטניה באופן לא חוקי תחת שם של ילד אחר ששמו מוחמד פראח". לדבריו הוא ואחיו התאום חסאן, נשלחו על ידי האמא שלהם לחיות עם הדוד באנגליה למען ביטחונם האישי. פראח מספר שהוא זוכר אישה שהגיעה מספר פעמים לבית כדי לבחון את התנהגותו. נאמר לו שהיא תיקח אותו לאירופה לקרובי משפחה וכך האמין שיקרה. הוסבר לו ששמו ישתנה ויהפוך למוחמד. "כילד צעיר אתה לא חושב על ההשלכות של הדברים מעבר למה שנאמר".

כשהגיע לבריטניה המציאות הייתה שונה לחלוטין: "היו לי את כל פרטי ההתקשרות עם קרובי המשפחה, אבל ברגע שהגענו לבית של אותה אישה, היא לקחה ממני את המסמכים וקרעה אותם מול העיניים שלי, וזרקה לפח. באותו הרגע הבנתי שאני בצרות". כך סיפר.

"משפחה זה הכל בשבילי"

פראח שיתף שהילדים שלו הם אלה שדחפו אותו לגלות לעולם את סיפור ילדותו האמיתי. "משפחה זה הכל בשבילי. כהורה אתה מלמד את הילדים שלך להיות כנים. אני מרגיש שתמיד בתוך תוכי לא הייתי יכול להיות אני עצמי ולספר מה באמת קרה". כך אמר.

"שמרתי את הסוד הזה כל כך הרבה זמן, זה היה קשה כי לא רציתי להתמודד. הילדים שלי שאלו אותי שאלות ותמיד היו לי תשובות להכול, אבל לשאלה אחת לא הייתה לי תשובה". אישתו של פראח, טניה, סיפרה שלקראת החתונה שלהם היא הבינה שיש הרבה פרטים חסרים בסיפור של בן הזוג שלה. היא התעקשה ושאלה על הפרטים הקטנים והוא סיפר לה את האמת בסופו של דבר. בראיון הדוקומנטרי פראח מודה שהיה מודאג לגבי מעמד ההגירה שלו עקב החשיפה. בכל אופן, משרד הפנים אישר שלא ינקטו נגדו צעדים בעקבות הגילוי המרעיש. הראיון מסתיים כשפראח מדבר לאותו מו פראח האמיתי, שאת זהות לקח ממנו כשנכנס לבריטניה, ושאת שמו הוא נושא עד היום.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג