האיש שריגש את עולם הריצה: סובל משיתוק מוחין והצליח לסיים מרתון

אלכס רוקה הספרדי הוא אתלט מעורר השראה, והשבוע התעלה גם על עצמו כאשר הפך לראשון אי פעם עם 76 אחוזי נכות שמשלים מרתון מלא: "עשיתי היסטוריה", כתב בסיום. צפו בתמונות המרגשות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אלכס רוקה | צילום: מתוך טוויטר

אלכס רוקה הספרדי הצליח השבוע לרגש את כל עולם הריצה, אוף מעבר לכך. הספרדי הצליח לסיים את מרתון ברצלונה, וזאת על אף שהוא סובל משיתוק מוחיו והפך לראשון בהיסטוריה שמצליח לסיים את המרחק המלא של 42.195 ק"מ עם 76 אחוזי נכות.

אלכס בן ה-32 עשה זאת במרתון ברצלונה, וההתרגשות ניכרה בו בדרך לקו הסיום, אותו חצה בזמן של 5:50:51 שעות. לאחר שחצה את קו הסיום, נשכב על השטיח מאושר כשהוא מוקף במלוויו, בתמונות שלא הותירו אף עין יבשה. לאחר המרוץ כתב ברשתות החברתיות: "עשיתי היסטוריה! האדם הראשון עם 76 אחוז נכות שהצליח לסיים מרתון: 42.195 ק"מ. זה התאפשר הודות לכל הצוות שלי. תודה לכל מי שעודד אותי. אין לי מילים".

רוקה סובל משיתוק מוחין בעקבות דלקת חריפה בקרום המוח ממנה סבל כשהיה בן שישה חודשים בלבד. ההישג הזה מועצם עוד יותר בעקבות העובדה שכל חלק גופו השמאלי למעשה משותק, והוא עבר מספר ניתוחים בגידים בכף הרגל, אשר בכלל אפשרו לו ללכת.

עם זאת, כבר שנים שרוקה מוכיח שהנכות ממש לא עוצרת אותו. עד היום הוא הספיק להשלים חמישה טריאתלונים, אקוותלון אחד, חמישה מרוצי חצי מרתון (כולל שלוש פעמים בברצלונה, בניו יורק ובמיאמי), את ה-Titan Desert ב-2019 ואת ה-Pilgrim Race ב-2018.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג