דילמת חנוכה: לאכול או לא לאכול סופגניה?

האם ניתן לשלב סופגניות בתפריט תזונה בריא ומאוזן? רעות בר-לב עם 5 כללים חשובים לשמונת ימי החנוכה השמנוניים והמטוגנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סופגניה חנוכה
סופגניה חנוכה

על טעם וריח אין מה להתווכח. יש כאלו שחוויה קולינרית, חושית ורגשית היא הסופגניה. יש כאלו שיעדיפו שוקולד, קרואסון או פיצה לדוגמה. והרי, להימנע לגמרי זה לא אנושי ובטח לא אפשרי. למרות כל התפיסות, ההנחיות והאיסורים.
מה גם, שניסיון כזה: הימנעות ואיסורים, גורר אחריו שיפוטיות, פגיעה בדימוי העצמי ובתחושת רמת המסוגלות ונגרר לאכילה מרובה ומוגזמת ולפגיעה משמעותית לבריאותנו, פיזית ורגשית כאחד. הכל או כלום או שאולי נאיר השנה באיזון את מערכת היחסים שלנו עם האוכל?

10357

הציבו יעד מציאותי אישי וקטן באשר לכמות הסופגניות שאתם מתכוונים לאכול ועמדו בו

לכל כתבות התזונה בשוונג

תפריט תזונה בריאה ומאוזן יכלול בתוכו באופן שקול, נבון וענhו מאכלים אהובים במידה. לא תשמעו אסור, לא תקבלו עונשים, מי שבאמת אוהב סופגניות ומתענג על הריח והטעם ובוחר לטעום ממנה השנה טוב יהיה תחילה לקבל את זה בעצמך. אין זה אומר שאם אתם מעדיפים סופגניה משהו פסול או לא בסדר אצלכם. אולם, הכל או כלום: סופגניה אחת אשר גוררת הענשה, הלקאה עצמית ואכילה ללא גבולות אחרי ("הרסתי את הדיאטה את מה זה כבר משנה") היא בהחלט לא מביאה בריאות בשום צורה שהיא.

קבלו מספר טיפים יעזרו לכם לשלוט בכמות, במינון ולהצליח לשלב בתפריט תזונה בריא גם מאכלים אהובים, כסופגניה:

1. קבלו את החלק הזה בכם: מי מאיתנו אשר לא אוהב במיוחד סופגניות יכול בקלות לוותר על התענוג. אולם, אלו אשר אוהבים סופגניה זה בסדר גמור. הציבו יעד מציאותי אישי לעצמכם. האם סופגניה אחת תספק אתכם? עם ציפוי או מילוי מסוים? האם יש מספר אירועים חברתיים או משפחתיים בהם תרצו לקחת טעימות? יעד מציאותי, כן ואמיתי בהחלט יניב הצלחה ויביא עימו בריאות.

2. הימנעו מדילוג על ארוחות ורעב מצטבר: תחושת רעב אינה תעזור לכם לשלוט בכמות ותביא אתכם מורעבים לחוסר יכולת להפעיל שיקול דעת ובחירות בריאות. בעיקר בתקופת חג החנוכה אשר מתאפיין בדוכני סופגניות, צבעים וניחוחות מהפנטים, הקפידו על ארוחות עיקריות: בוקר, צהריים וערב איכותיות, עשירות בחלבון מהחי או הצומח בשילוב ירקות. אולם, הדגש זהה בחשיבותו על ארוחות הביניים.

3. הימנעו משתייה ממותקת ופחמימות פשוטות: שתייה עשירה בסוכר וצריכת לחם לבן, תפוח אדמה ופחמימות פשוטות גורמת להקפצה ברמות הסוכר ואחריה נפילה אשר מתבטאת בצורך עז ובלתי נשלט לאספקת סוכר בכמות גבוה. סביר להניח שאם תשתו מיץ יהיה לכם קשה יותר לשלוט בכמות הסופגניות.

4. אלכוהול או חוסר שעות שינה: אלכוהול ידוע כמבטל עכבות. גם בתוך מערכת היחסים עם האוכל. חוסר שעות שינה מביא את הגוף וההרגשה לתחושת עייפות וקושי ביכולת לשלוט ולבחור בריא. אם החלטתם לשתות אלכוהול השתדלו לאכול לפני. כמו כן, הקפידו לישון היטב ובמקרים של בעיות שינה כדאי לפנות להתייעצות עם איש מקצוע. בין מתחום הרפואה הקונבנציונלית ובין אם מתחום עולם הרפואה המשלימה.

5. הקפידו על ביצוע אימונים ופעילות גופנית: פעילות גופנית משחררת הורמונים מגבירי תחושת שובע לצד תחושות הערכה ואכפתיות לגוף ולבריאות. אולם, הקפידו על אכילה בריאה בסמיכות לסיום האימון. בזמן חלון ההזדמנויות. על מנת למנוע רעב מצטבר וגדול אשר יביא למשהו לא טוב.

לסיכום, אין מאכל משמין. יש אכילה משמינה! מי מאיתנו אשר בחר לשפר את איכות חייו ובריאותו בעזרת שיפור הרגלי התזונה והתפריט התזונתי מוזמן לעלות מדרגה ולהאיר את מערכת היחסים עם האוכל החג הזה.



רעות בר-לב | נטורופתית ומומחית לצמחי מרפא



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג