דורכים על יבלות: תופעות לא אסתטיות אצל רצים מכל הסוגים

לא נעים לדבר על זה, אבל חשוב לטפל בזה. יבלות, שלפוחיות, פטרת ועוד תופעות, צצות כמו פטריות כאשר מתחילים לרוץ - איך מטפלים ובעיקר איך נמנעים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לא נעים לדבר על זה, אבל חשוב לטפל בזה. יבלות, שלפוחיות, פטרת ועוד תופעות, צצות כמו פטריות כאשר מתחילים לרוץ – איך מטפלים ובעיקר איך נמנעים

מאת:אביטל הירש

אמנם חורף עכשיו, כפות הרגליים מוחבאות היטב בתוך הנעליים ואף אחד לא נחשף למראות הקשים, אבל לא באמת אפשר להתעלם ממה שהולך שם למטה: ציפורניים שחורות, פטריות, שלפוחיות ושאר תופעות חינניות יותר או פחות. בעיקר פחות. וכל הכיף הזה מגיע לכם פשוט בגלל שאתם רצים. "רצים ושחקני טניס מועדים יותר לבעיה של שטף דם מתחת לציפורן של הבוהן, בגלל החבטות שהחלק העליון של האצבע סופג", אומרת מימי לוזון, קוסמטיקאית בעלת מרכז לבריאות העור בפתח תקווה, "וככל שרצים למרחקים ארוכים יותר, הסיכון עולה. בנוסף, הסביבה הלחה שנגרמת בגלל ההזעה בתוך הנעל, מעודדת התפתחות של פטריות". לוזון מונה את הבעיות הכי שכיחות אצל רצים, איך למנוע אותן ואם איתרע מזלכם ואתם כבר סובלים מהן – איך לטפל.

עוד כתבות בנושא:


גם זו דרך להסוות ציפורניים שחורות צילום: Thinkstock

שטף דם מתחת לציפורן
למה זה קורה: בגלל הלחץ שמופעל על החלק העליון של האצבעות על ידי הנעל. 
מה זה ואיך זה נראה: נימי הדם באיזור נקרעים, הדם מתאסף מתחת לציפורן ויוצר לחץ.
איך מטפלים: במקרים קלים, כדאי להניח קרח על המקום ולא לשטוף אותו במים חמים ב-24 השעות הראשונות. במקרים פתולוגיים (זהירות, לא לבעלי לב רגיש) הרופא יחורר את הציפורן כדי לשחרר את הלחץ שנגרם על ידי הצטברות הדם מתחתיה.
כך תמנעו: קנו נעלי ריצה במידה אחת או שתיים יותר מהמידה שלכם ושימו לב שהנעליים אינן צרות מדי.

שלפוחיות
למה זה קורה: כשהנעליים רפויות מדי או לא מתאימות, או כשמשתמשים בגרביים שלא מתאימים לפעילות ספורטיביות ונוצר חיכוך בינם לבין כף הרגל. שלפוחיות יכולות להיווצר גם אם נכנסים לנעליים חול ואבנים.
מה זה ואיך זה נראה: שלפוחית מלאה בנוזל.
איך מטפלים: מנקזים את הנוזל בצורה סטרילית ולאחר מכן מורחים על המקום חומר מחטא. לוזון מדגישה שאין לבצע את הטיפול בבית, מכיוון שהמקום עלול להזדהם. כנ"ל במקרה שממשיכים לרוץ עם השלפוחית – היא תתפוצץ בצורה לא מבוקרת. 
כך תמנעו: שימו לב לנעליים ולגרביים שלכם.


מי שעוסק בספורט מומלץ לו לעשות פדיקור באופן קבוע צילום: Thinkstock
יבלות
למה זה קורה: העור נתון תחת לחץ וחיכוך, בעיקר בזמן ריצות ארוכות.
מה זה ואיך זה נראה: יש יבלות קשות ויבלות רכות. הקשות הן השכיחות יותר והן עלולות לגרום לכאב ונפיחות. הרכות – צבען לבנבן, מרקמן דומה לגומי והן שכיחות בעיקר בין האצבעות.
איך מטפלים: באמצעים ביתיים כמו פלסטרים, משחות ופצירות. ניתן גם לפנות לפדיקוריסטית מומחית.
כך תמנעו: על ידי אחזקה שוטפת של כף הרגל בטיפולי פדיקור.

פטרת 
למה זה קורה: בגלל לחות מרובה, שהיא תוצאה של נעילת נעלי ספורט לזמן ממושך. טיפות מים נכלאות בין האצבעות ועל הציפורניים, אין להן לאן להתאדות והן לא מתייבשות, וכאשר הרגל נמצאת בנעל סגורה, חשוכה ולחה, נוצר מצע מצוין לפטריות. גם ניגוב לא יסודי של כפות הרגליים יביא לאותה תוצאה.
מה זה ואיך זה נראה: פטרת הציפורניים  פוגעת בעיקר בבהונות אבל עלולה להתפשט גם לציפורניים אחרות, וגורמת להצהבה והתעבות של הציפורן. פטרת הרגליים מופיעה בין האצבעות שלישית-רביעית ורביעית-חמישית. היא גורמת לעור להיות לח, רטוב ואדמומי ויוצרת מראה לא אסתטי שכולל סדקים, שלפוחיות והתפוררות של העור, ואף מלווה בריח חריף ולא נעים.
איך מטפלים: שימוש בתכשירים אנטי פטרייתיים. הטיפול אורך בין 1-3 שבועות.
הטיפול בפטרת הציפורניים הוא מסובך וארוך יותר, הוא יכול להימשך בין 3 חודשים לשנה ואפילו כל החיים. כדאי לפנות לרופא עור, שכן הזנחה והתעלמות רק יחמירו את הבעיה.
כך תמנעו: פדיקור רפואי תקופתי וריענון כף הרגל והסרה של מרבצי עור מכף רגל והציפורניים (לבד או אצל פדיקוריסטית).

5 טיפים מנצחים:
1. טיפול פדיקור באופן קבוע ולא רק בקיץ – זכרו שהרגליים הן הכלי שלכם לספורט, ולכן יש לדאוג לתחזוקה שוטפת שלהן, ממש כפי שמתחזקים את הרכב או האופניים
2. מריחת קרמים בבית ושיוף העור המת
3. ניגוב יסודי של כפות הרגליים ובעיקר בין האצבעות
4. הורדת הנעליים מיד אחרי השימוש ואוורור הרגליים. חשוב לטפל גם בנעלי הריצה ובכפכפים, שגם הם משמשים מרבץ לחיידקים ופטריות.
5. שימוש במגבות נפרדות וכיבוס בהרתחה

צילום דף הבית: AndryFrench

1.1.2014

אביטל הירש

שוחה לאט, רצה בעצלתיים ורוכבת להנאתה
עורכת משנה ב-Shvoong








אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג