ג'ירו ד'איטליה קטע 20: הינדלי פירק את קאראפז על המרמולדה ולקח את ההובלה

אין מתאימה מתפאורת הרי הדולומיטים האגדיים של צפון איטליה לקרב על אופניים ואכן הייתה מלחמה עקובה מוואטים ורבותי, מהפך בצמרת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רבותי, מהפך. ג'י הינדליי (ארכיון) | צילום: shutterstock

לכל כתבות הסיכום של הג'ירו ד'איטליה בשוונג
מסלול המרוץ והמועמדים לניצחון 2022


מנצח היום: אלסנדרו קובי (UAE)
סיים בזמן של: 4:46:34 שע'
מרחק: 168 ק"מ
דרגת קושי: 5 כוכבים מתוך 5
מאיפה לאיפה: בלונו – מרמולדה

צ פ ו | סיכום קטע 20


1. שאלו אותי היום איזה מרוץ אני אוהב יותר – את הג'ירו ד'איטליה או את הטור דה פראנס. עניתי שאני אוהב את שניהם מאד, אבל את הג'ירו קצת יותר. הסיבה – הקבוצות לא מגיעות לג'ירו בהרכבים הכי חזקים שלהן (שאותן הן שומרות לטור דה פראנס). לכן, כמעט בכל רגעי ההכרעה, הקרבות על הכביש הם אישיים – אחד על אחד.

2. אתמול, הקרב המשולש בראשות טבלת המובילים נגמר בתיקו מיוזע ומתוח. ריצ'רד קאראפז, לובש החולצה הוורודה, ניסה לברוח במטרים האחרונים של העלייה, ג'אי הינדלי ומיקל לנדה (במקומות 2 ו-3 בהתאמה) נצמדו אליו. לא נרשם שינוי של אפילו שנייה בראשות הדירוג.

3. לקראת השלב של היום, וכאשר השלב האחרון של הג'ירו מחר הוא שלב אישי קצר של 17 ק"מ נגד השעון בעיר ורונה, נכנסו שלושת המובילים בדירוג הכללי הבוקר לשלב הקשוח והמכריע של ג'ירו 2022, בידיעה שאת ההבדלים הם צריכים ליצור במו רגליהם היום על ההרים. ואין מתאימה מתפאורת הרי הדולומיטים האגדיים של צפון איטליה לקרב על אופניים.

4. בתפריט – שלוש מעליות הפאר הדולומיטיות בדברי ימי אופני הכביש: הפאסו סן פלגרינו ראשונה; הפאסו פורדוי שנייה (שפסגתה, בגובה 2,239 מ', היא גם הנקודה הגבוהה בג'ירו השנה, ולכן זכתה לתואר ה-"צ'ימה קופי" על שם הרוכב האיטלקי האגדי פאוסטו קופי); ועליית המרמולדה האימתנית שלישית ואחרונה, שבראשה – קו הסיום של השלב.

5. בכניסה לשלב הוביל את הדירוג הכללי ריצ'ארד קארפאז מאקוודור; שלוש שניות בלבד אחריו היה ממוקם ג'אי הינדלי ממערב אוסטרליה; שלישי, בפיגור של 1:05 דק' בלבד מקארפאז – מיקל לנדה הספרדי מחבל הבאסקים.

6. שלוש שניות של יתרון או פיגור אינן כרית בטחון גדולה מספיק לקראת שלב נגד שעון מכריע. היה ברור שלפחות בעלייה האחרונה – המרמולדה – ייערך הקרב המכריע של ג'ירו 2022. ערב לפני השלב של היום, אמר קארפאז שנולד וגדל על רכס הרי האנדים האימתי, באקוודור: "מחר גם עולים לגובה. זה טוב בשבילי".

7. מתחילת השלב, החלו הכלים לזוז ולהתמקם על לוח "שחמט הכביש". לנרד קמנה הגרמני מקבוצתו של הינדלי – בורה – נשלח במעלה הכביש כרוכב יחיד מהקבוצה, והצטרף לחבורת הבריחה מלפנים. מוכן לכל הוראה. קבוצת אינאוס שמרה על מקסימום רוכבים וכוחות בדבוקת המובילים. רוכבי קבוצת בחריין ויקטוריוס של מיקל לנדה, הובילו את הדבוקה במעלה ובמורד הפאסו פורדוי (העלייה הלפני אחרונה) כדי לשלוט בקצב.

8. מלפנים, חבורת הבריחה החלה להתפצל, כאשר אלסנדרו קובי (Covi) הצעיר (בן 23) מקבוצת האמירויות, החליט שמשום שהוא אינו מטפס טהור, עליו לפרוץ קדימה לבד ולפתוח פער מלפנים, בכדי שיוכל להגיע עם יתרון גדול מספיק למרמולדה – דבר שאולי ישאיר לו סיכוי לנצח את השלב. על הדרך, הוא חצה ראשון את הפורדוי ולקח את פרס הצ'ימה קופי. לנרד קמנה מקבוצת בורה, נמנע מלרדוף אחרי ניצחון בשלב. הוא שמר את כוחותיו למדרונות המרמולדה – התפקיד שלו עוד יגיע.

9. בירכתי חבורת הבריחה, מתיו ואן דר פול הגדול נאלץ שוב להשפיל את ראשו מול עליות ההרים האימתניות של צפון איטליה, וזלג אחורה מחבורת הבריחה לתוך הדבוקה שבלעה אותו ופלטה אותו לאחור. כזה הוא השבוע האחרון של הג'ירו – מדד הסלבריטאות על אופניים מעולם לא היה בו פקטור. גם לא ארץ המוצא, השפה, המבטא, הגיל או הייחוס. המדד היחיד הוא שילוב של רגליים לב וריאות, כמנועי טיפוס במעלה ההרים. הרי צפון איטליה מתמסרים רק לקשוחים שבמטפסים.

10. במדרונות ההתחלתיים של המרמולדה החליטה קבוצת אינאוס להניע מהלך. היא עברה להוביל מהר וחזק, ושרפה לאחור את רוב הדבוקה, בהם גם רוב רוכבי בחריין-ויקטוריוס. מיקל לנדה היה ראשון המובילים להיות מבודד מחבריו לקבוצה. גם רוכבי התמיכה מקבוצת בורה לא עמדו בקצב של אינאוס. ג'אי הינדלי נותר גם הוא בודד בדבוקה. פאבל סיבאקוב הרוסי-צרפתי של אינאוס, לחץ קצב גבוה מלפנים. קראפאז – עטוף בחולצה הוורודה – נצמד לו לגלגל.

11. אבל המרמולדה שומרת את הריבה האמיתית ל-5.5 ק"מ האחרונים. רק שם היא נחשפת במלוא עוצמתה. עד אז, מדובר לכל היותר במשחק מקדים. בקילומטר הרביעי לסיום, פאבל סיבאקוב נשרף והמועמדים לניצחון נותרו זה מול זה. ראש בראש. כצפוי בג'ירו ד'איטליה.

12. כשלושה קילומטר לסיום, ג'אי הינדלי מקבוצת בורה, השני בדירוג הכללי, תקף. קארפאז הצליח להיצמד, אבל לנדה נשר לאחור, ואיתו גם כל המועמדים האחרים לדירוג בעשירייה הראשונה. אך באותם רגעים, לפתע, במעלה ההר, נכנס לתמונה החייל של קבוצת בורה שנשלח בתחילת היום לחבורת הבריחה מלפנים. אבל על אופניים, לנרד קמנה הגרמני הוא לא סתם חייל. קמנה חיכה להינדלי. כשהינדלי הגיע, קמנה התחיל להכתיב עבור האוסטרלי קצב גבוה, כשקארפאז – עטוף כולו בוורוד – על הגלגל של שני הרוכבים של בורה בחולצות הירוקות.

13. קמנה לא ניסה להגביר, אלא רק לשמר את הקצב הגבוה, אבל לפתע קארפאז נסדק. הראשונה לראות את הפער הקטן נפתח בין הגלגל של קארפאז לזה של הינדלי, היתה מצלמת הטלוויזיה. הינדלי, מיד שמע על זה באוזנייה מהדירקטור הספורטיבי שלו – אנריקו גספרוטו. האוסטרלי העיף מבט לאחור, ראה את הפער מקארפאז, ופשוט המריא! זה הרגע שהוא חיכה לו כל הג'ירו.

14. שני הקילומטרים האחרונים של המרמולדה הם רצח. הם הפכו למסע הישרדות ונחישות גם של הינדלי וגם של קראפאז. הינדלי ניצח. בגדול. בזמן שאלסנדרו קובי חצה את קו הסיום כמנצח השלב, אחרי שהצליח להדוף את התקפות המרדף של רוכבי הבריחה, הינדלי כבר היה בקילומטר האחרון מאות מטרים לפני קארפאז, ולחץ עם כל מה שנותר לו, ועוד קצת.

15. כי האוסטרלי בן ה-26, כבר לבש את חולצת המובילים הוורודה שלב אחד לפני סוף הג'ירו. זה היה לפני שנתיים, ב-2020, והוא זינק לשלב האחרון נגד שעון (בדיוק כפי שמיועד להיערך מחר) עם יתרון כמוביל הג'ירו. יותר מזה – גם ב-2020 במקום השני אחריו היה רוכב מקבוצת אינאוס המצוינת (אז היה זה טאו גייגן הארט).

16. אבל ב-2020, היתרון של הינדלי לפני השלב האחרון היה מזערי – פחות משנייה אחת – והתוצאה היתה הפסד בג'ירו ב-39 שניות כואבות, ומקום שני על הפודיום.

17. זיכרון ההפסד בג'ירו 2020 צרוב בתודעה של הינדלי. יתרון קטן לא יספיק לו לשלב הנג"ש האחרון מחר. האוסטרלי רצה יותר, והוא דחף עם מה שהיה לו, ואז דחף עוד, שוב, ושוב.

18. על קו סיום, הביס הינדלי את קראפאז ב-1:28 דק'. החולצה הוורודה תנוח שוב על כתפיו בשלב האחרון של הג'ירו. אבל הפעם, במקום יתרון של שנייה אחת, יהיה לרוכב המוביל של קבוצת בורה יתרון של 1:25 דק'.

19. היום במרומי הרי הדולומיטים, ג'אי הינדלי ממערב אוסטרליה כבש את המרמולדה וככל הנראה, גם את הג'ירו ד'איטליה כולו.

20. מילה אחרונה נשמור לכריש ממסינה – וינצ'נזו ניבאלי. הרוכב בן ה-37, שלזכותו רשומות זכויות בכל שלושת הגרנד טורים, מזנק מחר לשלב הנג"ש האחרון מהמקום הרביעי המצוין. הכריש עדיין במים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12