ג'ירו ד'איטליה קטע 19 || סיימון ייטס כובש את פסגת האלפ די מרה

הג'ירו ד'איטליה מוכר ככזה שמשאיר את העוקץ לסוף. סוף השבוע הנוכחי מוכיח שעל המסורת הזו, הג'ירו לא מתכוון לוותר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל כתבות הסיכום של הג'ירו ד'איטליה בשוונג – היכנסו
מסלול המרוץ 2021 המלא
המועמדים לניצחון השנה


צ פ ו | קטע 19

הג'ירו ד'איטליה מוכר ככזה שמשאיר את העוקץ לסוף. סוף השבוע הנוכחי מוכיח שעל המסורת הזו, הג'ירו לא מתכוון לוותר. שלב 19 (היום) ושלב 20 (מחר), לפני השלב האחרון (השלב ה-21) נגד השעון במילאנו שניהם מסתיימים בעליות קשות, שמייצרות זיקוקים ופיצוצים בין מובילי הדירוג הכללי, מטובי המטפסים בעולם.

לחבורת הבריחה של חמשת הרוכבים שעוד החזיקה מעמד עד לעלייה האחרונה של היום, לא היה שום סיכוי. עשרת הקילומטרים האחרונים של השלב, היו טיפוס תלול לאלפ די מרה (ביקור ראשון של הג'ירו בפסגה זו). מתוכם, חמשת הקילומטרים האחרונים תלולים במיוחד – שיפוע ממוצע של מעל 10%.

אחרי החולשה שהפגין המוביל בדירוג הכללי, אגאן ברנאל, בפסגת הסיום האחרונה, היה ברור לכל המועמדים לניצחון, שהמקום לבדוק אם ברנאל שביר, הוא בעליות של היום ושל מחר.

ז'ואאו אלמיידה הפורטוגזי מקבוצת דיוקונינק קוויק, הבהיר כבר אחרי 3 ק"מ בתוך העלייה האחרונה, מדוע קבוצתו עבדה מלפנים כל היום. אלמיידה תקף ובזמן קצר מאד פתח פער ניכר על הדבוקה. סיימון ייטס, שהוכיח שהוא בכושר הטוב מכולם בשבוע האחרון, החליט לגשר לאלמיידה. שלושה נוספים הצטרפו אליו. חבורת החמישה הגדילה את הפער בראש המרוץ, ולחולצה הוורודה (ברנאל) לא היה מענה. כאן נכנסה לעבודה העוצמה הקבוצתית האדירה של אינאוס – קבוצתו של ברנאל. כמעט עד סוף העלייה, "שרפה" אינאוס מוביל אחרי מוביל בראש הדבוקה, שבזה אחר זה משכו את ברנאל במעלה ההר.

קצת לפני שלט ה-6 ק"מ לסיום, החליט סיימון ייטס שנמאס לו, ויצאה לתקיפה מתוך חמישיית המובילים. ייטס, ששיפר את מעמדו בדירוג הכללי בשבוע האחרון, והוציא מברנאל דקה בשלב ההררי האחרון, ראה שברנאל לא מצמק לחבורת החמישה, והחליט שהזמן לבחון מה נשאר לברנאל ברגליים, הוא עכשיו.

האנגלי מהעיירה בארי (שבפאתי מנצ'סטר), המריא קדימה ופתח לבדו פער מלפנים. ברנאל ויתר המועמדים לניצחון, לא מצאו מענה. אבל אינאוס המשיכה לטחון בשיטתיות את המרדף. אחרי שיונתן קסטרווייחו הספרדי שמשך את ברנאל בחלק גדול מהעלייה "נשרף", נכנס דני מרטינז לפעולה. המטפס הקולומביאני המצוין, בן ארצו וחברו של ברנאל לקבוצה, עשה עבודה אדירה בבקרת הנזקים לטובת ברנאל, מול ייטס הבודד. מרטינז הקטין את יתרונו של ייטס, וקירב את ברנאל לאנגלי המוביל על הכביש.

כשמרטינז נשרף, החל ברנאל לרדוף אחרי ייטס בעצמו. כשמרדף זה החל, רק ז'ואאו אלמיידה הצליח להחזיק עם ברנאל. דמיאנו קארוסו, שממוקם שני בדירוג הכללי, נשר לאחור. אבל בקילומטר האחרון, הדלק של ברנאל התחיל להיגמר. הוא נסדק. אלמיידה עקף אותו ונשאר לרדוף לבד אחרי ייטס, שכבר ראה את שער הסיום.

האנגלי מקבוצת בייק אקסצ'יינג' לא ויתר. הוא המשיך ללחוץ קצב קדימה, כאשר שלושת הפרסים המיידיים לנגד עיניו היו ניצחון שלב, צמצום זמן על השעון בדירוג הכללי, ובונוס של 10 שניות עבור חציית קו הסיום ראשון.

בסיום, ייטס אכן חצה ראשון את הקו בחלוף קצת מעל 4 שעות של מאמץ עילאי. 11 שניות בלבד אחריו הגיע ז'ואאו אלמיידה, שהוכיח על הכביש, שהיכולת שלו בג'ירו 2020 לא היתה אירוע חד פעמי. ברנאל סיים שלישי בפיגור של 28 שניות. בתוספת הבונוסים של הזמן למקומות 1-3, סגר ייטס עוד 34 שניות על ברנאל בדירוג הכללי.

דמיאנו קארוסו, שהתקשה להחזיק עם ברנאל, הצליח לבסוף לצמצם אליו בקילומטר האחרון, וסיים רק 4 שניות אחרי החולצה הוורודה.

דן מרטין מישראל סטארט-אפ המשיך את יכולת הטיפוס המצוינת שלו בשבוע האחרון, וסיים שישי בשלב, 42 שניות בלבד אחרי המנצח. כך, שריין מרטין את מקומו בתוך העשירייה הראשונה בדירוג הכללי.

דן מרטין מישראל סטארט-אפ מסיים היום שישי | צילום: בטיני פוטו

בצמרת הדירוג הכללי הערב, שני אחרי ברנאל נמצא דמיאנו קארוסו בפיגור של 2:29 דק'. סיימון ייטס שלישי בפיגור של 2:49 דק'. אבל מי כמו ייטס יודע שבשבוע האחרון של הג'ירו, הכל יכול להתפרק גם למי שמוביל בדירוג בבטחה. התפרקות כזו, ואובדן של דקות, היא בדיוק מה שקרה לייטס עצמו כשלבש את החולצה הוורודה בשלב המפורסם של הקול דה פינסטרה בשבוע האחרון של ג'ירו 2018 (בו ניצח לבסוף כריס פרום).

מחר, יעפיל השלב (הלפני אחרון בג'ירו 2021) לגבהים. לאחר פתיחה שטוחה יחסית של כ-75 ק"מ לאורך אגם מג'ורה, כניסה לשווייץ ומעבר דרך הערים לוקארנו ובלינזונה, יחצה הג'ירו שתי עליות מדורגות בתוך שוויץ – פאסו די סאן ברנארדינו (2,065 מ' גובהו) ופאסו דלה ספלוגה (2,115 מ'). המרוץ ימשיך בהרים הגבוהים, מבלי לרדת מרום 1,100 מ', ויסיים בעלייה האחרונה של השלב ושל הג'ירו כולו, לאתר הסקי של האלפ מוטה, מעל עיירת הסקי מאדסימו.

תהיה זו ההזדמנות האחרונה של המטפסים לקחת שלב, לשפר את מקומם בדירוג הכללי, ואולי אפילו לקלף את החולצה הוורודה מגבו של אגן ברנאל. הזיקוקים שהתחילו היום, יימשכו מחר באזורי הספר האלפינים על גבול איטליה-שוויץ. בתפריט למחר – התקפה!

פרופיל מסלול קטע 20



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02