בשורות מכנס האופניים בשדה בוקר

האדם המכונה והרוח היה שמו של הכנס הבינתחומי הרביעי לרוכבי אופניים במדרשת שדה בוקר, שהסתיים בסוף השבוע ומבחינתנו, כמי שנטל חלק באירוע זה היה ללא ספק סוף שבוע מהנה ששילב בין רכיבה ללמידה. חשובות לא פחות היו הפגישות המעניינות שהתקיימו בין הפעילים בענף – אנשים שלא רק מדברים אלא עושים - ועושים זאת באופן מרשים ביותר - אבי גנאור מסכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

האדם המכונה והרוח היה שמו של הכנס הבינתחומי הרביעי לרוכבי אופניים במדרשת שדה בוקר, שהסתיים בסוף השבוע ומבחינתנו, כמי שנטל חלק באירוע זה היה ללא ספק סוף שבוע מהנה ששילב בין רכיבה ללמידה. חשובות לא פחות היו הפגישות המעניינות שהתקיימו בין הפעילים בענף – אנשים שלא רק מדברים אלא עושים – ועושים זאת באופן מרשים ביותר – אבי גנאור מסכם

מאת:אבי גנאור

מבחינתי האירוע החל ביום חמישי בשעה 10 בבוקר בסינגלים של הר ערקוב בהדרכתו של דני שרצר שלקח אותנו לסיבוב על ההר בסינגלים מרובי אבנים, עליות ודרכי נוף מדבריות שכללו גם כמה אטרקציות מרשימות כמערות וציורים בסלע שגילם מוערך ב- 6000 שנה.

המושב הראשון של הכנס שעסק בחידושים טכנולוגיים הציג אלי לופו יו"ר הכנס שמבלי לבזבז זמן מיותר הציג את ערן גיל-בר מחברת ניינר שהגיע לכנס על שלל דגמי אופניו גדולי הקוטר. מבחינתו אופני 20 אינטש הם ממש מהפכה בתום אופני ההרים אבל גם הוא זכר שפעם …לפני שגרי פישר המציא את אופני ההרים כולנו רכבנו על אופני 29 אינטש אבל בינינו, מי זוכר?


אלי לופו פותח את הכנס

מאז המצאת הגלגל לא הייתה המצאה שכזו. קוראים לה "רטרו" הליכה לאחור שבעולם האופנים היא החלה בחזרה לסינגלספיד, המשיכה בחזרה לשלדות הפלדה, זנב קשוח, והמשיכה בחישוקי 29 אינטש. מי יודע לאן עוד זה יוביל? האמת היא שיש לגלגלים הגדולים לא מעט יתרונות ובעיקר בכל הקשור למהירות, עבירות של מכשולים, אחיזה טובה בקרקע ובגודל רבותיי בגודל, אבל יש להם גם כמה בעיות: היגוי קשה יותר ומשקל וכל זה עוד לפני שניסתם להכניס אותם למושב אני לא יודע מה אתכם אבל כשאני התיישבתי בתוכם (באופנים) פשוט נהניתי ובסוף זה מה שקובע לא?

לאחר שתפשנו שהגודל כן קובע (לפחות בגלגלים של אופניים) נחשפנו לגניוס היהודי שלא מפסיק להמציא לנו פטנטים. זה התיל עם מהנדס האווירונאוטיקה חנן לוי שהציג בפנינו את האופנים החשמליים שפיתח. בעזרתם הוא חצה את המדינה לאורכה כשהוא גורר אחריו עגלה שהכילה את המצברים הכבדים שהניעו את האופניים ושכוסתה בקולטי שמש רגישים שהזינו את המצברים.  אגב, מחירו של מנוע חשמלי יעיל לאופניים נע בין 4000 ל-10,000 ₪ והם מסוגלים להניע אותם בכוח המצברים שלהם בין 20 ל- 40 קילומטרים בין הטענה להטענה. משקל של מנוע שכזה הוא בין 4 ל-  8 ק"ג ומשקל המצברים בין 2 ל- 8 ק"ג ועם כל הציוד הזה תאמינו לי שלא כל כך להרים את האופנים אם כי הרבה יותר קל לדווש בעזרתם 30 קמ"ש.

חדש על המדף

הגניוס היהודי המשיך להפתיע אותנו עם פיתוחים חדשניים שהמפתיע שבהם היא המכונה  האוטומטית לשטיפת אופניים שפיתח אוריאל אהרונוב מחברת Bicyclean. לדבריו 61% מרוכבי האופניים בישראל מעוניינים במכונה שכזו והיו רוצים לשטוף את אופניהם מייד לאחר הרכיבה באחת מתחנות הדלק.  מדיח האופניים שפיתחו אהרונוב וחבריו, ישטוף את האופניים שלנו בתוך 5 דקות במהלכן, יסיר שומנים, ישטוף, ייבש, ישמן ויבריק את אופנינו. מה צריך יותר מזה? 40-45 שקלים והאופניים שלנו יכולים להיכנס הביתה מבלי שהקטנה תפתח עלינו פה גדול. רגע…עכשיו רק נותר למפתחים למצוא משקיע.
לאחר שהקשבנו להרצאה על אתר הניווטים והמפות "עמוד ענן" עליו נרחיב בהמשך הקשבנו להרצאתו המרתקת של ג. טייס קרב חובב ג’י.פי.אסים שפיתח מערכת של כלים מתקדמים לתכנון וניווט בטיולי אופניים. גימל כמו כל סטריאוטיפ של טייס רציני בחיל האוויר התגלה כטיפוס שקדן וקפדן ומכור לפרטים הקטנים (כי שם מצוי האלוהים) את כל הנתונים שאסף הוא מרכז באתר האינטרנט HEBREW.ISRAELBIKETRAILS.COM ולאחר שהוא לומד את השטח ומלביש על המפה הגיאוגרפית, את תצלומי האוויר של גוגל, ואת המסלולים שלו ומפת התלת ממד, שום דבר לא יפתיע אותו, וכל תוואי השטח פרושים לפניו.

אנטי גאג’טים

ידידנו הטייס אכן הרשים אותנו ביכולת טכנולוגית/אנליטית שהופכת גם את הרכיבה בשטח לא מוכר למשחק ילדים וזה קצת הרגיז את פרופסור שמעון שוקן מהמרכז הבין-תחומי שהצליח להעיר מהחלום גם את הרוכבים העייפים ביותר בשנינותו של מי שאוהב לרכוב ויותר מזה את ההרפתקאות הכרוכות בהתברברות שבשטח. האמת היא ששוקן וחבריו שרכבו כבר בכל העולם, לא מתברברים. יש לה ניסיון עשיר בניווטי שטח. אבל הם לא מתים על טכנולוגיה. הם לוקחים את המפה, משננים בה כל קו גובה וכל עיקול וכשהם מגיעים לשטח, הוא כבר נראה להם מוכר כאילו שכבר רכבו בו בעבר. אין לי שום דבר נגד הג’י.פי.אס, אומר שוקן, פשוט אני מסתדר מצוין בלעדיו ונעזר בו רק כדי לתקן שגיאות בשטח ורק כאשר אין ברירה.

מבחינתי הבשורה המשמעותית הראשונה והחשובה שיצאה מהכנס במדרשת שדה בוקר, היה שהאתר "עמוד ענן" שהקים היזם המוכשר יואב רופא יציג בקרוב שבילי אופניים וסינגלים בכל רחבי הארץ ושכל אחד מאתנו יוכל להיעזר בהם, אך לפני שנגיע לחדשות המרעישות נציין את הכנס ואת מארגניו  שהשכילו לשלב את המשתתפים בין דיווש יעיל ומהנה בסינגלים החדשים שנבנו באזור ירוחם, ההרים שסביב והמכתש הגדול, לבין התכנים והמרצים שהפכו את האירוע ליותר ממעניין ולאירוע שווה שנחזור אליו כל שנה.


יואב רופא מסביר על עמוד ענן

הולך לפני המחנה

עמוד ענן למי שלא יודע הוא אתר שיואב רופא מי שעומד אחר הקמתו, בנה כדי שהתכנים שלו יובילו אותנו  הרוכבים, ממש כמו עמוד הענן שהוביל את עם ישראל במדבר. ואכן מדובר באתר מדליק במיוחד (ויעיל לא פחות) שנבנה באהבה ובמקצועיות ושמציע למעשה לרוכבי האופניים (וגם לג’יפאים ולרוכבי האופנועים) מעין אנציקלופדיה גיאוגרפית שיתופית, משהו בסגנון ויקיפדיה שמאפשר לכל אחד מאתנו לא רק להוריד מפות ולצאת לדרך אלא גם היכנס פנימה ולהשפיע על התכנים במידע חדש, וטיפים על אתרים, שבילים ומסלולים חדשים.

כיצד זה עובד? אתם נכנסים לאתר, בוחרים מסלול קיים, לומדים אותו ומדפיסים כדי לצאת לדרך. אופציה שנייה: מאתרים את המפה הרלבנטית עבורכם באתר, ומשרטטים בעצמכם את המסלול שבחרתם, במידה ויש אתרים מעניינים על הדרך, נפתחים לכם חלונות מידע וטיפים שהוכנסו למפה על ידי המטיילים שקדמו לכם. רוצים גם אתם לשתף את הרוכבים בחוויותיכם? עשו אותו הדבר אלא שבמקום לקרוא את הטיפים, כתבו אותם בעצמכם. לא מדליק? היווכחו בעצמכם



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג