"ברואנדה אופניים הם סוג של הזדמנות לחיים טובים יותר"

כיצד קבוצת אופניים יכולה לרכוב אל הניצחון, אבל על הדרך גם לתרום לקהילה ולחברה? סרט התעודה "רוכבים אל השינוי" מנסה לתעד את המסע של חברי קבוצת האופניים ישראל סטארט אפ ניישן בלב אפריקה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לפני כחודש, יצאה קבוצת ישראל סטארט אפ ניישן לרואנדה להשתתף במרוץ הגדול ביותר באפריקה. אבל לא היה זה עוד מרוץ אופניים עבור הקבוצה המקצוענית הישראלית שבשבת הקרובה תתחרה על הבמה הגדולה בעולם בפעם השנייה בתולדותיה – הטור דה פראנס. עבור ישראל סטארט אפ ניישן, גולת הכותרת המרגשת של המסע לרואנדה היתה דווקא בעיר בוגסרה, מחוז המאחד מספר כפרים לא הרחק מהבירה קיגאלי, שם נוסדה לא מכבר קבוצת הנשים היחידה במדינה.
צ פ ו | הסרט "רוכבים אל השינוי"

ארץ "אלף הגבעות" שעברה רצח עם לפני 27 שנה, היא ארץ של ניגודים. יופי מסחרר שלא מסתיר דלות. מדינה מצולקת שקברי אחים וזיכרונות עדיין רודפים את תושביה אבל גם נחישות עזה לעתיד טוב יותר. אופניים הן דרך חיים ברואנדה. אמצעי קיום. לעתים קרובות, המפתח לקיום, הגעה לבית ספר או פרנסה. בבוגסרה, רק מעטים מבין 1,400 תלמידי בית הספר יכולים להרשות לעצמם להחזיק זוג אופניים. זה היה המקום להוציא לדרך את הפרויקט "רוכבים אל השינוי".

מאז הקמתה לפני 6 שנים, חזונה של הקבוצה היה לשנות את מציאות האופניים בישראל ולהעניק הזדמנות לדור הישראלי הצעיר לממש את חלומם להפוך לרוכבים מקצוענים. עכשיו, כאחת מקבוצות האופניים המקצועניות הגדולות בעולם, היא מאמינה שמוטלת עליה הזכות והחובה לרתום את יכולותיה לסייע בתחומים ובמרחבים חדשים. העיר בוגסרה הפכה לתחנה הראשונה במפעל הזה. הקבוצה הגיעה לכפר כדי להשיק את הפרויקט, אימצה את קבוצת הנשים, תלווה אותה בתמיכה ותסייע לספק לעוד צעירים בכפר את הגישה לאופניים.

הסרט התעודה בבימויו של נועם שוגנובסקי הוא באורך 33 דקות ומלווה את המסע של הקבוצה לרואנדה הן במרוץ והן בכפר ובמפגשים והאימונים עם הרוכבות הצעירות. זהו סרט מרגש ומעורר השראה, אופטימי ובעיקר מציג את התמונה האנושית מאחורי החלום הקסום הרואה באופניים סוג של הזדמנות לחיים טובים יותר. הקבוצה תתחרה בטור דה פראנס תחת מוטו "רוכבים אל השינוי" ומחויבת למיזמים נוספים באותה רוח בתחומי בטיחות רכיבה ואיכות סביבה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג