סרגיי בובקה: "האתלטיקה היא הענף מספר 1 בעולם"

סרגיי בובקה האגדי מרגיע ומבטל את השמועות לפיהן תכנית האתלטיקה במשחקים האולימפיים תקוצץ. שיאן העולם לשעבר בקפיצה במוט, כיום סגן יו"ר ההתאחדות העולמית וחבר הועד האולימפי הבינלאומי, מבקר בישראל, תומך בחיבור האתלטיקה אל הריצה העממית וגם מעריך כי אפילו השיא העולמי של יוסיין בולט בריצת 100 מטר יכול להישבר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סרגיי בובקה
סרגיי בובקה

לסרגיי בובקה, האיש ששבר 35 פעמים את שיא העולם לקפיצה במוט, חשוב להדגיש בביקורו בישראל כי מעמדה של האתלטיקה הוא איתן וכי כל הדיבורים על הקטנת מספר המקצועות במשחקים האולימפיים הם בגדר שמועות לא מבוססות. האוקראיני, שבמקביל להיותו סגן יו"ר התאחדות האתלטיקה הוא גם חבר בוועד האוליפי הבינלאומי, אומר חד משמעית: "זה לא ריאלי. כל 47 מקצועות האתלטיקה יישארו. הוועד האולימפי הבינלאומי החליט כי במשחקים יישארו 10,500 ספורטאים בכל הענפים וכי יהיו שינויים בתוך הכמות הזו, אבל 47 מקצועות אתלטיקה יישארו. אני לא מבין למה אנשים מתעסקים בשמועות רעות. אני בטוח בכך שאין סכנה לאתלטיקה ושאלה רק דיבורים סתם".

סרגיי בובקה, אתמול במסיבת העתונאים בתל אביב | צילומים: ניר שועלי

סרגיי בובקה, היום במסיבת העיתונאים בתל אביב | צילומים: ניר שועלי

בובקה התארח בסוף השבוע במרתון טבריה, הרצה בבית ספר בנתניה היום אחר הצהריים (ראשון) כאורחו של אלוף אירופה לקפיצה במוט, פעמיים, אלכס אברבוך, שהוא כיום מחזיק תיק הספורט בעיריית נתניה, ולבסוף הרצה בכנס הריצה שהתקיים במלון מטרופוליטן, תל אביב, אותו אירגן איגוד האתלטיקה. באיגוד שמים דגש בשנים האחרונות על מעורבות גדולה במרוצים העממיים על מנת לחזק את האתלטיקה ההישגית, ובובקה התחבר לאג'נדה הזו: "הריצה היא המפתח לאתלטיקה. הספורט שלנו הוא הגדול בעולם, גם אם לא תמיד אנחנו שמים לב לכך. כולם הולכים וכמעט כל העולם רץ כיום. האתלטיקה היא הענף מספר 1 במשחקים האולימפיים ובכלל וכך אנחנו צריכים לחשוב".

כמובן שאי אפשר לפגוש את בובקה ולא לשאול אותו על רנו לאבילני, הצרפתי ש"סילק" אותו מטבלת השיאים העולמיים בחורף שעבר. 21 שנים לאחר שעבר בובקה 6.15 מטר באולם, עבר לאבילני 6.16 מטר בתחילת 2014 ועוד בתחרות שבובקה אירגן באולם בדונייצק, אוקראינה, במהדורה ה-25 שלה. מדובר היה באחד השיאים המיתולוגיים והיוקרתיים בספורט בכלל ובאתלטיקה בפרט.

"חבל שלא לקחתי ממנו את הטכניקה". אברבוך על בובקה

"חבל שלא לקחתי ממנו את הטכניקה". אברבוך על בובקה

בובקה: "הייתי מאושר כשהשיא נשבר. אני כיום בתפקיד שמטרתו היא לקדם אתלטיקה ואתלטים, ולגרום לאתלטים כמו לאבילני לעשות תוצאות טובות יותר ולשבור שיאים. אני צריך לדאוג להצלחת האתלטיקה. כשהישג כזה תופס את העמוד הראשון בעתון לקיפ, זה מראה על כוחו הגדול של הספורט. אנחנו צריכים היי-לייטם כאלה, שמושכים צעירים לספורט ומייצרים אצלהם מוטיבציה להצליח. זה מה שמצמיח אלופים עתידיים".

אתה מעריך כי לאבילני מסוגל לשפר עוד יותר את השיא? עד כמה הוא יכול להגיע?

"יש לו כשרון ויכולת לכך. אתה רואה שיש הבדל בינו לבין האחרים ושיש לו פוטנציאל ליותר. אני מאמין שעוד תהיה לו הזדמנות לקפוץ גבוה יותר. צריך להבין עם זאת כי הוא לא יכול להיות כל הזמן באותה רמה. אני אוהב את האישיות שלו. הוא מהווה דגמא לצעירים ועוזר לפתח את האתלטיקה".

"הייתי מאושר כשנשבר שיא הקפיצה במוט". בובקה

"הייתי מאושר כשנשבר שיא הקפיצה במוט". בובקה

בובקה נשאל אם גם השיא הבלתי נתפס של יוסיין בולט בריצת ה-100 מטר, 9.58 שניות, יישבר מתישהו, והשיב: "אמרו שגם השיא שלי לא יישבר. אני מאמין בעתיד מזהיר גם לספרינט".

כתבות בנושא ישראמן-נגב 2015
הולך להיות חם: הקרבות המעניינים שצפויים להיות בישראמן-נגב 2015
לקראת ישראמן-נגב 2015: המאמן ליאור זך-מאור מסכם את מחנה האימונים הקבוצתי
המספרים שמאחורי ישראמן-נגב 2015

גם אברבוך נכח בארוע, לאחר שליווה את בובקה כל היום. כזכור, אברבוך העמיד את השיא הישראלי על 5.93 מטר, והעניק לאתלטיקה הישראלית רגעים בלתי נשכחים, כשפרט לשתי מדליות הזהב באליפות אירופה, זכה גם במדליות הכסף והארד של אליפות העולם. אבל, את גבול 6 המטרים לא פרץ אברבוך, שאמר בחיוך כשהוא מצטלם ליד בובקה: "הקריירה של בובקה תמיד היתה המודל עבורי, רק חבל שלא לקחתי ממנו את הטכניקה. היה לי חלום לעבור את 6 המטרים, אבל אני בטוח שיום יבוא וקופץ ישראלי יעשה זאת".

דורון קופמן, יו"ר ההתאחדות הישראלית, וז'ק כהן, מנכ"ל ההתאחדות, פתחו את מסיבת העתונאים והציגו את החיבור בין מרתון טבריה, בובקה והמוטו העיקרי של פעילות האיגוד. קופמן: "הריצה היא בסיס לחיים בריאים יותר ואנחנו שואפים לכך שכל אחד יעסוק בספורט בישראל".

כהן: "הריצה היא גם עמוד התווך של ההתאחדות האירופית והעולמית. אנחנו רוצים שהרצים העממיים יקבלו מהאיגוד אותו שירות שמקבלים הרצים הבכירים. כבר לאחרונה ראינו 4000 רצים בחצי מרתון עמק המעיינות ואנחנו רוצים לפתח עוד מרוצים במקומות שונים, ולא רק במרכז הארץ".


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג