בגיל 70: השחקן ההוליוודי שבר שיא עולם למאסטרס עם 12.59 ש' בריצת 100 מטר

דמיאן ליק כיכב בעשרות סרטים וסדרות על המסך, אולם מעתה הוא גם שיאן העולם והאיש המהיר לגילו בספרינט הקצר על המסלול: "לא חשבתי שאני בכושר מספיק טוב". אז כמה התוצאה שווה בהמרה לגילאים צעירים יותר?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דמיאן ליק | צילום: מתוך טוויטר

דמיאן ליק הוא שחקן במקצועו, שהשתתף עד היום במעל 70 סרטי קולנוע עלילתיים ועשרות סדרות טלוויזיה והצגות תיאטרון. אלא שלצד הקריירה ההוליוודית שלו הוא גם אתלט חובב, המתחרה בשנים האחרונות בגילאי המאסטרס, ומצליח שם לא פחות מאשר על המסך.

השבוע, הפך ליק לאיש המהיר ביותר לגילו, כששבר את שיא העולם בריצת 100 מטר לגיל 74-70. הזמן שקבע במסגרת תחרות גרנד פרי למאסטרס בלוס אנג'לס היה 12.59 שניות, מהר ב-18 מאיות מהשיא העולמי שהיה שייך לבובי ווילדן ונקבע ב-2005. הרוח, למי שתהה הייתה 0.2- מטר שנייה, חוקית למהדרין לקביעת שיאים. נציין כי כמו כל שיא, גם שיאו של ליק נזקק לאישור האיגוד העולמי כדי להיות מוכר באופן רשמי.

"חשבתי שאני מסוגל לעשות את זה", אמר ליק לאחר הריצה, "פשוט לא חשבתי שאני בכושר כזה טוב כרגע, אם לדבר בכנות".

ליק סיפר בעבר כי היה אתלט בתקופתו בבית הספר, אולם בתיכון לא המשיך עם האתלטיקה כי העדיף ללכת לבית ספר לאמנויות. בהמשך, עבד כמאמן לילדים, בעיקר בריצות קצרות וקפיצה לרוחק. לפני כעשור כילה את עולם התחרויות למאסטרס והחל להתחרות, כשב-2018 אף שבר את השיא האמריקאי לגילאי 69-65 עם 12.31 שניות בריצת 100 מטר.

ליק זכור כשחקן בעיקר מתפקידיו בסרטים "סרפיקו", "משאלת מוות" ו"אפוקליפסה עכשיו", אולם תוצאות מהירות כל כך בגילו בהחלט מעלות את השאלה האם עולם האתלטיקה פספס אתלט מוביל? לפי מחשבון ההמרה המקובל בעולם האתלטיקה, תוצאה כפי שהשיג מקבילה ל-9.87 שניות לאצן בשיא הקריירה (גיל 30-20)



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג