אתלטיקה: דיבאבה השלימה דאבל באליפות העולם באולם

האתיופית שלטה בריצות הארוכות בבירמינגהאם עם ניצחונות ב-1,500 ו-3,000; כריסטיאן קולמן ניצח כצפוי ב-60, הפעם הוא היה רק קרוב לשיא העולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גנזבה דיבאבה רצה אתיופית
גנזבה דיבאבה רצה אתיופית

אליפות העולם באתלטיקה באולם תסתיים היום (ראשון) בבירמינגהאם. השנה לא משתתפים באליפות נציגים מישראל, וכמו כל תחרות באולם, אין שם יותר מדי ריצות למרחקים ארוכים. מצד שני, שמות גדולים יש ועוד איך, וגנזבה דיבאבה היא אחת מהם.

שליטה מוחלטת באולם. גנזבה דיבאבה | צילום: filip bossuyt

הרצה האתיופית שהיא שיאנית העולם בריצת 1,500 מטר, השלימה בסוף השבוע זכייה בשש מדליות זהב באליפויות העולם באולם, אחרי שזכתה בדאבל בבירמינגהאם. עוד ביום הראשון של האליפות היא ניצחה בריצת ה-3,000 שהיתה טקטית, בזמן של 8:45.05 דק' והקדימה את סיפאן חסן ההולנדית ואת לורה מויר הבריטית. בשבת, השלוש התחרו ביניהן גם בריצת ה-1,500 וגם כאן דיבאבה הצליחה לברוח ליריבות שלה בשתי ההקפות האחרונות. הפעם היא ניצחה בזמן של 4:05.27 דק', כשמויר הצליחה לעקוף את חסן בהקפה האחרונה ולסיים שנייה בזמן של 4:06.23 דק'.

ניסיון לשבור שוב את שיא העולם

האירוע המרכזי בשבת בבירמינגהאם היה גמר ה-60 מטרים לגברים, כשהציפיות מכריסטיאן קולמן היו לנסות ולשבור שוב את שיאו העולמי. קולמן היה אמנם מהיר מהשיא של מוריס גרין שהחזיק מעמד 20 שנה ואותו הוא שבר בחודש שעבר, אבל הוא היה איטי בשלוש מאיות משיאו החדש וניצח בזמן של 6.37 שנ'. הוא הקדים בחמש מאיות את סו בינגטיאן הסיני ששבר שיא אסייאתי (6.42 שנ') כשרוני בייקר האמריקאי סיים שלישי (6.44 שנ').

בריצת ה-60 לנשים זכו שתי ספרינטריות מחוף השנהב במדליות הזהב והכסף. מוריאל אהורה ניצחה עם תוצאת השנה, 6.97 שנ'. מארי ז'וזה טאלו סיימה שנייה (7.05 שנ') ומוג'ינגה קאמבונג'י השוויצרית סיימה שלישית באותה תוצאה.

לא שיא עולם, אבל עוד תוצאה מדהימה. כריסטיאן קולמן | צילום: Marco Verch

בריצת ה-400 לגברים נרשמה היסטוריה כשבאחד ממקצי המוקדמות, כל חמשת הרצים שהשתתפו נפסלו – אחד בזינוק ועוד ארבעה בגלל שדרכו על הקווים, כולל הפייבוריט לניצחון מגרנדה בראלון טפלין. מי שניצח בגמר היה פאבל מסלאק הצ'כי (45.47 שנ') שהקדים את מייקל שרי האמריקאי ודאון לנדורה מטרינידד. בריצת ה-800 לגברים ניצח אדם קז'וט הפולני בזמן של 1:47.47 דק'.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג