אלפ דו-אז לא רק למתחרי הטור דה פראנס

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:סוזי ודן דבוסקין

אם נקלעתם במיקרה או שלא במיקרה לסוף שבוע בסביבות העיירה הצרפתית בורג' דה אויסן באלפים הצרפתים לא רחוק מגרנובל הנכם מוזמנים להצרף למאות רוכבי האופניים אשר טיפוס על ההר המפורסם מתחרות הטור דה פראנס משמש להם בסיס לאימון של סוף השבוע.



הזוג דבוסקין בנק' הסיום של האל- דואז

בימי ראשון בעיקר מוצף ההר ברוכבי אופניים מכל הגילים על כל סוגי האופניים. חלקם בכושר של קרוב למשתתפי הטור המדושים במהירות מדהימה וחלקם כמונו על אופני הרים או אופניים שכורות (היבריד) בעליה רצופה של 15 ק"מ ממגרש החניה שביציאה מהעיירה למטה (ממש כמו בנשר) הנימצא בגובה של 650 מטר ועד לפיסגת ההר (אזור הסקי) בגובה של 1,860 מטר.



צלמי פפארצי של אופניים במארב

העלייה הרצופה המתחילה מיד עם שיפועה של 12% וממשיכה בשיפוע ממוצע של כ 10% כוללת 22 סרפנטינות של 180 מעלות על צלע ההר. בדרך מים, כמה מסעדות ושרותים, כך שלא צריך לסחוב הרבה מים וגם אוכל ויש גם כמה מערבים של צלמים התופסים אותכם כמו בשוונג במקומות הקשים ומיאשים ביותר ואח"כ תוחבים לידכם כרטיס ביקור להזמנת התמונות במחיר מציאה של 15 יורו לתמונה.

משך הזמן הנדרש שונה כמובן ביחס ישיר לכושר, לסוג האופניים ולכמות התמונות שמצלמים בדרך למעלה. בירידה אין אפשרות כמעט לעצור בגלל המהירות והסיבובים החדים.



בירידה אין אפשרות כמעט לעצור

בניגוד ללנס אמסטרונג שכבש את הפיסגה ב 39 דקות ו 41 שניות לנו לקח רק "קצת יותר" (2:50 ) כמעט 3 שעות. אבל החוויה עצומה, הנוף פשוט פנטנסטי ושיחה עם המדוושים מכל רחבי העולם מהנה למדי אם הם מדברים אנגלית.

מי שיגיע בתקופה הקרובה יוכל עדין לקרוא (בעיקר כאשר מטפסים לאט) את כל הכתוביות על רוחב הכביש וגם של צדדיו של הכביש. הכביש להר הינו רחב למדי ובחלקו כולל נתיב לאופניים (בעליה). הנהגים כרגיל בצרפת ובעיקר על אלפ דו-אז מאד אדיבים. איש מהם לא מצפצף וכולם מביטים ביראת כבוד אל הרוכבים נופי הזעה, בעליה ובחום (35 מעלות).



העיר עצמה – מרכז סקי מוצף ברוכבי אופניים

העיר עצמה היא למעשה מרכז סקי אדיר המוצף ברוכבי אופניים. מזג האויר למעלה פשוט מדהים. הטמפרטורה נמוכה לפחות ב 10 מעלות, האויר צלול ויבש ממש אויר פסגות.

הירידה מתנהלת במהירות מסחררת וזמנה תלוי במהירות שבה לוקחים את הסיבובים. צריך כמובן מאד להיזהר אם הכביש רטוב. בכלל כדאי לותר על הרעיון אם מזג האויר לא בהיר כי אז מפסידים את הנוף המהמם לאורך הדרך.



כתובת על הכביש – זכר לטור דה פראנס

לבסוף גם אם אינכם סוחבים במזודה אופניים, לרשותכם חנות אופניים הנמצאת 500 מטר מהחניה בה תוכלו לשכור כל סוג אופניים (כולל אופני כביש). החויה עצמה לא תישכח מרגלייכם לפחות לכמה ימים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג