אליפות ערב באופניים – האלוף החדש אומר לא לישראל

אליפות ערב באופניים באה אל קיצה ביום שני במזג אוויר אוורירי בשארם אל שייח, עם מרוץ הכביש למרחק 150 ק"מ. את אקט נעילת השערים, ביצע רוכב נבחרת איחוד האמירויות הערביות, יוסף מירזן, רוכב אנטי ישראלי מוצהר, אשר גבר על שאר מתחריו מהרודניות הערביות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אליפות ערב באופניים באה אל קיצה ביום שני במזג אוויר אוורירי בשארם אל שייח, עם מרוץ הכביש למרחק 150 ק"מ. את אקט נעילת השערים, ביצע רוכב נבחרת איחוד האמירויות הערביות, יוסף מירזן, רוכב אנטי ישראלי מוצהר, אשר גבר על שאר מתחריו מהרודניות הערביות

מאת:אילן גולדמן

והחולצה הולכת ל…

אחרי מאבק עיקש מול יריבים שהגיעו מ- 8 מדינות ערביות (מצרים, סוריה, ירדן, סעודיה, בחריין, עיראק, תוניס והאמרויות), יוסף מירזן, תושבה הנאמן של עיר החוף העשירה דיירה שבדובאי, היה הראשון לחצות את קו הסיום במרוץ הכביש שנערך בשבת, בכבישיה המדבריים של שארם אל שייח. מירזן הצעיר, מעריץ כדורגל נלהב ואוהד מושבע של קבוצת ריאל מדריד, כבש את המקום הראשון על דוכן המנצחים באליפות ערב 2011, ימים ספורים לפני פתיחתה של תחרות גדולה וחשובה יותר – אליפות אפריקה שתיערך באריתריאה (ביתו של הרוכב הטוב באזור, דניאל טיקלהימאנוט, המקצוען השחור הראשון).




אנשי האמיריות מירזן ראשון מימין – לא מת על ישראל (צילום: באדיבות עבדאללה חוסני)

מירזן הצנום, עבר את המרחק בזמן של- 3:41 שעות כשהוא מקדים את עמר חסנין, בכיר הרוכבים הסורים שעל פי העיתונות במדינתו, "סבל מתקלה באופניו", ואת הקטרי חליל רחמן עבדאלג'נן שהסתפק במקום ה- 3. המנצח יצא למאוץ מתוך קבוצת "בריחה" שכללה 6 רוכבים, כשהמרוץ המותח מוכרע במטרים האחרונים, ברגליו הפחוסות והקצרות של איש האמירויות. כמו כל אלוף ערב לפניו, הולבש מירזה בחולצת אלוף האזור הלבנה וזכה לשלל כתבות וצילומים במיטב עיתוני העולם הערבי. מדלית הזהב שלו: השלישית במספר למדינתו העשירה.

במקום ה- 4 הכללי, מאותה קבוצת מובחרים שברחה לפנים, הגיע בן ארצו של מירזן, אחמד יוסף אל מנסורי, צעיר נוסף היושב בקצפת דוושני האמירויות. מנסורי גרף מדליית זהב בקטגורית הגיל "עד 23" והוכיח לעולם האופניים הערבי, כי ביכולתו "להחזיק" עם הגדולים ביותר במדבריות ערב. רעפא שאטיו, גדול הרוכבים הערבים ומקצוען באיטליה, נעדר באופן בולט מהמרוץ. בעוד כמה ימים נדע אם חסך כוחות לאליפות האפריקאית, או שהעדיף לבלות את הפגרה בתוניס המתחדשת.

הרוכב האריתראי טיקלהימאנוט – יהיה מעניין לראות כיצד אנשי ערב יתמודדו מול הכוכב האפריקאי (צילום:MNB)

המאיץ שידע את השעון

מירזן שב לביתו כשכבוד השמור למלכים על כתפיו. מלבד מרוץ הכביש היוקרתי, הוכיח המאיץ כי הוא גם יודע לעבוד כששעון עצר מופעל כנגדו. הרוכב ניצח את מקצה הנג"ש גברים למרחק 40 ק"מ באופן משכנע, כשהוא מותיר אחריו את יאסר דיע אל דין העיראקי וסייד אחמד חליל הבחרייני. מירזן עצר את השעון על 51:41 דקות– מהירות ממוצעת של 46.451 קמ"ש. מהירות לא רעה בהתחשב ברוחות החזקות המנשבות באזור ובכך שגלגליו לא חשו כביש אירופי מעולם. אשתקד, מקבילו התוניסאי שאטיו, ניצח את מקצה הנג"ש במהירות ממוצעת שעלתה על 49 קמ"ש הישר לחיקה של קבוצה איטלקית. יהיה מעניין לראות לאן יתגלגל מירזן.


הוא לא אוהב ישראלים

מירזן, המנצח הכללי של מרוץ הכביש אינו אוהב ישראל בלשון המעטה. הוא אמנם חבר של מחבר הכתבה ברשת פייסבוק, אך מנגד הוא גולש פעיל בקבוצת המכונה: "אנחנו לא מכירים במדינת ישראל", השוללת לחלוטין את קיומה של מדינת ישראל, ותומכת במאבק ובחרמות עליה. הקבוצה כוללת מעל 120,000 חברים, ותומך בה גם חבר הנבחרת התוניסאית והרוכב המצטיין מאהר חסנאווי.

דעותיהם של שני הרוכבים על ישראל אינן מפתיעות. גם לאחר תופעת התסיסה והקריסה שהביא עימו האביב הערבי, ספורטאים רבים, ביניהם חלק מחברי הנבחרת הסורית, ממשיכים לתמוך באופן גורף "בסדר הישן" השולל את ישראל לחלוטין. חלקם, אף מעלים לרשתות החברתיות, לאות סולידריות, תצלומים אישיים שלהם עם המנהיגים המוקצים (מטקסי הוקרה) וסרטונים הקוראים להשמדתנו. גם קריסת חלק מהמשטרים באזור, לא הביאה לשינוי משמעותי בעמדות הספורטאים ואיגודיהם (עמדות המדינה) כלפי ישראל אלא להפך – העמדות הקיצוניות כנגד ישראל התחזקו, וניתן לראות ביטוי לכך בחרמות הספורטאים הערביים על עמיתיהם הישראלים.


נבחרת סוריה – מה יהיה על הציוד שלהם (צילום: באדיבות עבאללה חוסני)

סוריה הגדולה
"יש צורך לספק לנבחרת ציוד ואופניים חדישים
יותר, רוכבי הנבחרת אינם יכולים להתמודד
מול הציוד של הנבחרות האחרות"

המנצחת הגדולה ביותר של האליפות היא לא אחרת מאשר שכנתינו ממזרח – סוריה. רוכבי הנבחרת, או בעיקר רוכבות הנבחרת, השיגו את מרבית הנקודות שהעניקו לסורים את הזכייה הכללית מבין כל המדינות המשתתפות. הסורים עושים דרכם הביתה עם 4 מדליות זהב, 2 מכסף, ו- 3 בצבע הברונזה. העיתונות המקומית ואתרי האינטרנט במדינה שיבחו את ההישג, חלקם אף טענו כי יחס המארגנים כלפי הסורים לא היה הוגן: "רוכבינו הגיעו להישגים אלו למרות התנאים הקשים ולמרות בעיות עם המארגנים", הכריז פראס אל-סובאר, מנהל המשלחת באחד העיתונים.

את הנבחרת הסורית מאמנים מתברר, רוסי וקזחסטני. לאחר נעילת התחרות התלונן הרוסי מביניהם – סרגיי ספירוב, על גבי אתר הספורט הסורי GSF, "יש צורך לספק לנבחרת ציוד ואופניים חדישים יותר, רוכבי הנבחרת אינם יכולים להתמודד מול הציוד של הנבחרות האחרות", כשהוא מכוון לתקלה באופניו של כוכב הנבחרת שלו עמר חסנין. עמיתו הקזחי סרגיי נופולוקין לא נשאר חייב גם הוא: "נבחרת הגברים התחזקה, זה נכון. אך כדי לנצח הרוכבים ציוד טוב יותר". הישגיה של הנבחרת הסורית – אחת העניות באזור, מגיעים במקביל להודעתו של המשטר על הסורי על שורה של רפורמות והסגת כוחות הצבא ממרכזי הערים.


אילן גולדמן

אילן גולדמן

עורך המשנה של אתר שוונג – אלוף ישראל לשעבר באופני כביש וכיום רץ תחרותי בעל תואר במזרחנות

כל הכתבות של אילן גולדמן במדור– מזרח תיכון חדש


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג