אליפות ישראל באופניים- לא לשומר השבת

לפני מספר חודשים, הבאנו כאן לראשונה את סיפורו של רון שמעון, רוכב אופני כביש שומר שבת, אשר חלומו היחיד: להתחרות באליפות ישראל באופני כביש שתתקיים בסוף החודש. כרגע שמעון אינו יכול להשתתף, עקב סירובו של איגוד האופניים להזיז את מועד התחרות ליום חול, וזאת למרות פסיקות קודמות של בג"צ, והוראות ברורות שיצאו ממשרד החינוך, הקוראות לאי קיומן של תחרויות אליפות בשבת. 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


לפני מספר חודשים, הבאנו כאן לראשונה את סיפורו של רון שמעון, רוכב אופני כביש שומר שבת, אשר חלומו היחיד: להתחרות באליפות ישראל באופני כביש שתתקיים בסוף החודש. כרגע שמעון אינו יכול להשתתף, עקב סירובו של איגוד האופניים להזיז את מועד התחרות ליום חול, וזאת למרות פסיקות קודמות של בג"צ, והוראות ברורות שיצאו ממשרד החינוך, הקוראות לאי קיומן של תחרויות אליפות בשבת. 

מאת:אילן גולדמן


אך מאז אותם ימים בהם פורסמה אצלנו הכתבה הראשונה בנושא, השתנו מספר דברים: 


  • 1. שמעון, מיוצג כיום על-ידי עו"ד- ד"ר אביעד הכהן, דיקן מכללת שערי משפט אשר ייצג את הסייף הצעיר, יובל פרויליך שעתר לבג"ץ כנגד איגוד הסייף באותו נושא וזכה

  • 2. סיפורו של שמעון הגיע גם לעיתונות הכתובה (ידיעות אחרונות) שנתנה משב גבי לנושא בעקבות הפרתו של עיקרון השוויון

  • 3. משרד התרבות והספורט הודיע: "כי הנושא הועבר לטיפולה האישי של שרת התרבות והספורט – אשר תלמד את הנושא למען מהלך חקיקתי בנושא"

  • 4. שמעון הוכיח במו רגליו, כי אין לפסול אותו כמועמד ראוי להתמודדות באליפות ישראל, אחרי "שנתן" עונה איכותית של מירוצי שישי מאולצים בשטח ( רון מתחרה באופני הרים מכיוון שאין כמעט מירוצי כביש בימי שישי)

לימור לבנת: אולי ממשרדה תצא הבשורה לביטול האליפויות בשבת
צילום: HANAY


אך למרות כל מה שצוין מעל, איגוד האופניים והעומדים בראשו ממשיכים להתעקש על קיומה של אליפות הכביש בשבת. ממכתב תגובה של איגוד האופניים לעו"ד דינו של שמעון (יצא כחודש לאחר פנייתו המקורית של עו"ד הכהן) אשר הגיע לידינו, אנו למדים כי טענותיו של האיגוד נשארו כשהיו ( תגובת האיגוד הראשונה לאתר שוונג).

" האינטרס של הרוב גדול יותר מהאינטרס של המיעוט"

הטענות מתרכזות בעיקר בנושא הקושי התקציבי בסגירת הכבישים, הרשויות המקומיות אשר מערימות קשיים לקיום המירוץ בשטחן, תקנות האיגוד הבינלאומי לגבי מספר המשתתפים ואופי המסלול, ונושאים הקשורים ליכולתו של כוח האדם המתנדב, לעשות כן ביום חול. עוד נכתב," באיגוד רשומים כ- 1500 רוכבות ורוכבים מהם כ- 4 רוכבים דתיים בלבד. על פי כללי המידתיות. האינטרס של הרוב גדול יותר מהאינטרס של המיעוט. ערכיה הדמוקרטיים של מדינת ישראל תומכים בקיום תחרויות על-פי צרכיהם של הרוב".


רון שמעון – המירוץ מתקרב אך לא ברור אם שמעון יקח בו חלק

עו"ד אביעד הכהן יצא עם מכתב תגובה לאחרון, בו טען, כי קיום האליפות בשבת מהווה," פגיעה בחופש הדת. אם ניתן לקיים מרתונים ושאר מירוצים בימות החול- ובמרכז עריה הראשיות של ישראל, ניתן לקיים גם מרוצי אופניים בימות החול. אין ספק כי בין כלל הרשויות בארץ יהיו כאלה שישמחו לקיים את התחרות בתחומן." כמו כן דרש העו"ד, כי איגוד האופניים יעביר לו עותק, בו מפורטות דרישות המשטרה והרשויות המקומיות כדי שיוכל לסייע בהסדרת העניין. הדבר טרם קרה.

"מספרם של שומרי השבת בין חברי האיגוד גדול בהרבה, ובוודאי שכך הוא בקרב הרוכבים הפוטנציאליים. הימנעותכם מלקיים את רוב התחרויות בימות החול גורמת לרבים מהם להדיר רגליהם מחברות באיגוד. רבים מאותם רוכבים שאינם שומרי שבת בעצמם, מעוניינים לאפשר לחבריהם שומרי השבת להשתתף בתחרויות באופן שוויוני והוגן", טען הכהן במכתבו.

"במשטר  דמוקרטי שלטון הרוב אין פירושו רמיסת זכויות המיעוט"

"אשר ל 'ערכיה הדמוקרטיים' של מדינת ישראל, דומני כי ראוי שתשננו פרק זה ותחזרו עליו. במשטר דמוקרטי ראוי לשמו, שלטון הרוב אין פירושו רמיסת זכויות המיעוט. להפך: דמוקרטיה ומשטר המכבד זכויות אדם נבחנים דווקא במקרים כגון אלה, שבהם עליהם להגן על זכויות המיעוט, בוודאי כשמדובר בפגיעה בעקרונות יסוד דוגמת שוויון וחופש הדת, וזאת גם כשהגנה זו כרוכה במשאבים", כתב הכהן בתגובתו.

עו"ד הכהן ביקש, כי איגוד האופניים יעביר לידיו את כל האסמכתאות העובדתיות, אשר לטענת האיגוד מגבילות אותו בקיום התחרויות בימות החול, כולל עלותה המדויקת של קיום כל תחרות של אליפות ישראל בשבת, לרבות עלות האבטחה המדויקת הנדרשת לכל אחת מתחרויות אליפות ישראל. וזאת מכיוון שלטענתו עלות קיום התחרויות בשבתות, גבוה יותר מאחר שמדובר בתשלום שכר ב"יום מנוחה"). 

באופן כללי, נראה בינתיים, כי איגוד האופניים בחר לשחק "פחדן" עם רון שמעון ובא כוחו, ולראות מי ימצמץ ראשון. האיגוד אינו רוצה להיות זה שמתקפל בטרם נכפה עליו לעשות כן ע"י שלוחות המדינה. לגבי סיכוייו קצרי הטווח של שמעון לכופף את ידיו של האיגוד אין עדיין תמונה בהירה, אך בטווח הארוך יהיה חייב איגוד האופניים, וכל המקבילים לו, לאמץ את צו המדינה באשר יהיה.

 מצידו, רון שמעון נמצא בעיצומה של תקופת ההכנה למירוץ האליפות. "האימונים הולכים ונהיים קשים יותר, הכושר עולה. זה פשוט אבסורד כי אין לי אפילו מושג אם אשתתף, אך אני בכל זאת מכין את עצמי לכל תרחיש. כמו שכבר אמרתי בעבר, אם יהיה צורך נשתמש בבג"ץ כדי לסדר את העיוות הלא צודק הזה", מסר לנו שמעון.  









אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג