אליפות העולם ברכיבת ניווט 2009 בישראל

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:יריב זרביב




כ-400 רוכבים מ- 25 מדינות צפויים להגיע לישראל לרגל אליפות העולם 2009 ברכיבת ניווט. גל כהן, אלוף הארץ ברכיבת ניווט מספר בראיון ראשון על ההכנות לקראת האליפות, ואף קבע לעצמו מטרה – לקחת את המקום הראשון. בינתיים, איגוד הניווט מתכונן לחמישה ימי תחרות בחג השבועות שביניהם יומיים של תחרות בינלאומית






גל כהן team CCC

גל כהן בן ה-28 נחשב להבטחה גדולה בענף רכיבת הניווט, היום הוא אלוף הארץ. יחד עם ארז שלו וארז אזרחי הם נחשבים לנבחרת הישראלית של ענף. בראיון בלעדי לשוונג הוא מגלה לנו על אליפות העולם 2009 ברכיבת ניווט שתתקיים כאן בארצנו הקטנה ומספר איך התחבר דווקא לענף שוליים, שכמעט ולא נחשף לתקשורת הישראלית.

מתי התחלת לעסוק ברכיבת אופניים?


באופן כללי תמיד עסקתי בספורט, במיוחד בריצה, עד שנפצעתי בקרסול, ומאז עברתי לרכב על אופניים. בזמן הצבא השתתפתי בתחרויות קטנות, שהגעתי ללמוד בטכניון הייתה שם נבחרת אופניים. הצטרפתי אליהם בסמסטר הראשון והשתתפנו בכמה תחרויות, בסמסטר השני כבר התחלתי לאמן אותם והפכתי למאמן הנבחרת. בתחרויות הסטודנטים כל שנה ניצחנו, די בזכותי, אני יכול להודות. כל שנה התקדמתי וסגרתי פער של מתחרים וותיקים עד עשר שנים. רכבתי אותה תקופה כשלוש שנים ומאז כל שנה אני על הפודיום, שנה שעברה נחשבה בשבילי לשנת שיא, ניצחתי חלק גם בתחרויות כביש וגם שטח.

מה גרם לך לעבור לרכיבת ניווט?


לרכיבת ניווט הגעתי לפני שנתיים וחצי, ארז שלו, שהוא עכשיו נמצא בהנהלה, הזמין אותי לתחרות ניווט ובאותה תחרות סיימתי שלישי, למעשה ליוויתי את ארז, שהוא היה אחד הטובים וסיימנו כשלישיה, אני, ארז אזרחי, שהיה אלוף הארץ אותה שנה וארז שלו. באליפות ישראל כמעט ניצחתי, הייתה לי בעיה שהתרסקתי ואיבדתי תחנה, רבע שעה לקח לי למצוא אותה, הזמן הזה שבזבזתי לקח לי למעשה את המקום הראשון, וזו הייתה העונה הראשונה שלי, שבה גם השתתפתי באליפות העולם בצ'כיה. בהנהלה לא כל כך אהבו שמתחרה יחסית חדש משתתף בתחרות במעמד כזה, בגלל כל נושא תקציב הנסיעה וכו', אך בסוף הבאתי תוצאה מכובדת שהרגיעה אותם.

ענף הניווט הוא לאנשים חושבים שמחפשים אתגר. במרוץ אופניים רגיל, כביש או שטח, המסלול כבר ידוע, ברכיבת ניווט ישנו האתגר בחיפוש התחנות, זו מעין חידה. צריך למצוא את הדרך הכי מהירה והקצרה מתחנה לתחנה. כשאתה בוחר את המסלול שלך, יש לך כמה אופציות וצריך לבחור את האופציה האופטימאלית, זה אומר, שצריך להתייחס לשלושה גורמים: כמה פעמים עולים ויורדים, איכות הדרך – בכביש אפשר לנסוע יותר מהר משטח, ואורך הדרך – לפעמים האורך עדיף על פני שביל יותר צר או עליה.

איך במדינות אחרות מתייחסים לענף רכיבת הניווט?



המנווטים המובילים היום הם הפינים וביחד איתם הצ'כים, הצרפתים נחשבים טובים, וישנם כמה רוכבים מברזיל ומיפן, בארה"ב זה עדיין לא תפס ברמה מקצועית. ישנו סבב עולמי שמתחיל בחודש מאי. אגב, אליפות העולם לשנת 2009 תתקיים בישראל, זה אושר בהנהלה לפני שבועיים.

אליפות עולם בישראל ויש לנו נבחרת?


אני, ארז אזרחי וארז שלו נחשבים לנבחרת ישראל. כל הנבחרות שיש בעולם יגיעו לישראל שזה בערך 25 מדינות, מתוכם גם יגיעו רוכבים צעירים, סך הכול מתכוננים להגיע כ-400 רוכבים. מבחינתי התחרות הזאת היא מטרה שבה אני רוצה לזכות במקום הראשון. ארז שלו עשה קורס לניווט תחרויות והוא מארגן תחרות בחג השבועות, יהיה זה חמישה ימי תחרות שמתוכם יומיים תחרות בינלאומית כחלק מהסבב העולמי, וזאת תהיה הכנה מצוינת בשבילי לקראת אליפות העולם שתתקיים בישראל.

היכן נמצאת הגאונות בניווט?


אפשר להיות הרוכב הכי טוב בעולם אך אם הוא לא ידע לנווט לא יהיה לו סיכוי לנצח.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג