אליפות העולם באתלטיקה 2015 || סיכום היום השישי

למי שציפה שבולט יאבד את הבכורה היתה אכזבה במקצה ה-200 מ' היוקרתי ומדוע עלה שוב לכותרות נושא החומרים האסורים?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יוסאין בולט מנצח בריצת 100 מטר באליפות העולם באתלטיקה
יוסאין בולט מנצח בריצת 100 מטר באליפות העולם באתלטיקה

לא סתם אמר פעם יוסאין בולט שהוא מעדיף בהרבה את ריצת ה-200 לעומת ה-100. זו גם הריצה שבה הוא הצטיין כנער. אז היו הרבה ציפיות מגאטלין לתת לו פייט ואולי זו לא חכמה להגיד את זה בדיעבד אבל גאטלין יכול לתת לבuלט פייט רק ב-100 מטר בעונה מהסוג הזה שבה ההכנה של בולט לא היתה מושלמת. כשזה מגיע ל-200 פשוט אין סיכוי. ועכשיו בפורומים וברשתות חברתיות ברחבי העולם חוזרים הדיונים הסוערים לגבי חומרים אסורים וכו'. במיוחד אחרי שויקטור קונטה, אחד האנשים המעורבים בפרשות המחרידות ביותר שכללו את מריון ג'ונס וטים מונטגומרי, מספר על לפחות שלושה סוגים של חומרים שהם משפרי ביצועים משמעותיים במיוחד ושאפשר לקחת אותם ביום התחרות מבלי להיכשל בבדיקה. אז הנושאים האלה תמיד בוערים, אבל נראה שעכשיו יותר. יותר מדי אנשים מסומנים, בין אם בצדק או לא: גאטלין בגלל העבר שלו, בולט באופן טבעי, ואן ניקרק בגלל ניצחון מטורף בגמר ה-400, מו פראח בגלל שמועות, גיילן ראפ בגלל תחקיר של BBC על מאמנו אלברטו סלזאר. מי יודע? אולי קצת אחרי אליפות העולם משהו יתפוצץ?

נקווה שלא, ובטח אחרי גמר קפיצה משולשת כל כך טוב, הטוב ביותר ב-20 השנים האחרונות מאז שג'ונתן אדוארדס קפץ 18.29 מ' בגטבורג. אני מאוד אוהב את כריסטיאן טיילור מהפעם הראשונה שראיתי אותו: את השקט וקור הרוח שלו, היציבות שלו, בכלל ההתנהגות שלו. אני גם מעריץ אותו כי הוא סוג של אתלט-על: קופץ לרוחק נהדר (8.19) וגם ספרינטר טוב עם שיאים של 20.70 שנ' ב-200 ו-45.17 שנ' ב-400. היום בקפיצה של ה-18.21 מ' כל הנתונים האלו התחברו יחדיו. והוא כל כך רציני במה שהוא עושה. ב-2013 המאמן שלו ריינה ריידר עבר לאמן בבריטניה והוא עזב החיים הנוחים בבית כדי להצטרף אליו. בשנה שעברה ריידר קיבל ג'וב בהתאחדות האתלטיקה ההולנדית, וטיילור עבר לגור אתו בהולנד. בחזרה לגמר היום, לא רק שהוא נתן את קפיצת חייו ברגע הכי נכון שיכול להיות, כי הוא גם ידע שפדרו פיצ'רדו יסכן אותו בהמשך. הוא גם רשם הישג מדהים. רק הוא וג'ונתן אדוארדס קפצו 3 פעמים מעל ל-18 מטר. ההבדל ביניהם: טיילור עשה את זה בשנה אחת, והמקבץ שלו יותר טוב (18.21, 18.08, 18.06). איזה כיף לראות סוף סוף ששיאו העולמי המדהים של ג'ונתן אדוארדס בסכנה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג