אליפות העולם באיש ברזל 2011 תערך ביום כיפור

ביום שבת תצא לדרך אליפות העולם באיש ברזל בקונה שבהוואי. השנה, בחרו המארגנים לקבוע את מועד התחרות ביום כיפור, וזאת למרות תלונות חוזרות ונשנות מצד גורמים בקהילת איש הברזל היהודית. בתחרות ישתתפו גם מספר ישראלים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


ביום שבת תצא לדרך אליפות העולם באיש ברזל בקונה שבהוואי. השנה, בחרו המארגנים לקבוע את מועד התחרות ביום כיפור, וזאת למרות תלונות חוזרות ונשנות מצד גורמים בקהילת איש הברזל היהודית. בתחרות ישתתפו גם מספר ישראלים

מאת:אילן גולדמן


נושא קיום אליפות העולם 2011 ביום כיפור, עלה פעמים רבות בעבר, לאחר שמשתתפים יהודים מרחבי העולם נאלצו לבטל את השתתפותם בתחרות. לטענת המארגנים, "התאריך לתחרות נקבע כבר בשנת 2006 ולא ניתן להזיזו. הכל נלקח בחשבון". גם הזעם הרב מצד הקהילה היהודית האמריקאית, לא הצליח לשנות את רוע הגזרה לאלו שהצליחו לזכות בכרטיס הכניסה לתחרות. 


"אנחנו מודעים להתנגשות של הארוע עם יום כיפור. למרות הקונפליקט, אנחנו מחוייבים לשמור על התאריך המקורי שנקבע ב- 8 לאוקטובר 2011", אומר אוון בראוון, האחראי לנושא האתלטים בתחרות. בראון גם הסביר, כי סיבה נוספת שלא מאפשרת שינוי כלשהו במועד התחרות, הוא סגירתו של רציף קאילואה למשך כל השבוע מטעמי בטיחות. 

"אנחנו מבינים כמה קשה יהיה לאתלטים שלנו להחליט בין החלום להתחרות בקונה, לבין קיום המצוות של יום כה חשוב לדתם. עד כמה שזה קשה, אנחנו לא מסוגלים לתת מענה לצרכים של כל ספורטאי מבלי לסכן את כל הארוע", סיכם בראון את הנושא. 


איש הברזל בהוואי – השנה ביום כיפור (צילום: Funkey)

מבחינת היהודים שתכננו להשתתף בתחרות, החלטת המארגנים משאירה אפשרות אחת: "תלכו אחר דתכם או שתתחרו", כפי שניסח זאת ג'ף, מאמן טריאתלון יהודי אמריקאי, שניסה מספר פעמים לדון עם המארגנים לגבי שינוי התאריך. "הם לא יכלו לבדוק לפחות בגוגל לפני שקבעו את מועד התחרות ביום הזה?. אני לא הולך להתחיל דיון בענייני דת עם איגוד הטריאתלון העולמי (WTC), ואני לא יוצא בהאשמות אנטי-שמיות נגדם. אני רק חושב שזה חוסר רגישות והעדר מחשבה מקדימה מצידם", סיכם ג'ף.

ג'ף אינו הנפגע היחידי כמובן, כמוהו יש עוד. גם עסקת הפשרה אותה הציעו חבריו של ג'ף לענף – המרת כרטיס הכניסה של 2011 לשנה הבאה, לא צלח. בנוסף נעשו ניסיונות פנייה מאורגנים אל קבריניטי התחרות, אך לשווא. התחרות כידוע תוזנק בשבת ללא שינוי. 

החלטת המארגנים להשאיר את תאריך התחרות על כנו, מותירה אצל קהילת הברזל היהודית העולמית טעם מר. "מה עם זה שהתחרות מתקיימת תמיד בשבת וכיהודי לעולם לא אוכל לעשות אותה?" תהה בן, טריאתלט צעיר שמשתוקק להגיע יום אחד לקונה. "הם עושים טעות ענקית", מכריז מייקל אולקין בבלוג האישי שלו. "המעט שהם היו יכולים לעשות הוא לגרור את כרטיסי הכניסה שלנו לשנת 2012. הארגון (WTC) נראה מגושם מאוד בימים אלו. אני מקווה שהם יתאפסו על עצמם. אם לא, אני מקווה שגוף אחר יקח מהם את ניהול התחרות ויעשה עבודה טובה יותר". מריאם קול, אשת ברזל נוספת שהצליחה לקבל את הסלוט להוואי כתבה על קיר הפייסבוק שלה, "תחרות איש הברזל בקונה נופלת על יום כיפור – התאריך החשוב ביותר מכל החגים היהודים. כתבתי למארגנים, אך הם סירבו להתרגש".

קהילת אנשי הברזל היהודים, לא בהכרח זוכה לתמיכה מקיר לקיר. מולם אלו הטוענים כי הזזת מועד התחרות תהווה כניעה של המארגנים ללחץ דתי. סטפן ריי, הוא אחד מאותם אנשים. "יש כאלו שביצעו את ההזמנות שלהם זמן רב לפני. מקצוענים רבים בונים את התכנית שלהם בהתאם. צריך להסתכל על המספרים", הוא טוען. כמה אנשים יפגעו מקיום התחרות ביום כיפור מול אלה שכבר עשו את כל הסידורים – הזמנות, חופשות, כרטיסי טיסה". דן דוגן, כלכלן מאוניברסיטת בנטלי, המתחרה בתחרויות איש הברזל, ביניהן אליפות העולם אומר ליהודים:  "אם החג הזה כה חשוב לכם, התשובה היא פשוטה. אל תעשו את קונה".


אילן גולדמןאילן גולדמן
עורך המשנה של אתר שוונג – אלוף ישראל לשעבר באופני כביש וכיום רץ תחרותי בעל תואר במזרחנות

כל הכתבות של אילן גולדמן במדור– מזרח תיכון חדש



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג