אירלנד-בלוף: אליפות אירלנד ב-10 ק"מ נערכה בטעות למרחק של 8.5 ק"מ

פארסה גדולה בדאבלין, כאשר הרצים שחצו את קו הסיום גילו לתדהמתם שבעקבות טעות של המארגנים, הריצה לא נערכה למרחק הנדרש. התאחדות האתלטיקה המקומית התנצלה, הרץ שניצחונו בוטל: "נותרתי מתוסכל, זה היה אמור להיות התואר הראשון שלי"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רצים רבים נותרו מתוסכלים | צילום: shutterstock

אליפות אירלנד לריצת 10 ק"מ כביש נערכה ביום ראשון האחרון במסגרת אירועי Great Ireland Run והייתה אמורה להיות חגיגה לאתלטיקה המקומית, אולם פארסה הזויה למדי שאירעה בה הפכה אותה לבדיחה ויצרה כותרות אחרות לגמרי בעולם הריצה.

בעקבות בעיות במדידת המסלול, הרצות והרצים, כולל כמה מהבכירים במדינה, גילו כשחצו את קו הסיום כי לא עברו מרחק של 10 ק"מ כנדרש, אלא רצו 8.5 ק"מ בלבד. הרצים גילו זאת במבט פשוט בשעוניהם והציגו את הממצאים לשופטים ולמנהלי התחרות ההמומים, שהבינו כבר בזמן אמת את הבעיה. מדובר על כ-2,000 רצות ורצים, שהיו תחילה נרגשים מהתוצאות המהירות והשיאים האישיים שהשיגו, רק כדי להבין אחרי כמה דקות שכולם פסולים.

מתחקיר ראשוני שנערך, מסתבר כי המדידה המקורית של המרחק הייתה מדויקת, אולם בפועל, הרצים נשלחו בדרך אחרת מהמתוכנן לאחר 3 ק"מ ופשוט "טעו בדרך" בעקבות טעות של המארגנים, מה שגרם להם לפספס הקפה של 1.5 ק"מ מתוך המרוץ. יש לציין כי כבר בזמן אמת כל התוצאות הוגדרו כמבוטלות ולא נערכו טקסי הענקת מדליות משהטעות הובנה.

התאחדות האתטיקה האירית הוציאה לאחר בירור הצהרה מצידה בו ציינה: "ההתאחדות האירית ומנהלי התחרות Dublin City Harriers רוצים להתנצל בפני כל המשתתפים על הנסיבות הבלתי צפויות שהובילו לכך שהמרוץ שנערך, ובתוכו גם אליפות אירלנד ב-10 ק"מ, כלל מרחק נמוך מזה שהוגדר. ההתאחדות תמשיך להיות מעורבת בנושא יחד עם המארגנים ותעדכן את המשתתפים באליפות כאשר מידע נוסף יהיה זמין.

המנצח, אגב, היה ג'ייק או'רייגן, שקבע זמן של 26:08 דקות, זמן אשר נפסל גמובן. או'רייגן הביע את אכזבתו בסיום: "מה אני יכול להגיד, למרות שחציתי את קו הסיום במקום הראשון, נותרתי מתוסכל. לצערי בוטל התוקף שלי כאלוף הלאומי ומה שהיה אמור להיות התואר הראשון שלי והישג השיא שלי בוטל".

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג