אין סוף לצרות בעיר האסורה

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:יריב זרביב


אולימפיאדת בייג'ין 2008 לא מפסיקה לספק כותרות מרעישות בתקשורת העולמית. מדינת סין הסגורה, שהחלה להיפתח למערב וקיבלה את אירוח התחרות האולימפית, נמצאת תחת ביקורת קשה ונוקבת מצד מדינות המערב, שוונג החל להתערב בעניין


הפגנות למען זכויות אדם וטענות קשות על העסקת ילדים
בבניית האצטדיונים, ארגונים בינלאומיים ממטירים דו"חות שליליים, מספר עיתונאים מעוקבים לחקירה על ידי המשטרה הסינית, גל דיווחים על פינוי של תושבים בכוח ובלי פיצוי מבתיהם כדי לפנות מקום להקמת אצטדיונים, ערפיח מעל בייג'ין מסכן את הספורטאים, ואם לא די בכל אלה, הרי שגם מצב הבריאות במדינה שהביאה לעולם את נגיף ה-SARS מעורר דאגה. חבר הוועד האולימפי העולמי, ג'ון קואטס, המכהן גם כראש הוועד האולימפי של אוסטרליה, אמר בראיון לעיתון הבריטי "דיילי טלגרף" כי הורה לספורטאים שלא לאכול מחוץ לכפר האולימפי. "לא נמליץ לספורטאים על שהות ארוכה בסין קודם למשחקים. דבר זה עלול רק להגביר את סיכויים ללקות במחלות הקשורות למערכת העיכול או לדרכי הנשימה".



183 ימים לקראת האולימפיאדה בבייג'ין והסוף לטענות לא נראה באופק. אתמול הודיע הבמאי סטיבן שפילברג על התפטרותו מתפקיד היועץ האמנותי לטקסי הפתיחה והסיום של האולימפיאדה, בעקבות שיתוף הפעולה של סין עם סודן למרות המצב בחבל דרפור. סין הודיעה כי קיימים "מניעים נסתרים" מאחורי חלק מהביקורת על קשריה של בייג'ין עם סודן. "המשחקים האולימפיים לא יופרעו על ידי בעיות פוליטיות, דבר הנוגד את רוח המשחקים", נמסר בהודעת הממשלה הסינית. ההכנות אמנם הולכות ונשלמות, אך גם התוספת האחרונה של מערכות התאורה למבנים האולימפיים הסתיים באסון של 10 פועלים מתים.

הוועדה המארגנת ממהרת לשדר עסקים כרגיל. זאת לאחר הפרסום על מותם של 10 פועלי בניין שעבדו על אצטדיון "קן הציפור". לפי מספר עיתונים באנגליה, הוועדה הסתירה את דבר מותם של עשרת הפועלים, וטענה כי שני פועלים בלבד מתו בזמן העבודה על האצטדיון, אחד ב-2006 והשני ב-2007. מוות של פועלים במקרים כאלה אינו נדיר, ובכל אולימפיאדה בעשור האחרון נהרג לפחות פועל אחד תוך כדי בניית האצטדיונים. דובר הוועדה מיהר לפרסם את תנאיהם המשופרים של העובדים, ואף הניח לעיתונאים זרים להיכנס לחדריהם ולצלם. "הפועלים מרוויחים 2,500 יואן בחודש, מקבלים ארוחות בחינם, וכן שירותי לינה, ספריה ואינטרנט קפה", אמר הדובר, והוסיף כי למרות שבניית האצטדיון הושלמה למעשה, 1,500 פועלים יישארו לעבוד עליו במסגרת פסטיבל האביב שיתקיים באצטדיון החל מה-7 בפברואר.

אין ספק שלא כך קיוותה הממשלה הסינית לציין את פתיחת המשחקים האולימפיים בבייג'ין. ההכנות בעיצומן, תנופת הבניה מרשימה וההשקעה ניכרת – אך מנגד מתעוררת דאגה מבעיות חמורות שונות – פוליטיות, סביבתיות וחברתיות, ומבחינות רבות אין שום סיבה למסיבה.

פרופיל אולימפיאדת בייג'ין 2008

טקס הפתיחה, טקס הסיום ותחרויות האתלטיקה אמורים להתקיים באצטדיון הלאומי בייג'ינג שמכיל 80,000 מושבים אך צפוי לארח כ-100,000 איש בזמן המשחקים. האצטדיון הוקם בשנת 2003. תחרויות הרכיבה יתקיימו בהונג-קונג. במרכזה של העיר בייג'ין אמור לקום הכפר האולימפי שבו אמורים להתארח הספורטאים, המאמנים ואנשים אחרים שקשורים במשלחות. עלותם של מתקני הספורט שיוקמו במיוחד לאולימפיאדה מוערכת בכ-2.5 מיליארד דולר. אולימפיאדת בייג'ין תהיה די דומה למשחקים האולימפים באתונה. היא תכלול 302 תחרויות (165 לגברים , 127 לנשים ו10 תחרויות מעורבות) ב-28 ענפי ספורט, תוספת של תחרות אחת לעומת אולימפיאדת אתונה (2004).

בבייג'ינג יתקיימו לראשונה תחרויות בשחייה למרחקים ארוכים (10 ק"מ) , ריצת 3000 מ' מכשולים לנשים, אופני BMX ותחרות קבוצתית בטניס שולחן. לעומת זאת הוצאו מהתוכנית 2 תחרויות בקליעה, תחרויות נגד השעון באופני-מסלול, וזוגות בטניס שולחן. בסייף יחליפו תחרויות קבוצתיות ברומח וחרב לנשים את התחרויות ברומח לגברים ודקר לנשים.

משלחת ישראל לבייג'ין 2008
אולימפיאדת בייג'ין אמורה להיות אולימפיאדת הקיץ ה-14 שבה תשתתף משלחת ישראלית. במסגרת ההכנות לאולימפיאדה, נבחר על ידי הוועד האולימפי בישראל סגל היהלום, שמנה בדצמבר 2005, 15 ספורטאים שזכו במדליות באולימפיאדה, אליפות עולם או אליפות אירופה בשנים האחרונות. בין המועמדים להשתתף במשלחת הישראלית הטניסאים אנדי רם ויוני ארליך, שחר פאר, דודי סלע, הג'ודקא יואל רזבוזוב וניקי פאלי בקפיצה לגובה .

עמדו בקריטריונים האולימפיים הספורטאים הבאים:
• שחייה: איתי צ'מה (200 גב), גיא ברנע (100 גב)
• קליעה: גיל סימקוביץ' (רובה שכיבה), דורון אגוזי (רובה 3 מצבים)
• שייט: אודי גל וגידי קליגר (470 גברים), נופר אדלמן (לייזר רדיאל), ורד בוסקילה וניקה קורנצקי (470 נשים), שחר צוברי (גלשן גברים)
• אתלטיקה: אלכס אברבוך (קפיצה במוט), היילה סטאין (מרתון)
• התעמלות מכשירים: אלכס שטילוב
• התעמלות אמנותית: אירה ריסנזון, תחרות קבוצתית (6 מתעמלות)
• טקוואנדו: בת אל גטרר
• ג'ודו: אריק זאבי

אל על היא המובילה הרשמית של משלחת ספורטאי ישראל לאולימפיאדת בייג'ינג 2008. במסגרת שיתוף הפעולה תטיס אל על את משלחת ישראל למשחקים האולימפיים בבייג'ינג 2008 אשר תמנה כ – 80 ספורטאים, מאמנים, צוותי רפואה וצוותים מקצועיים על ציודם המיוחד. בנוסף יוטבע סמל הוועד האולימפי בישראל על כל 36 מטוסי אל על, בסמוך לדגל ישראל. במסגרת ההסכם הצהירה אל על, כי בנוסף להטסת המשלחת, יש בכוונתה לקדם בערוצי תקשורת שונים, בכלל זה במטוסי החברה, את המפעל האולימפי ואת התמיכה הציבורית בספורטאים האולימפיים של ישראל.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג