אימון פתוח לקראת מרוץ נשים

משהו טוב קורה לקראת מרוץ האופניים לנשים בלבד שיתקיים בעוד כשלשה חודשים. נשים רבות הצטרפו לאימון הראשון שהועבר על ידי המאמן כרמי שביט. בין המשתתפות באימון היו גם מירב מילר ומיכל יוסיפון שהצדיעו בסוף האימון לנשים שלהן זו פעם ראשונה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

משהו טוב קורה לקראת מרוץ האופניים לנשים בלבד שיתקיים בעוד כשלשה חודשים. נשים רבות הצטרפו לאימון הראשון שהועבר על ידי המאמן כרמי שביט. בין המשתתפות באימון היו גם מירב מילר ומיכל יוסיפון שהצדיעו בסוף האימון לנשים שלהן זו פעם ראשונה

מאת:מור שלזינגר


 

צילום:

יום שישי 9:15 בבוקר בהדר יוסף, ותכונה מיוחדת מורגשת ברחבה מוצפת השמש. עשרות נשים: רוכבות כביש, שטח וטריאתלטיות מתחילות שזה להן אימון ראשון לצד רוכבות מנוסות עתירות פודיומים, מתכנסות לקראת אימון מסוג שונה. זה היה האימון הפתוח הראשון לקראת מרוץ האופניים לנשים שייערך ב- 14.3.09 והייתה בו הרגשה מיוחדת, הרגשה של היסטוריה בהתהוות.

מי שהעביר את האימון (בהתנדבות!) היה כרמי שרביט, מאמן אופניים מוסמך, ובעל ניסיון עשיר באימון בכלל ובאימון נשים בפרט (החל כמאמן קבוצת הנשים של מועדון אופניים אחר, וכיום מאמן את x-team – קבוצה מעורבת לנשים וגברים, עם ייצוג נשי מכובד ביותר). בנוסף הגיעו ללוות את האימון מספר רוכבות מנוסות מהקבוצה, מה שאפשר לכל אחת ואחת לקבל יחס אישי, וגם תרם לאווירה המיוחדת (אחוות נשים במיטבה, או כמו שאנחנו אוהבות לקרוא לזה: "דולות של רכיבה").

אז מה היה לנו שם?

התחלנו בהסברים כלליים, קצת שיחות היכרות, ואיך בודקים את האופניים, למה לשים לב לפני הרכיבה, והסברים על האימון שלפנינו. עצירה קצרה שעשינו לצורך ניפוח אויר, נוצלה אף היא להסברים כלליים על מרוץ הנשים המתקרב, והתוואי המתוכנן, כמו גם להסברים מקצועיים על הבלמים: קדמי, אחורי, וכיצד בולמים נכון.

משם רכבנו לפארק, חימום קצר, וטסט ראשון שבאמצעותו נוכל לראות ולמדוד את השיפור במהלך 3 החודשים הקרובים. למדנו על דרפטינג, ותרגלנו עבודה מסודרת בזוגות, החלפות, כיווני רוח ועוד (ידעת שאת כיוון הרוח אפשר להרגיש לפי ריח הבושם של הרוכבת שלפניך? רוכבות מיומנות במיוחד כנראה מזהות את סוג הבושם תוך כדי רכיבה – אני לא ביניהן). שיעור קצר נוסף על סל"ד, בחירת הילוכים ומשם הביתה. סה"כ: שעתיים אימון, עם הרבה הסברים, תרגולים וחיוכים.

"מבחינתי היה אימון מצוין, ממש על הכיפק. הגיעו בנות עם המון מוטיבציה ללמוד. רובן באו עם מטרה ברורה להשתפר, ולהשתתף במרוץ בעוד שלושה חודשים. מבחינתי כמאמן זה סיפוק גדול להדריך, ללמד ולסייע למי שרוצה להיכנס לענף." מספר כרמי בסיום האימון.

בעקבות הביקוש האדיר, וההצלחה, החליט כרמי להמשיך ולתרום מזמנו על בסיס קבוע לאימונים עד מרוץ הנשים. שאלתי את כרמי מה יהיה באימונים הבאים? "במהלך השבועות הקרובים נתחיל לעבוד על כושר, נעבוד על טכניקה ושליטה באופניים כולל הרבה תרגולים, ובנוסף נלמד עוד אלמנטים חדשים ונושאים שלא הספקנו לדבר עליהם."

צילום:

תגובות המשתתפות

"היה כיף אדיר להיות ביחד עם כל כך הרבה נשים, לרכוב ביחד ולהרגיש שאנחנו ממש מחוללות שינוי ביחד." אמרה אחת המשתתפות בסיום האימון הראשון. התגובות הנלהבות שקיבלנו מהמשתתפות, וגם מאלו שהצטערו שלא הצליחו להגיע לאימון הראשון, וכבר מבקשות לקבל פרטים על האימון הבא, מחממות את הלב, ומעל לכל מראות שיש כאן צורך אמיתי, וואקום ששואף להתמלא.

מיכל יוסיפון, יזמית ומנכ"לית ZOOZI חברה המתמקדת באמוני כושר לנשים היא אחת הרוכבות המנוסות שהתייצבה לסייע, "הופתעתי לראות את כמות הרוכבות הגדולה שהגיעה. בעיני זו הוכחה של הפוטנציאל האדיר של המרוץ הזה, וכמה שהתמיכה הנשית ההדדית יכולה לעזור לנשים נוספות להיכנס לתחום האופניים," אומרת יוסיפון.

מירב מילר, טריאתלטית מנוסה ומגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 1, גם היא בין הרוכבות שהשתתפו באימון מספרת: "היה פשוט תענוג להיות עם קבוצה של נשים מכל הרמות, שכולן ביחד עם מטרה משותפת, כל אחת מול עצמה עם עצמה אבל במסגרת של אחוות נשים."

ואי אפשר בלי להודות לכל מי שתרמו להצלחה: תודה לכל הנשים שהגיעו ותרמו לאווירה המיוחדת, תודה לרוכבות x-team שהצטרפו לאימון לסייע, לזרוק מילה טובה, ואפילו לנפח גלגלים ולהחליף פנצ’ר, וכמובן תודה מקרב לב לכרמי שתורם מזמנו, מניסיונו ומהידע שלו.

צילום:

 

האימונים הקרובים:

  • יום שישי 12.12.08 שעה 8:30 (נפגשים ב-8:15) פארק הירקון עם כרמי שרביט
  • יום שישי 26.12.08 שעה 8:30 (נפגשים ב-8:15) פארק הירקון עם כרמי שרביט
  • יום שישי 2.1.09 שעה 8:30 גבעת עדה (הכרות עם מסלול המרוץ) עם גל צחור

כל הפרטים על האימונים הקרובים, באזור המרכז, ובאזורים נוספים בארץ באתר המרוץ www.banot-bike.org.il

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג