אייל רהט – רוכב הכי רחוק שרק אפשר

אלוף ישראל בנג"ש, אייל רהט, רשם מספר רב של הישגים בתחרויות ומרוצים שהשתתף בהם בשנת 2009. אייבי גילת תפס אותו לראיון מסכם של השנה האחרונה ומה הוא מתכנן לקראת 2010 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אלוף ישראל בנג"ש, אייל רהט, רשם מספר רב של הישגים בתחרויות ומרוצים שהשתתף בהם בשנת 2009. אייבי גילת תפס אותו לראיון מסכם של השנה האחרונה ומה הוא מתכנן לקראת 2010 

מאת:אייבי גילת


הוא אלוף ישראל בנג"ש, ניצח 8 מרוצים מתוך 14 בליגת נביעות 2009 וסיים אלוף הליגה, הוא השתתף בטור בינ"ל בטורקיה וסיים חמישי בקטע, נתן הופעה מכובדת במשחקי המכבייה והביא ניצחון מרשים במרוץ סיום העונה בבית גוברין, אלו הם השגיו של רוכב הכביש אייל רהט בשנה שחלפה. בשנת 2010 הוא מצפה להשיג יותר.

אחרי כל ההשגים שלך בשנה האחרונה איך היית מסכם את שנת 2009?
השנה האחרונה הייתה מעולה. אני מרוצה מאוד מההישגים שלי ויכול לומר שהייתה לי עונה מוצלחת.

איך אתה מסביר את העובדה שרוכבים ברמה ובגיל שלך כבר לא רוכבי עילית?
בגיל 25 רוכב צריך להתחיל לחשוב על עתידו ופרנסתו ומכיוון שבישראל אין תמיכה ציבורית לרוכבי עילית מצטיינים וקשה מאוד להשיג חסויות, נאלצים רוכבים בגיל זה לקבל החלטות קשות ולרוב ההחלטה היא לפרוש, לצערי. יורי לוינזון, שהיה רוכב מאוד מוכשר אך פרש כדי להתחיל באמת להתפרנס.

מה המטרות שלך לקראת עונת 2010?
מטרותיי לעונה הקרובה הן לשכפל ולשפר את הישגי משנת 2009, ולזכות באליפויות ישראל. בנוסף אני שואף לצאת עם הקבוצה  שלי VCI למספר רב של מרוצי  UCI בחו"ל.

המועדון שאתה נמנה על שורותיו הוציא המון אלופים עם השנים, אבל דומה שבשנים האחרונות המועדונים האחרים צמצמו את הפער. מה קרה?
עד לפני מספר שנים היה מועדון VCI היחיד שהתמקד והתמחה ברכיבת כביש בישראל. בשנים האחרונות גדל מספר הרוכבים והמועדונים באופן משמעותי וכתוצאה מכך עלתה הרמה המקצועית הכללית והתחרות הפכה להיות יותר צמודה. למרות זאת מועדון VCI עדיין מובילים בתחום. 

מהו החלום הכי גדול שלך?
החלום שלי הוא לזנק לאליפות עולם של המקצוענים ולסיים בטופ 10.

איך נראים החיים של רוכב מקצוען?
אני רוכב מדי יום על פי תוכנית אימונים מסודרת, מקפיד על תזונה נכונה, מתאמן בחדר כושר 3 פעמים בשבוע בתקופת הבניה ובשביל הפרנסה אני עובד כמכונאופן בחנות אופניים מוטואופן. מקצוען אמיתי יכול לחיות רק סביב אימוני אופניים בלי להטריד את עצמו בענייני פרנסה. לצערי במדינתנו הקטנה המונח מקצוען לא יכול להתקיים בשל הצורך לדאוג למימון ההוצאות הכרוכות בענף. במקרה שלי זה קשה אך אפשרי בזכות תמיכת קבוצתי VCI, החסויות שהיא מגייסת, המשפחה התומכת והרבה רצון השקעה והתמדה מצידי. 

היכן התחרית השנה בחו"ל?
השתתפתי בשלושה טורים בעונה האחרונה, בפלמה דה מיורקה, בטורקיה ובבולגריה. בנוסף שהיתי כחודש במחנה אימונים ותחרויות בבלגיה.

מה ההבדל בין להתחרות בחו"ל ובארץ?
ההבדל הוא עצום! הרמה יותר גבוהה, החשיפה לקהל עצומה, והמודעות לספורט האופניים מעוררת קנאה. שלא כמו בארץ המרוצים שם מתקיימים על כבישים ראשיים והתושבים מאפשרים זאת ללא בלאגן או כעס.

איפה יהיה אייל רהט בעוד 10 שנים?
קשה לי לומר איפה אהיה בעוד 10 שנים אבל אני יכול לומר בוודאות שאהיה סביב ענף האופניים, אם זה עדיין כמתחרה ברמה גבוהה או כמאמן קבוצה מקצוענית, ובעיקר מאושר.

מי הם הגיבורים העומדים מאחורי הצלחתך?
"עמית לוינזון תומך בניצחונותיי ובקבוצתי שנה שלישית ברציפות, חסותו של עמית מאפשרת לי לרכוב כמקצוען ברמה עולמית על אופני Cervelo עם הציוד הטוב ביותר בענף היום. נסים ענבי אישית שתמך בי בתחילת דרכי למועדון בכל אופן גולן בו גדלתי, לקבוצת VCI שתומכת בי מאוד וכמובן למשפחתי היקרה שתומכת בי ונותנת גב לאורך כל הדרך ובזכותם הגעתי למי ומה שאני."



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג