אייבי גילת: נועלים את עונת האופניים 2010

עונת 2010 בענף האופניים הסתיימה ולרוכבים יהיה הרבה על מה לחשוב לקראת העונה הבאה. קונטדור עדיין מסתבך. די לוקה חופשי להתחרות אחרי שעונשו הוקל. קוונדיש מתוסכל מאי חתימת חוזה חדש. ת’ור הושבוד טוען שאין סימום בענף האופניים ושנה של חוסר ודאות לביארן ריס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


עונת 2010 בענף האופניים הסתיימה ולרוכבים
יהיה הרבה על מה לחשוב לקראת העונה הבאה. קונטדור עדיין מסתבך. די לוקה
חופשי להתחרות אחרי שעונשו הוקל. קוונדיש מתוסכל מאי חתימת חוזה חדש. ת'ור הושבוד טוען שאין סימום בענף האופניים ושנה של חוסר ודאות לביארן ריס

מאת:אייבי גילת


עונת מרוצי הכביש 2010 הסתיימה השבת עם הקלאסיקה הג'ירו די לומברדיה המרוץ הקלאסי האחרון הנועל את עונת התחרויות הפרו טור. עולם האופניים הוכה בתדהמה שוב כאשר התברר שאלברטו קונטדור מנצח הטור דה פראנס האחרון הושעה על ידי התאחדות האופניים הבינלאומית ה- UCI בשל שימוש בחומר האסור קלנבוטרול.

למרות הניסיונות של ראשי הענף ל"ניקוי אורוות" יסודי ומלא, גם עונת 2010 עמדה בסימן הצללים המאיימים של החומרים משפרי הביצועים. בכל אחד מהגרנד טורים שוב עלתה וצפה התופעה שהמרוצים אינם מוכרעים על פסגות ההרים ובכבישים אלא בסופו של דבר בבדיקות מעבדה המגלות בדרך כלל אחרי שהמרוץ הסתיים את הסקנדל התורן.

איבן באסו מנצח הג'ירו האיטלקי חזר מהשעיה כדי לנצח במגרש הביתי שלו.
נראה כשר אבל מחשיד. לגבי הטור דה פראנס כאמור יש יסוד סביר להניח שאלברטו קונטדור יושעה והתואר יישלל ממנו ויעבור לאנדי שלק. גם בוואלטה הספרדית ישנן חשדות לגבי איזקיל מוסקרה שהגיע למדריד במקום השני הכללי על שימוש בחומרים אסורים. אפילו לגבי פאביאן קנצ'לרה אלוף העולם הטרי במרוץ בנגד השעון הועלו טענות על שימוש "בסימום מכאני" אחרי ניצחונותיו המרשימים בטור של פלנדרס ובפריס רובא.

באמריקה הרחוקה ממשיכים החוקרים לנסות ולמצוא סדקים בהגנות של לאנס ארמסטרונג על שימוש בחומרים משפרי ביצועים.
כאמור אם חשבנו שאחרי פרישתו של ארמסטרונג נתעסק בעיקר בתחרויות בין הטוענים לכתר הרי באה המציאות ומוכיחה שמה שהתגלה עד כה הוא רק הקצה של הקרחון ועדיין קיימים בפלוטון המקצועני לא מעט רוכבים המנסים למצוא את התהילה בדרכים איך נאמר… מפוקפקות.

המסך יורד על עונה מרתקת, רבת תהפוכות ודרמטית, כאשר השאלה הגדולה הנשאלת היא מי ייכנס לנעליו הגדולות של לאנס ארמסטרונג? ומי יהיו הרוכבים הדומיננטיים בפלוטון בשנים הקרובות?


קוונדיש לא מרוצה / צילום: Bryan Green


קוונדיש מתוסכל מאי חתימת חוזה חדש

מארק קוונדיש הוא ללא ספק אחד המאיצים הטובים בעולם ואולי הטוב שבהם. בראיון שנתן במשחקי הרצון הטוב הנערכים בדלהי בירת הודו הביע הבריטי המעופף מהאי מאן את חוסר שביעות רצונו על כך שהחוזה עם קבוצתו קולומביה –  HTC המסתיים בסוף 2011 טרם נחתם. "יש לי משפחה נהדרת, חברים מצוינים ועמיתים חברים לקבוצה. זה נחמד ואנשים מסביבי מעריכים זאת. אינני משוכנע שהקבוצה שלי עושה כן. בעיקר המנהל. טרם הוצע לי חוזה חדש ואני חתום על חוזה מלפני מספר שנים. אין לי בו שום תוספות הקשורות לרצון טוב או בונוסים. כלום. אני מרגיש מקופח אחרי כל מה שהשגתי." אמר קוונדיש.

קוונדיש ימשיך לכבד את החוזה וציין שהוא רוכב מקצוען ורוכב על אופניים בגלל אהבתו לכלי. אבל כאן בראיון מרגישים את התהום והסדקים הראשונים שמתחילים להיפתח בין הנהלת הקבוצה ובין הסופרסטאר הצעיר בעל הטמפרמנט הסוער והפה הגדול. לא יהיה זה מפתיע אם באחד הימים נראה את מארק קוונדיש עולה על רכבת אקספרס אחרת עם הצעה גדולה בכיסו.

שנה של חוסר ודאות לביארן ריס
אסור לקנא בביארן ריס. אחרי שהיה על גג העולם עם החתמתו של אלברטו קונטדור כמחליף לאחים אנדי ופרנק שלק שעזבו את קבוצתו לטובת הקבוצה הלוקסמבורגית החדשה, נותר כרגע ריס, המנהל האגדי של קבוצת טים סקסו בנק עם מעט רוכבים והרבה מאוד סימני שאלה באוויר. בתחילת העונה העסיקה אותו מאוד השאלה מי ייכנס לנעליים הגדולות של הספונסר החדש. ואכן אחרי שנפתרה הבעיה וקבוצת סן גארד תהיה נותנת חסות יחד עם סקסו בנק נראה שהעניינים מתחילים להסתדר. בראיון לאתר האינטרנט הדני sporten.dk הודה ריס, "זה קשה לקחת את זה בקלות עכשיו, אבל לא נותרה לי ברירה".

ריס לא היה מוכן לגלות מהי התכנית שלו אם כי הזכיר שהוא עובד במקביל עם תוכנית שנייה. ראוי לציין שפרט לאחים שלק, עזבו גם רוכבים בכירים נוספים כמו פאביאן קנצ'לרה ואלכס ראסמוסן שהשיגו עבור הקבוצה כ-24 מתוך 37 הניצחונות של הקבוצה בכל העונה. זו אבדה עצומה וכנראה שחלק מהתוכנית של ריס היא לעבוד עם רוכבים שונים ולאפשר להם יותר חופש. בינתיים הוחתם בקבוצה ניק ניואנס רוכב בלגי בן 30 שניצח בזמנו את ה- Omloop Het Volk וגם את המרוץ Kuurne-Brussels-Kuurne, והישגו הטוב ביותר היה מקום שני ב-2008 בטור של פלנדרס.  לניק ניואנס יהיה קשה מאוד להיכנס לנעליים הגדולות של קנצ'לרה כמומחה לקלאסיקות. כעת ריס ייאלץ להמתין יחד עם כל ציבור אוהדי האופניים בענף להחלטה לגבי עתידו של אלברטו קונטדור.

אין ספק שקבוצתו של ריס נחלשה בצורה משמעותית ותהפוך לקבוצת מרכז טבלה בפלוטון המקצועני. לגבי קונטדור ברור שהשעייתו תגרור גלי הדף נוספים. מוסר ההשכל מהפרשה הזו של החתמת קונטדור הוא שלא כל הנוצץ זהב ומעניין לדעת כיצד הגיב הקרחון הדני כשנודע לו על פרשת ה"בשר המקולקל" של קונטדור.

ת'ור הושבוד טוען שאין סימום בענף האופניים

אלוף העולם למרוצי כביש המאיץ הנורבגי הענקי ת'ור "אל הזעם" הושבוד טוען בראיון לאתר האינטרנט NRK Sport שמעולם לא השתמש בסמים כרוכב אופניים אבל הוא טוען שהוא יודע שהבעיה קיימת ושלסמים תהיה השפעה נמוכה על יכולתו. "אני חושב שלסמים תהיה השפעה גדולה יותר לרוכבים שצריכים להיות טובים לתקופת זמן ארוכה יותר (כמו במרוצי שלבים), וצריכים לרכב באופן עקבי מהר. יותר קשה להם מאיתנו המאיצים. מעולם לא השתמשתי בסמים כרוכב אופניים, או אחרי צרכן עירוני בערב". הושבוד מאשר עם זאת שאם היה רוצה להשיג את הסמים היה מוצא.

כאלוף עולם הנוכחי אין ספק שת'ור הושבוד מקבל הרבה יותר תשומת לב מהמדיה. לכן גם כדאי להקשיב למה שהוא אומר. הושבוד לא מכחיש את קיומה של התופעה אבל אומר שלא מדובר בו אלא ברוכבים שרוצים ומוצאים. כלומר איך שלא הופכים את הגלגל הבעיה אכן שרירה וקיימת ובכלל לא בטוח שהצעדים שראשי ה- UCI נוקטים הם אכן אפקטיביים.

אדי מרקס מקווה שהוא יכול לבטוח בקונטדור

בריאיון שערך הרוכב הגדול בכל הזמנים אדי מרקס עם היומון האיטלקי הנפוץ La Gazzetta dello Sport אומר האיש והאגדה, "אני מקווה שאני יכול לבטוח בקונטדור. זה יהיה מאוד רציני עבור הספורט אם קונטדור לא יהיה ראוי לאמון הזה". מרקס שניצח חמש פעמים את הטור דה פראנס שקל כל מילה אבל הודה שלוח הזמנים של ההודעות בלבל אותו, "הבדיקה הייתה ביולי, התוצאה החיובית של הבדיקה הייתה באוגוסט, והחדשות הגיעו בסוף ספטמבר חודשיים אחרי הבדיקה. זה נראה מאוד מוזר בעייני. אך אינני רופא וצריך להיות מומחה כדי להעביר ביקורת על ממצאי הבדיקה." בשנת 1969 הושעה מרקס שהוביל בג'ירו אחרי בדיקה חיובית שמצאה חומר משפר ביצועים אצלו. מרקס גם יוצא כנגד התובע האיטלקי טורי שציין שנושא הסימום נפוץ מאוד בקהילת רוכבי הפלוטון המקצועני, "מדובר בהכללות, האשמות שמפלות לרעה את רוכבי האופניים ומכוונות ליעד הקל ביותר." הוסיף מרקס.

די לוקה חופשי להתחרות אחרי שעונשו הוקל

הועד האולימפי האיטלקי למלחמה בסמים CONTI החליט לקצר את עונשו של דנילו די לוקה משנתיים לתשע חודשים ושבעה ימים בעקבות שיתוף הפעולה של הרוכב בחקירות בנושא הסמים המתנהלות כעת. היות ועונשו של די לוקה החל מתאריך ה-22 לחודש יולי שנת 2009 יכול די לוקה להתחרות כעת. די לוקה הושעה היות ובדמו התגלו עקבות של החומר האסור EPO CERA כשסיים שני בג'ירו. לפני כחודש בקש פרקליטו של די לוקה להפחית בעונשו היות ודי לוקה שיתף פעולה בנושא הסמים עם חוקריו. לדברי היומון La Gazzetta dello Sport די לוקה שיתף פעולה לגבי חקירות בנושא הסמים המתנהלות כעת.

די לוקה שניצח את הג'ירו בשנת 2007 והוא מומחה לקלאסיקות צפוי על פי השמועות להצטרף לקבוצת Geox המנוהלת על ידי מאורו ג'יאנטי ושעשתה מסע רכש כבד עם הצטרפותם של דניס מנצ'וב וקרלוס ססטרה. זו הייתה השעייתו השנייה של די לוקה בנושא של שימוש בחומרים אסורים. גם הקנס בסך 280,000 יורו שהוטל עליו הופחת ל-106,400 יורו בלבד.

תמונת שער: Haggisnl



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אתם שאלתם, אנחנו עונים: הפיזיותרפיסט עופר צחר בפרק מיוחד עם שאלות הגולשים
אתם שאלתם, אנחנו עונים: הפיזיותרפיסט עופר צחר בפרק מיוחד עם שאלות הגולשים
40:29
מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
01:40
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27