שיא עולם חדש ב-100 מייל על מסילה. לא תאמינו מה הקצב

זאק ביטר האמריקאי הוסיף שיא עולם שלישי לרזומה המרשים שלו והפעם עם ריצה מדהימה ל-160 קילומטר בקצב משוגע
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
זאק ביטר רץ אולטרה מרתון שובר את שיא העולם בריצת 100 מייל על מסילה

תקופת הקורונה אילצה את ספורטאי הסבולת בעולם להיות יצירתיים ואלו מהם שתפסו כותרות בעולם בזכות היצירתיות שלהם היו בעיקר רצי האולטרה מרתון, שלא ויתרו על ריצה למרחקים מטורפים גם אם זה קרה בתוך הבית או מסביב לעץ. עוד סוג של פעילות שתפס תאוצה בקרב הרצים היה מן הסתם ריצה על מסילה.

עוד כתבות בנושא 
מהו שיא העולם החדש בריצת 50 ק"מ על מסילה?
האם יש הבדל בין ריצה על מסילה לריצה בחוץ?
רץ יפני הקיף עץ 10,667 פעמים

זאק ביטר, רץ אולטרה מרתון בכיר בארצות הברית, החליט לנצל את התקופה כדי להיות חתום על שיא עולם נוסף ובסוף השבוע הוא ניסה לקבוע את התוצאה המהירה אי פעם בריצת 100 מייל (160 קילומטר) על מסילה. בשנה שעברה ביטר קבע שני שיאי עולם אחרים: בריצת 100 מייל באצטדיון ובריצה ל-12 שעות.

גם הפעם ביטר בן ה-34 הגיע למשימה נחוש, ועשה את זה בביתו שבפיניקס, כשכל האתגר הזה הועבר בשידור ישיר ביוטיוב ורצי אולטרה אמריקאים בכירים צפו בו ופירשנו. ביטר עשה את זה על שתי מסילות שונות, עם שתי הפסקות שירותים באמצע ועוד הפסקה אחד לישיבה ו"הטענת מצברים". בסופו של דבר הוא עמד באתגר וסיים את 100 המיילים בזמן של 12:07:15 שעות ומדובר בשיפור של קצת יותר מ-21 דקות לשיא הקודם שנקבע על ידי הקנדי דייב פרוקטור.

הקצב הממוצע של ביטר היה 4:32 דקות לקילומטר, וזה עדיין איטי מהקצב הממוצע שהוא רץ כששבר את שיא העולם ב-100 מייל באצטדיון אז סיים בזמן של 11:19:13 שע' (קצב ממוצע של 4:13 דקות לקילומטר). ואחרי קצת יותר מ-12 שעות סיכם ביטר: "זה אתגר פסיכולוגי. כשאני משתתף בתחרויות על מסלול אני מרגיש שאני שולט בקצבים שלי ומאוזן. על המסילה אתה קובע קצב אז לא צריך לדאוג בגלל זה, אבל יש הרגשה שמאבדים שליטה בגלל שהמסילה היא זו שקובעת את הקצב ולא אתה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג