עונש השעיה חמור של 4 שנים לשיאן העולם לשעבר במרתון

הרץ הקנייתי וילסון קיפסנג שהגיע במקום השלישי במשחקים האולימפיים של לונדון 2012, הואשם כי התחמק ממספר בדיקות סמים אותן היה מחויב לבצע
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

עונש חמור לשיאן העולם לשעבר במרתון, וילסון קיפסנג, 38, שקבע ב-2013 את שיא עולם במרתון ברלין והעמיד אותו על 2:03:23 שע', לאחר שלא התייצב לבדיקות סמים במשך 3 פעמים. קיפסנג, כמו שאר האתלטים מחויב היה לבצע את הבדיקה, אך התחמק מלעשות כך לאורך השנה האחרונה. כבר בינואר השנה דיווחנו לכם כי ועדת האתיקה מטעם איגוד האתלטיקה הבינלאומי מצא אותו אשם ועל פי הפרוטוקול אי התייצבות לבדיקה דינה ככישלון בבדיקת סמים. בזמנו טענו עורכי דינו של קיפסאנג כי בשלב זה מדובר רק בהאשמות ולא הוכח דבר.

וילסון קיפסנג במרתון לונדון 2013 | צילום: Chmee2

בסוף השבוע נפסק עונשו של קיפסנג והוא יושעה ל-4 שנים מכל תחרות ויוכל לחזור לפעילות רק בשנת 2024 כשיהיה בן 42, מה שאומר שעבורו מדובר בסופה של הקריירה המקצועית הארוכה והענפה. סוכנות הניהול של קיפסנג הודיעה כי הם שוקלים לפנות לבית הדין לבוררות בספורט בעקבות עונש ההשעיה. "אנחנו וקיפסנג מאוד מאמינים בספורט נקי ובתמיכה לאי שימוש בסמים. אנחנו מדגישים כי לא נמצא ולא מדובר במקרה של שימוש בסמים. אנחנו נלמד את החומר ונראה מה יהיו הצעדים הבאים שלנו מבחינה משפטית", נמסר על ידם.

כזכור, קיפסנג הגיע במקום השלישי במשחקים האולימפיים של לונדון 2012 וניצח גם במרתון לונדון, טוקיו ובניו יורק ונחשב לאחר מהרצים הקנייתיים הטובים במרתון בעשור האחרון.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג