סיכום טריאתלון ראשון לציון: ניצחונות לשחר שגיב והגר כהן כליף

ליגת הטריאתלון הישראלית פתחה את העונה ביום אביבי ועם מאבקים מעניינים על הקריטריונים לאליפויות אירופה לנוער וקדטים, רון לוינסון היה שם וסיכם את התחרות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

טריאתלון ראשון לציון על שם ליאור שבתאי יצא לדרך בבוקר שבת ופתח באופן רשמי את ליגת הטריאתלון הישראלית במזג אוויר אביבי. שחר שגיב ניצח בגזרת הגברים, הגר כהן-כליף חצתה ראשונה את קו הסיום במקצה המקביל לנשים ובנוסף קבעו מספר נערים את הקריטריונים הישראליים להשתתפות באליפויות אירופה לנוער וקדטים.

עונת 2019 יצאה לדרך. אחד הזינוקים בראשון לציון | צילום: יוסי רובננקו

עוד כתבות בנושא 
לראשונה בסימולציית הדירוג העולמי בטריאתלון: שני ישראלים בטוקיו 2020
מדוע חשוב להתאמן לטריאתלון על בסיס תכנית אימונים?
10 תירוצים שאת מספרת לעצמך על טריאתלון הנשים

472 מתחרות ומתחרים זינקו לתחרות הטריאתלון המסורתית בראשון לציון על שם ליאור שבתאי. תחרות זו נערכת מדי שנה בתחילת האביב ולכן קשה לחזות את מזג האוויר לקראתה. היו שנים שבהן בוטלה השחייה והמארגנים עברו למתכונת של דואתלון ובשנים אחרות הים הגלי היווה יתרון לשחיינים המנוסים בים מסוג זה. בניגוד לשנים האחרונות, אתמול זכינו למזג אוויר אביבי והים היה רגוע עם גלים נמוכים. עם זאת, הים טרם הספיק להתחמם ובהתאם לחוקי התחרויות, השימוש בחליפות שחייה היה מותר לכל המקצים.

תחרות זו נקבעה על ידי איגוד הטריאתלון הישראלי כאחת מתחרויות הקריטריון הישראלי להשתתפות באליפות אירופה לנוער גילאי 16-19 שתערך השנה בהולנד. בדרך כלל ישראל זוכה באופן אוטומטי ל-3 מקומות בתחרות הנערים ו-2 מקומות בתחרות הנערות. אך מניסיון של השנים האחרונות ישראל הצליחה להעמיד על קו הזינוק 4 נערים ו-4 נערות. למעשה, הנער שסיים ראשון את התחרות אתמול הוא הנציג המדורג במקום הרביעי לאליפות. המקום הראשון נקבע בטריאתלון אילת האחרון (איתמר לבנון בנערים ושירה כץ בנערות) והמקומות השני והשלישי ייקבעו בתחרות הגביע האירופי בפורטוגל בסוף חודש אפריל.

זינוק לטריאתלון ראשון לציון

זינוק במזג אוויר אביבי | צילום: מיטל חיימוביץ'

בנוסף, תחרות זו היא גם כן תחרות קריטריון להשתתפות באליפות אירופה לקדטים גילאי 16-17 שתערך באוסטריה. ישראל שולחת בדרך כלל לתחרות זו 6 נערים ו-6 נערות שעבורם זו תחרות ברמה גבוהה, אך כזו שתהווה עבורם כניסה רכה לטריאתלון העולמי. הנציג הראשון, השני והחמישי לאליפות הם השלושה שסיימו במקומות הראשונים מבין גילאי 16-17 בתחרות הנוער. הנציגים הנוספים ייקבעו לאחר טריאתלון אשקלון שיתקיים באמצע חודש מאי.

נחזור לתחרות, ראשונים לזנק היו מתחרי המקצה האורבני, מקצה באורך זהה לטריאתלון מיני-ספרינט המיועד לאנשים שעושים את צעדיהם הראשונים בטריאתלון ומיד אחריהם זינקו מקצי הנערים מיני-ספרינט (גילאי 14-15) והמקצה המשולב לנוער ועילית.

תחרות שהיא גם כן תחרות קריטריון להשתתפות באליפות אירופה לקדטים | צילום: יוסי רובננקו

במקצה הגברים זכינו לראות את שחר שגיב (איילות) מתחרה תוך כדי הכנותיו לשנה השנייה לצבירת הניקוד האולימפי לטוקיו 2020. שגיב הוביל קבוצה של שישה ספורטאים ביציאה מהמים, בתחילת הרכיבה הקבוצה התפצלה ושגיב נשאר בהובלה יחד עם רועי זוארץ (xtrim) ואיתמר אשד (איילות), שפתחו עד סוף הרכיבה פער של כ-80 שניות על הפלטון הבא אחריהם. שגיב רץ את 5 הקילומטרים ב-15:09 דקות ובזמן כולל 57:02 דק', 25 שניות לפני זוארץ, שחזר לפני ימים בודדים מסבב תחרויות באוסטרליה וניו זילנד. שלישי סיים אשד והיה לנער הראשון שחצה את קו הסיום ולכן הוא המדורג הרביעי לאליפות אירופה לנוער, אלא אם ישפר את הישגו בפורטוגל. את פודיום הנוער השלימו איתמר לבנון (TriMore) ואיליי כאסקי (TriMore). הספורטאים הצעירים שקבעו את הקריטריון לאליפות אירופה לקדטים הם: כאסקי, שחר עגור (RoadRunner) ונוב שמש (TriMore).

שגיב אמר בסיום התחרות: "עבר זמן רב מאז שזינקתי לתחרות בישראל ואני שמח שיצא לי לעמוד על קו הזינוק מול הנערים החזקים שרוצים להוכיח את עצמם מול הגדולים. בתחרות עמדתי במטרות שהמאמנים שלי, אבא שלי ואורי זילברמן, הציבו וראינו שאני נמצא בכושר הנכון לתקופה זו של העונה. החלק המרגש בלהתחרות בארץ הוא העידוד מהקהל שהיה מדהים, אני נדהם לראות את ההתעניינות של כולם במסע שלי לעבר המשחקים האולימפיים ואני מעריך את זה מאוד. במאי אטוס לסבב אליפות העולם ביוקוהמה ביפן על מנת לצבור ניקוד אולימפי ומשם אמשיך למחנה אימונים בספרד לקראת אליפות אירופה בהולנד".

שחר שגיב בטריאתלון ראשון לציון

שחר שגיב בטריאתלון ראשון לציון | צילום: יוסי רובננקו

במקצה הנשים הגר כהן כליף (אס"א רופין) הייתה הראשונה לצאת מהמים כאשר 6 ספורטאיות נוספות יצאו בקרבתה, באופניים חברו אליה שירה כץ (אלתרמנס), אביב לוי (עמק האושר), נעם פישמן (The Buttons) ושני צביטוב (RoadRunner) והיה נראה כי המיקומים הסופיים בתחרות יקבעו לפי יכולות הריצה של החמש. לאחר הקפה אחת במסלול הריצה כץ הייתה זו שלקחה את ההובלה בפער של כ-10 שניות על כהן כליף ופישמן, אך בהקפה השנייה כהן כליף פתחה מבערים, עקפה את כץ, ניצחה בתחרות וקבעה את הקריטריון לאליפות אירופה לנערות, כץ סיימה שנייה ופישמן שלישית. כהן כליף וכץ זינקו תחת מקצה העילית ולא תחת מקצה הנערות ולכן מנצחת הנערות היא אביב לוי, שנייה סיימה צביטוב ושלישית הגר בלוך (עמק האושר). השלוש האחרונות קבעו גם כן את הקריטריון לאליפות אירופה לקדטיות.

לא רק נערים ונערות היו בתחרות, לא מעט בוגרים השכימו בבוקר לטריאתלון ספרינט. הגברים זינקו מעט אחרי הנוער לטריאתלון ללא דראפטינג, אלון פדר (TriHard) הוביל את השחייה, אך נעקף במקטעי הרכיבה והריצה. עמרי גזית ניצל את יכולות הרכיבה והריצה שלו על מנת לפתוח פער גדול על שאר מתחריו. גזית ניצח בזמן 1:03:58 שע' והקדים ב-2:50 דק' את מיתר הלר-אלגזי (zone3) וב-3:02 דק' את אסף פורת (איילות).

תחרות הנשים והוותיקים יצאה לדרך כשעה אחרי הגברים, יובל גומא (איילות) שעבורה זוהי תחרות ראשונה מזה זמן רב, הובילה מרגע הזינוק ועד קו הסיום, ניצחה בזמן 1:13:59 שע' והקדימה את אשת הברזל אירנה מאזין (Team Eye Can) ב-4 דקות ו-13 שניות. שלישית הייתה ליאור כספי (Soho Team Seroya) שסיימה בזמן 1:18:55 שע', 43 שניות אחרי מאזין.

סיכום התוצאות

מיני-ספרינט נערים

  1. תומר שפירא 37:20 דק'
  2. מעין גלנץ 37:32 דק'
  3. עדי פסח 37:45 דק'

מיני-ספרינט נערות

  1. יסמין לנדסברג 40:36 דק'
  2. נעה כהן ליואי 41:35 דק'
  3. שיר כהן 42:22 דק'

נוער 16-19

  1. איתמר אשד 58:35 דק'
  2. איתמר לבנון 59:48 דק'
  3. איליי כאסקי 59:53 דק'

נערות 16-19

  1. אביב לוי 1:09:51 שע'
  2. שני צביטוב 1:10:22 שע'
  3. הגר בלוך 1:11:35 שע'

עילית גברים

  1. שחר שגיב 57:02 דק'
  2. רועי זוארץ 57:27 דק'
  3. נועם רונן 59:30 דק'

עילית נשים

  1. הגר כהן כליף 1:08:17 שע'
  2. שירה כץ 1:08:24 שע'
  3. נעם פישמן 1:08:36 שע'

קבוצת גיל גברים

  1. עמרי גזית, 1:03:58 שע'
  2. מיתר הלר-אלגזי 1:06:48 שע'
  3. אסף פורת 1:07:00 שע'

קבוצת גיל נשים

  1. יובל גומא 1:13:59 שע'
  2. אירנה מאזין 1:18:12 שע'
  3. ליאור כספי 1:18:55 שע'



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג