מדליית כסף לדימה קרויטר בקפיצה לגובה באליפות אירופה עד גיל 22

ילד הפלא של האתלטיקה הישראלית שלא הצליח להתקדם בתקופה האחרונה והיה אפילו קרוב לפרישה, חזר לפודיום אחרי שעבר גובה של 2.24 מ' בתחרות בטאלין: "חזרתי למקומות הטבעיים שלי"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דימה קרויטר קופץ לגובה חוגג מדליית כסף באליפות אירופה עד גיל 22 חגיגה ניצחון חיוך דגל ישראל אתלטיקה קלה צילום: יח"צ, איגוד האתלטיקה 2015

דמיטרי קרויטר זכה אתמול (שבת) במדליית הכסף באליפות אירופה עד גיל 22 בקפיצה לגובה. קרויטר עבר 2.24 מ' בניסיון הראשון, קבע את תוצאת השנה שלו ושל ישראלי בכלל, וזכה במדליית הכסף ההיסטורית של ישראל במהדורה העשירית של המפעל.

דימה קרויטר חוגג זכייה במדליית כסף באליפות אירופה עד גיל 22 באתלטיקה

"הוכחתי שחזרתי למקומות הטבעיים שלי". דימה קרויטר | צילום: איגוד האתלטיקה

ילד הפלא של האתלטיקה הישראלית שכבר עשה היסטוריה פעמיים – פעם ראשונה כשזכה באליפות העולם לקדטים ב-2009 ופעם שנייה כשזכה, שנה מאוחר יותר, במשחקים האולימפיים הראשונים בהיסטוריה לקדטים – חזר ובגדול. לפני שנה כבר שמע חוות דעת מרופאים שהעניקו לו סיכוי קלוש לחזור לעצמו. אלא שקרויטר כבר הוכיח כי הוא עשוי מחומרים אחרים.

עוד כתבות באתלטיקה
שיא קדטיות מרשים נוסף לדיאנה ויסמן באליפות ישראל 
תוצאות יפות לספרינטרים ביום הראשון של אליפות ישראל 
מאור טיורי: "בלי שאיפות גבוהות אין מה לחפש בספורט" 

חניכו של אנטולי שפרן בחר לפסוח על גובה הפתיחה (2.05), ובגובה הבא (2.10) פסל בניסיון הראשון ועבר בשני. לעתים אתלטים משלמים מחיר יקר על פסילה מיותרת כזו, אלא שעל היום הזה היה כתוב "קרויטר" ובגדול. את הגבהים הבאים – 2.15, 2.18, 2.21 ו-2.24 – הוא עבר בניסיון הראשון. ב-2.24 קרויטר כבר הבטיח מדליה, אחרי שהוא ואיליה איוואניוק הרוסי שנכנס לתחרות עם שיא אישי של 2.24 מ', נותרו לבדם. השניים החליטו לפסוח על 2.26 וב-2.28, גובה השווה לשיאו האישי של קרויטר, הישראלי פסל בניסיון הראשון והרוסי עבר. כעת היה ברור לקרויטר, שכבר הבטיח מדליית כסף, כי זכייה בזהב תעבור דרך מעבר של גובה גבוה יותר. אלוף ישראל העלה את הרף ל-2.30, אבל לא צלח. הרוסי, אגב, עבר את הגובה בניסיון השני ושיפר את שיאו האישי ב-6 ס"מ.

קרויטר שב למקום הטבעי ביותר עבורו – דוכן המדליות. הישראלי זכה במדליה הישראלית הראשונה במפעל האירופי הזה במהדורתו העשירית.

"היה חשוב להוכיח שהדיבורים שלי לא באוויר" 

"כמובן שאני מאושר שחזרתי לזכות במדליה, אבל יש דברים חשובים יותר בחיים. ראשית, היה חשוב לי להוכיח שהדיבורים שלי לא היו באוויר. הבטחתי וצוטטתי במקומות רבים כאומר שהשנה אני חוזר לעצמי. מבחינתי הנורא מכל היה אם הדברים היו נשארים על הנייר. עברתי תקופות קשות מאוד בשנים האחרונות. בשנה שעברה הייתי הכי קרוב שיש להודיע על פרישה. היו שלושה אנשים שהניעו אותי לא לעשות זאת: אמי, זוגתי והמאמן שלי שהטיח בי לתת לעצמי עוד סיכוי. הוא כמעט גרר אותי במובן המילולי של המילה, והיום אני חייב לו את התודה הגדולה. כמו שהוא גילה אותי כשהייתי קטן והוציא אותי מהמקומות הקשים, כך גם הפעם, אלמלא טולי, סביר להניח שהייתי עוסק היום בדברים אחרים ומבכה את האבדן והבזבוז של הכישרון והמתנה שאלוהים העניק לי. אני שמח שהיום הוכחתי גם שחזרתי למקומות הטבעיים שלי, ואני יכול לחשוב באופן הכי טבעי בעולם על קריטריון לאליפות העולם ולמשחקים האולימפיים".

בהתייחסו לתחרות הגמר תיאר קרויטר: "בפעם הראשונה היריבים שלי חזרו לתת לי כבוד, לחשוש ממני. אחרי שבשנים האחרונות היריבים שלי בתחרויות הסתכלו עליי כעל תופעת קדטים שחלפה לה מן העולם, היום הם חזרו לתת לי כבוד ולהבין שעומד מולם אחד הטובים בגילם. בתחרות בה חלק לא הצליחו לשחזר את הישגיהם השנתיים ושיאיהם האישיים שנקבעו השנה, הם ראו אותי נלחם כשווה מול שווה על הזהב".

חנה קנייזבה-מיננקו

מקום שני במדריד. חנה קנייזבה מיננקו | צילום: ניר עמוס

"כדבריו של מרק טוויין, השמועות על מותו של דימה היו מוגזמות מדי.", כך בחר אנטולי שפרן, מאמנו של קרויטר להגיב על הופעת חניכו. "אני מרוצה מהמיקום בסוף התחרות, אבל לא כמו שאני מרוצה מההופעה של דימה. הוא הלך עד הסוף והיה אפילו קרוב לעבור 2.30 בניסיון האחרון שלו. הביטחון חזר אליו ובענק. מיהרו מדי להספיד אותו, ואני סבור שהיום הוא ענה לכולם עם מדליה".

מוקדם יותר אתמול קבע מטיל הכידון אלן פרבר תוצאה של 69.34 מ' וסיים במקום ה-15 במוקדמות.

חנה קנייזבה מיננקו סיימה שניה במדריד 

שני אתלטים ישראלים בכירים השתתפו בסוף השבוע בתחרויות ברחבי אירופה. קופצת המשולשת חנה קנייזבה מיננקו סיימה במקום השני בתחרות האתגר במדריד כשקבעה בניסיון האחרון שלה בתחרות 14.38 מ' (1.1). בסיבוב האחרון קבעה גבריאלה פטרובה הבולגרייה 14.54 (2.1) וניצחה בתחרות.

מוקדם יותר קבע דונלד בלייר-סנפורד 45.58 שנ' בתחרות אליות בוואריה במינכן. הפעם הוא היה רחוק בשמונה מאיות מהקריטריון לאליפות העולם בבייג'ינג והוא ימשיך לנסות ולקבוע אותו בימים הקרובים.


 עדיין לא חברים של שוונג בפייסבוק? הצטרפו עכשיו קבלו את כל התכנים הכי מעניינים

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את ריכוז הכתבות המובילות של השבוע



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג