מאמן נבחרת ישראל בשחייה ליאוניד קאופמן יפרוש מתפקידו בסוף השנה

מאמן נבחרת השחייה הוותיק יפרוש מתפקידו אבל לא יעזוב את הענף, לנעליו ייכנס המאמן האולימפי דיוויד מארש שיכין את השחיינים למשחקים האולימפיים של טוקיו 2020
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ניתן לומר שמדובר כאן בתרחיש ידוע מראש וכל שנותר הוא לחכות ולראות מתי הוא יקרה, ואכן היום זה קרה. ליאוניד קאופמן, מאמן נבחרת ישראל בשחייה, סיכם עם איגוד השחייה כי יסיים את תפקידו כמאמן הלאומי בסוף השנה. קאופמן היה בתפקידו החל משנת 2005 ולאורך כל השנים הללו הוביל את שחיינים רבים לשיאים והצלחות. "אני בעד השינוי בשחייה הישראלית, ובעד השינוי במסגרות שחייני העילית. זאת החלטה משותפת תוך אמון מלא בין סימון דוידסון לביני" אמר קאופמן לשוונג, "כדי לבדוק בצורה מעמיקה אם השיטה בה עבדנו במשך שנים ארוכות מאוד עבדה נכון, אנחנו חייבים לנסות שיטה שונה. השיטה החדשה היא גישה עם פילוסופיה אמריקאית מודרנית לתהליכי האימון. האיגוד נהג באומץ וביחד עם ההסכמה המקצועית שלי החלטנו לשנות שיטה".

ליאוניד קאופמן

בעד השינוי בשחייה הישראלית. ליאוניד קאופמן | צילום: שוונג

כפי שדיווחנו בעבר כאן בשוונג, מי שצפוי להחליף החל מתחילת השנה את קאופמן בתפקיד מאמן העל של הנבחרת הוא דיוויד מארש, שעד לאחרונה היה מאמנו של ריאן לוכטה ושחיינים בכירים נוספים בקבוצת SwimMac בצפון קרולינה, והספיק עד היום לאמן לא פחות מ-49 שחיינים אולימפיים מ-19 מדינות שונות.

קאופמן שבקריירה שלו הביא שחיינים לגמרים באליפות עולם, למדליות באליפות אירופה וכמובן לגמר אולימפי במשחקים האולימפיים של לונדון, הודיע כי הוא שלם עם ההחלטה וכי זאת החלטה משותפת שלו ושל יו"ר איגוד השחייה החדש סימון דוידסון. קאופמן לא עוזב את התחום וימונה לאחראי על פיתוח השחייה באגודות וידאג לצדדים הטכניים של השחיינים.

"החלטנו ללכת לדרך מקצועית שונה ולחשיבה מקצועית אחרת וליאוניד, בכנות מרשימה ויוצאת דופן, ביצע ביחד איתי חשיבה פתוחה וגלויה באשר לעתידו ולעתיד השחייה הישראלית", סיפר יו"ר איגוד השחייה סימון דוידסון, "הגענו יחד למסקנה כי אנחנו רוצים לבצע רענון, לשנות שיטות אימון וחשיבה, ואחרי 20 שנים יחדיו לפעול בדרך מקצועית אחרת. יחד עם זאת, אני לא מוכן לוותר על הידע העצום שיש לו ועל התשוקה שלו לתת את אותו הידע לשחייה הישראלית ולכן מינינו אותו לאחראי הפיתוח בשטח. ליאוניד ידאג לפיתוח ולצדדים הטכניים של השחיינים. אני מעריץ אותו ומוקיר לו תודה, על הגישה שלו, ההשקעה והמסירות, המקצועיות הבלתי מתפשרת ועל כל מה שהוא עשה למען השחייה הישראלית כולה".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג