כשהאיש המהיר בעולם מפסיד

גם האתלט הגדול בהיסטוריה יכול להפסיד, אפילו אם זו התחרות האחרונה שלו. "אין מה להיות עצוב ביום כזה", אמר והתכוון לכל מילה. גטלין ה"שנוא" ממשיך לשבור שיאים, גם פראח האהוב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אליפות העולם באתלטיקה יצאה לדרך ביום שישי בערב באצטדיון האולימפי בלונדון. הקהל המקומי קיבל את מנת האושר שלו כבר בערב הפתיחה עם עוד ניצחון לפנתאון של מו פראח בריצת ה-10,000, אבל האירוע המרכזי התרחש אתמול ממש סמוך לחצות לפי שעון ישראל – גמר ה-100 מטר לגברים.

כולם ידעו שזו תהיה הריצה האישית האחרונה של יוסאין בולט, כולם גם ידעו שהספרינטר הגדול ביותר בכל הזמנים נחלש משנה לשנה (באופן יחסי). העניין הוא שרוב האנשים גם חשבו שהספורטאי המושלם יידע להיות כזה גם בערב הפרישה שלו. וזה לא קרה. גם אם בשני המקצים המוקדמים הוא זינק גרוע, הזינוק של הגמר היה הכי איטי שלו מבין השלושה וזה לא הספיק לו מול האמריקאי הצעיר כריסטיאן קולמן שרץ מסלול אחד לידו.

העניין הוא שבעוד שבולט וקולמן חשבו שהמאבק על המקום הראשון הוא בין שניהם, הגיע ג'סטין גטלין ממסלול מספר 8 החיצוני וחצה ראשון את קו הסיום בזמן של 9.92 שניות. הוא היה מהיר בשתי מאיות מקולמן כשיוסאין בולט מסיים בפעם הראשונה במקום שלישי בריצת 100 מטרים משנת 2008, בזמן של 9.95 שניות. באחד הראיונות שבולט העניק לתקשורת הבריטית מיד בסיום הריצה הוא נשאל מה המסר שלו לכל אותם מיליוני מעריצים שרצו לראות אותו מנצח בתחרות האחרונה שלו ואמר: "קודם כל אני מצטער, אתם בטח יודעים שבאתי לכאן כדי לתת את הכל. פשוט תזכרו בזמנים הטובים שלי. באופן אישי אני חושב שעם האנרגיה והאהבה שקיבלתי מהקהל הזה, אי אפשר להיות עצוב". 

גטלין בן ה-35 זכה באליפות העולם 12 שנים לאחר שעשה זאת בפעם הראשונה ב-2005. וכל זה אחרי שתי השעיות בגלל שימוש בחומרים אסורים לאורך הקריירה. הספרינטר האמריקאי הזה שכל כך שנוא על ידי הקהל הבריטי בלונדון, כמו גם על ידי קהלים רבים ברחבי העולם, ממשיך לשבור שיאים. הפעם, הוא הפך לאלוף העולם המבוגר ביותר בהיסטוריה ב-100 מטרים ואם תרצו – גם לספורטאי שחזר משתי השעיות של שימוש בחומרים אסורים להישג הכי זוהר שיכול להיות. בולט ינסה לתקן את אירוע הפרישה שלו במרוץ השליחים 4 פעמים 100 ביום שבת.

24 שעות לפני כן היה זה מו פראח, שבדיוק כמו לפני חמש שנים הרעיד את האצטדיון האולימפי בלונדון. פראח זכה בפעם השלישית ברציפות בתואר אלוף העולם בריצת 10,000 מטר, ולזה צריך להוסיף גם את התארים האולימפיים שלו בריצה הזאת בשנים 2012 ו-2016. רגע לפני שהוא מתמקד בריצות הכביש, הוא דווקא עמד בלחץ של 60 אלף הצופים שכל כך רצו לראות אותו מנצח. הוא עמד בלחץ עד כדי כך שתוך כדי הריצה הוא עוד הניף ידיים וביקש מהם לעודד, וזה עוד קרה בשלבים המוקדמים. שלבים שבהם פראח התמקם בנוחיות באיזור המקום ה-10 בעוד ששאר הפייבוריטים לניצחון, בעיקר טאנוי וקאמוורור הקנייתים, שורפים אנרגיות בהובלה של הדבוקה.

בסופו של דבר, פראח ידע להפעיל את המבערים שלו בדיוק בזמן, כמו בכל אחת מהריצות הגדולות שלו, וניצח בצורה משכנעת בזמן של 26:49.51 דק' – תוצאת השנה בעולם. ג'ושוע צ'קטגיי מאוגנדה סיים שני (26:49.94 דק') ופול טאנוי הקנייתי שלישי (26:50.60 דק').

הריצה המקבילה לנשים היתה לגמרי חד צדדית עם הופעה נהדרת של שיאנית העולם והאלופה האולימפית, אלמז איינה האתיופית, שדהרה אל הניצחון ללא שום קרב בתוצאה של 30:16.32 דק'. בת ארצה טירונש דיבאבה, שהיתה בעבר אלופת עולם פעמיים בריצה זו, סיימה שנייה בזמן של 31:02.69 דק'.

בגזרה הישראלית, חנה קנייזבה-מיננקו היתה הראשונה מבין המשלחת להשתתף באליפות והיא התחרתה במוקדמות הקפיצה המשולשת לנשים. קנייזבה ניתרה בקפיצתה השנייה למרחק של 14.17 מ', ועלתה לגמר עם התוצאה השמינית בטיבה. הגמר יתקיים ביום שני ב-22:25 שעון ישראל.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג