כל התרחישים של המשחים בבריכה בריו 2016

הנה כל כל התרחישים וכל הדרמה שעומדת להתרחש בבריכת השחייה במשחקים האולימפיים בריו בארבעה הימים הקרובים | חלק 02
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לקריאת החלק הראשון של המשחים בבריכה – היכנסו

משחי הגמר של יום חמישי, 11 באוגוסט, שעה 04:00 עד 05:55 לפנות בוקר

200 מ' חזה גברים

קרב קשה וצמוד בטירוף צפוי בין אלוף העולם מרקו קוך הגרמני, האלוף האולימפי דניאל גיורטה ההונגרי, שיאן ארה"ב הטרי ג'וש פרנו, שיאן ארה"ב הקודם קווין קורדס, יאסוהירו קוסקי היפני ואנדרו וויליס הבריטי. ההכרעה צפויה ממש ב-5 מטרים האחרונים.

היכנסו לעמוד המיוחד של שוונג למשחקים האולימפיים

81337.1

אלוף העולם מרקו קוך הגרמני | צילום: Chan-Fan

200 מ' פרפר נשים

מדליין גרובס האוסטרלית ממשיכה מסורת אוסטרלית מפוארת במשחה זה. נטסומי הושי היפנית היא אלופת העולם. יופיי ז'אנג הסינית הצעירה ממשיכה בעצמה מסורת סינית מכובדת ועשויה להפתיע. גם פרנציסקה הנטקה הגרמנייה וקאמיל אדמס האמריקאית בכושר מצוין. שוב נכנסת כאן גם השאלה בדבר הכושר של הספרדייה המוכשרת מיריאה בלמונטה. גם כאן, הכל פתוח עד המטרים האחרונים.

100 מ' חופשי גברים

הרמה העולמית במקצה הדגל בשחייה עשתה קפיצת מדרגה לקראת המשחקים האולימפיים. קמרון מאקווי האוסטרלי קבע לפני ארבעה חודשים שיא עולם בבגדי ים טקסטיל. האלוף האולימפי נייתן אדריאן נראה מצוין השנה. אלוף העולם הסיני נינג זטאו שמתאמן חלק מהזמן באוסטרליה, ירד השנה מ-48 שניות ולפי הדיווחים מייצר תוצאות באיכות מטורפת באימונים. גם לוקה דוטו האיטלקי וג'רמי סטראוויוס הצרפתי ירדו השנה מ-48 שניות. הווילד קארדס הם קיילב דרסל האמריקאי, קייל צ'אלמרס האוסטרלי, ולאד מורוזוב הרוסי (שקיבל אישור לשחות רק השבוע), סנטו קונדורלי הקנדי ומרסלו צ'ריגיני הברזילאי. בכלל, הספרינטרים הברזילאים, במשחקים ביתיים, יבואו בטירוף למשחה הזה. המפתח למדליות עשוי להיות חזרה בחצי השני על פחות מ-25 שניות.

4 כפול 200 מ' חופשי נשים

אם הן לא יפסלו, קשה לראות מי ינצח את האמריקאיות עם קייטי לדקי, מיסי פרנקלין, אליסון שמיט ושות'. האיטלקיות והשבדיות ייאבקו על המדליות האחרות עם סין, בריטניה ואוסטרליה.

קייטי לדקי

מי ינצח את האמריקאיות. קייטי לדקי

משחי הגמר של יום שישי, 12 באוגוסט, שעה 04:00 עד 05:45 לפנות בוקר

200 מ' חזה נשים

ריה קאנטו היפנית בת ה-28 עשתה השנה קפיצה גדולה קדימה והתקרבה מאד לשיא העולם. בת ארצה, קנאקו ווטנאבה היא אלופת העולם המכהנת. שיאנית העולם ריקה מולר פדרסן הדנית עושה סימני חזרה לכושר טוב. ויקטוריה גונש הטורקית ממוצא אוקראיני קבעה בשנה שעברה את תוצאת השנה בעולם, אך לא ממש התקרבה אליה מאז. גם טיילר מקיאון האוסטרלית עשויה להתמודד על הניצחון. משחה פתוח לחלוטין ומאד קשה לחיזוי.

200 מ' גב גברים

עוד משחה צמוד מאד שעשוי להיות מוכרע בנגיעה בין ריאן מרפי האמריקאי לאלוף העולם האוסטרלי מיץ' לארקין. גם יעקב טומרקין שלנו ינסה לעמוד במשימה הלא פשוטה של עלייה לגמר, ומשם להתקרב לאזור המדליות. טומרקין יצטרך לשפר את שיאו האישי בכמעט שתי שניות כדי להגיע לתוצאה ששווה מדליה. המסורת האמריקאית המפוארת במשחי הגב עשויה להביא את מרפי לזהב.

צ פ ו | יעקב טומרקין בראיון בשוונג לקראת ריו

200 מ' מעורב גברים

פלפס ולוכטה, בפעם המי-יודע-כמה, ראש בראש. הפעם, במקום לאזלו צ'ה, ינסה להתמודד איתם קוסוקה הגינו היפני. הברזילאים יעודדו את טיאגו פריירה (שכרגיל יתפוצץ עם חצי ראשון המהיר), ואת הנריק רודריגז. אם ההיסטוריה מלמדת אותנו משהו, קשה להמר נגד מייקל פלפס. גל נבו שלנו יצטרך משחה מעולה במוקדמות הבוקר כדי להעפיל לחצי הגמר, ויש לו סיכוי לעשות זאת. בשביל העפלה לגמר, יצטרך נבו להפיק מעצמו משהו באמת מיוחד.

100 מ' חופשי נשים

האחיות האוסטרליות קייט וברונטי קמפבל נגד שרה שיוסטרום השבדית ורנומי קרומווידיויו ההולנדית. בשביל מדליה, תידרש תוצאה של פחות מ-53 שניות. בשביל זהב, עשויה להידרש תוצאה של פחות מ-52.5 שניות. גם פמקה המסקרק ההולנדית, פדריקה פלגריני האיטלקייה והאמריקאיות אבי וויצל וסימון מנואל ינסו לסכן. הילדה הקנדית בת ה-16, פני אולקסיאק, עשויה להפתיע. לאנדריאה מורז הישראלית יהיה קשה מאד לעלות לגמר, וחצי גמר ייחשב עבורה תוצאה מצוינת. קייט קמפבל כל-כך מהירה, שכל מה שהיא צריכה זה לשמר את הקיים. רנומי היא האלופה האולימפית וברונטי קמפבל היא אלופת העולם. אבל לא הייתי מסיר מבט גם מאבי וויצל האמריקאית. מתח עד הסנטימטר האחרון.

משחי הגמר של יום שבת 13 באוגוסט, שעה 04:00 עד 05:05 לפנות בוקר

200 מ' גב נשים

האלופה האולימפית ושיאנית העולם, מיסי פרנקלין, לא נראית במיטבה כבר הרבה זמן, ולא קרובה לשחזר את שיאיה האישיים. בשנתיים האחרונות, אמילי סיבום האוסטרלית, בלינדה הוקינג האוסטרלית הוותיקה וקטינקה הוסזו נראות מהירות הרבה יותר מפרנקלין. מיסי קיבלה גם שיעור במבחנים האמריקאים משחיינית המעורב-גב מאיה דיראדו. למרבה הצער, קשה לראות את פרנקלין משחזרת את תוארה האולימפי או אפילו לוקחת מדליה. אמילי סיבום נראית חזקה מכולן.

Kazan_2015_-_Missy_Franklin_and_Daria_Ustinova_200m_backstroke

מיסי פרנקלין | צילום: Chan-Fan

100 מ' פרפר גברים

לשלישיית הגדולים של מייקל פלפס, צ'אד לה קלוס ולאזלו צ'ה מצטרף, בשקט וכמעט מתחת למכ"ם, ג'וזף סקולינג הסינגפורי שמתאמן בטקסס. פלפס, לה קלוס וצ'ה ידועים בחצי שני מהיר במיוחד, אבל סקולינג מהיר כמו שד ועשוי להסתובב ראשון. גם טום שילדס האמריקאי פותח פחות מהר מהאחרים, אבל הסיבוב והיציאה שלו מהקיר פשוט מטורפות. עוד משחה צפוף עד רמת המילימטרים. לא הייתי מזלזל בסקולינג ושילדס.

800 מ' חופשי נשים

על הנייר, המשחה הכי קל לחיזוי באולימפיאדה. קייטי לדקי נמצאת ברמה של 10-14 שניות לפני המתחרות שלה ואלמלא יקרה דבר בלתי ייאמן, הזהב שלה. ליה סמית', לורן בויל, ג'סיקה אשווד ולוטה פריס יתמודדו על המדליות המשניות.

50 מ' חופשי גברים

משחה מרתק שהפך להיות אחד האהובים באולימפיאדה. המסדר על קו הזינוק בגמר, צפוי לכלול את הענקים פלורן מנאדו הצרפתי וניית'ן אדריאן האמריקאי. קמרון מאקווי האוסטרלי, בחור קטן ורזה לעומת האחרים, ינסה לפרק את הבריכה הכי מהר שאפשר. המועמד הסנטימנטלי הוא דווקא הזקן שבחבורה – אנתוני ארווין האמריקאי שזכה בזהב במשחה זה בגיל 19 לפני 16 שנים באולימפיאדת סידני. ארווין חוזר להתמודד על הספרינט בגיל 35. חפשו גם את הספרינטרים הברזילאים המצוינים ברונו פראטוס ואיטלו דוארטה, וגם את בן פראוד הבריטי שינסה להביא גאווה הביתה. עבור זיו קלונטרוב הישראלי מדובר באולימפיאדה ראשונה והתנסות. זיו הוא מהספרינטרים קטני הקומה והרזים. כל שיפור של השיא האישי המצוין שקבע זיו לפני שנה, יהיה סיבה למסיבה ואולי אפילו יתן דריסת רגל בחצי הגמר. פול גז כל הדרך, בלי נשימות ובלי מצמוצים!

משחי גמר ביום ראשון, 14 באוגוסט, שעה 04:00 עד 05:05 לפנות בוקר

50 מ' חופשי נשים

המשחה היחיד בו יזנקו למים שתי נציגות ישראליות – זהר שיקלר ואנדריאה מורז. שתיהן חולמות לרדת מ-25 שניות, ופוטנציאלית, גם מסוגלות לעשות זאת. תידרש כנראה תוצאה סביב 24.5-24.7 שניות כדי להיכנס לחצי הגמר ואם אחת הישראליות תצליח בכך, זה יהיה הישג נפלא. הקרב המרכזי יתנהל בין האחיות ברונטי וקייט קמפבל (שמגיעות עם תוצאה של 23.8 שניות כל אחת), האלופה האולימפית ההולנדית רנומי קרומווידיויו, אבי וויצל האמריקאית, פרנצ'סקה האלסל הבריטית ושרה שיוסטרום השבדית.

1500 מ' חופשי גברים

קרב ענקים צפוי בין שלושה מרכזיים – סון יאנג הסיני, מאק הורטון האוסטרלי, ואלוף העולם האיטלקי גרגוריו פאלטריניירי. האיטלקי והאוסטרלי ינסו להכתיב את הקצב מלפנים ולהתיש את הסיני. הסיני מצדו, ינסה להישאר איתם ואז לפרוץ ב-100 מ' האחרונים עם הסיומת האימתנית שהפכה לסימן ההיכר שלו. אם כולם יגיעו בהרגשה טובה ובמוכנות מלאה, אפילו שיא העולם עשוי להימצא כאן בסכנה. קונור ייגר האמריקאי, גבריאלה דטי האיטלקי ואולי גם הנריק קריסטיאנסן הנורווגי עשויים להוות גורם משמעותי בגמר.

4 כפול 100 מ' מעורב נשים

משחה מותח והפכפך עשוי להתפתח כאן. האמריקאיות לכאורה מועמדות מובילות, אבל הרביעיות של אוסטרליה, שבדיה, דנמרק, סין ואפילו קנדה, התחזקו ויכולות להפתיע. אם שחיינית החזה האוסטרלית תהיה חזקה מספיק, ההכרעה עשויה להגיע רק ב-20 המטרים האחרונים.

4 כפול 100 מ' מעורב גברים

במשחה הבריכה האחרון, האמריקאים נראים פייבוריטים ברורים. העוצמה האמריקאית בגב, בפרפר ובחתירה התחזקה השנה אפילו יותר. השנה, עשו גם שחייני החזה האמריקאים קפיצה קדימה, בעיקר עם קווין קורדס. למרות זאת, אוסטרליה, צרפת ובריטניה עשויות לתת קרב אמיתי.

לקריאת החלק הראשון של המשחים בבריכה – היכנסו



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג