כיבוש יפן הושלם – קיפצ'וגה וקוסגיי מנצחים בטוקיו

היה זה לילה מהיר במיוחד עבור מחזיקי השיא העולמי בריצת מרתון אליוד קיפצ'וגה ובריג'יד קוסגיי שניצחו בטוקיו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מיליונים היו רוצים לרוץ בנעליים של אליוד קיפצ'וגה (ארכיון) | צילום: shutterstock

זה היה לילה מהיר במיוחד עבור מחזיק השיא העולמי בריצת מרתון אליוד קיפצ'וגה. בזמן שישנתם ניצח הרץ הקנייתי, זוכה מדליית הזהב פעמיים במשחקים האולימפיים, את המרתון בטוקיו בזמן מצוין של 2:02:40 שע' מה שהעניק לו את התוצאה הרביעית בטיבה בהיסטוריה.

עבור קיפצ'וגה זו הפעם הראשונה שהוא רץ במרתון טוקיו ומזג האוויר שקידם אותו ואת שאר המתחרים היה בהיר, אך יחד עם זאת עם רוח קלה וטמפרטורה של 8 מעלות. עבור קיפצ'וגה שקבע בטוקיו שיא מסלול חדש היה זה הניצחון ה-14 סך הכל, כולל 9 ניצחונות באליפויות העולם ופעמיים במרתון האולימפי. הנה הספליטים שלו: 5 ק"מ 14.17 דק'; 10 ק"מ 28:37 דק'; 21.1 ק"מ 1:01:37 שע'; 30 ק"מ 1:26:51 שע'.

"אני כל כך גאה לנצח ברחובות טוקיו, היכן שהאנשים רצים בלב ובמוחם", אמר קיפצ'וגה לאחר הניצחון, "אחרי שזכיתי במדליית הזהב האולימפית השנייה ביפן בקיץ שעבר, חזרתי לטוקיו לרוץ מרתון חזק עם שיא מסלול חדש. אני שמח וגאה לנצח ב-4 מתוך 6 מרוצי המייג'ורס העולמי. אני רוצה לומר שאני רוצה שהעולם שלנו יתאחד. אם יש הבדלים בין בני האדם הייתי רוצה שניפגש ונדבר, לא נריב. הניצחון שלי היום הוא להביא חיוביות בעולם הזה".

אליוד קיפצ'וגה (ארכיון) | צילום: shutterstock

33 שניות בלבד אחרי קיפצ'וגה חצה את קו הסיום עמוס קיפרוטו הקנייתי ושלישי סיים תמירת טולה האתיופי שהגיע בזמן של 2:04:14 שע'. יש לציין כי הזמנים היו אף יותר מהירים אם לא היתה טעות באחת הפניות בסמוך לקילומטר העשירי, כאשר הרכב המוביל ביצע טעות בפנייה דבר שגבה מהרצים לפחות 10 שניות.

בנשים היתה זו בריג'יד קוסגיי עם הזמן השלישי באיכותו אי פעם בריצת מרתון לאחר שקבעה את התוצאה הנהדרת 2:16:02 שע' וקבעה שיא מסלול חדש במרתון טוקיו. אשת בקרה מאתיופיה הגיעה במקום השני בזמן של 2:17:58 שע' ושלישית הגיעה גותיתום גברסלסה מאתיופיה בזמן של 2:18:18 שע'.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג