5 טיפים להכנה מנטלית לעונת המרוצים

הגוף קיבל את המנוחה שלו, הימים כבר פחות חמים והתחושה היא שהגיע הזמן לפתוח את העונה יחד עם השנה החדשה. צריכים פוש אחרון? קראו את זה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אשה רצה בפארק
צילום: pixabay

יש כאלה שאומרים שהבקרים יותר נעימים בספטמבר אבל זה לא הכי מדויק, בטח לא השבוע. אבל כל מי שצבר מספיק ותק בריצה למרחקים ארוכים, ואוהב לקחת חלק במרוצים השונים, יודע שיש תחושה מיוחדת בספטמבר. מין ריגוש כזה שדומה מאוד למה שמרגישים הילדים שפותחים את שנת הלימודים. משהו חדש עומד לקרות, ואולי התחושה המסנוורת הזאת גורמת לנו לחשוב שיותר נעים בבוקר.

יוצאים לדרך | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא 

כך תתכננו את העונה הקרובה 
איך עובדים על החוסן המנטלי בריצות? 
5 מנטרות שיעזרו לכם לסיים אימונים ומרוצים 

אולי השנה אני ארוץ מרתון, אולי אני אשבור שיא אישי? אולי אני אקח פסק זמן מהמרוצים ואעשה יותר טיולי ריצה? ויש גם את התחושה של – למה אני עדיין ב"במצב קיץ" ואין לי כוח להתאמן, שלא לדבר על לתכנן משהו גדול?

החזרה לשגרה בריצה היא משהו שרבים מאתנו מצפים לו . מצד שני, לא תמיד כזה קל לחזור לשגרה כשכל כך קל להישאר במיטה. כדי להתמודד טוב יותר עם החזל"ש, הכנו לכם מספר טיפים מנטליים.

להגדיר מטרות (גם אם אין מטרה)

בהמשך למה שכתבנו בפתיח, ברגע שאנחנו מכווני מטרה זה מאוד עוזר לנו לדעת איפה אנחנו ומה אנחנו צריכים לעשות. מי שהחליט לרוץ השנה מרתון בטבריה למשל, נמצא כבר בתכנית האימונים עוד לפני שהתחילו החגים. מי שמתכוון לרוץ מרתון באביב באירופה, יודע שהוא צריך ליצור לעצמו בסיס טוב לקראת תחילת האימונים בחורף, וכך הלאה.

יש אינסוף מטרות, ומדי שנה כמות המרוצים שיש לנו כאן רק הולכת וגדלה. אף אחד לא חייב להיות מרתוניסט למשל. מטרה של שבירת שיא אישי ב-10 קילומטרים למשל עלולה להיות מסובכת יור מלרוץ מרתון עבור חלק מהאנשים (המנוסים והוותיקים מן הסתם), וכמובן שאין כמו הרצים החדשים שיגדירו לעצמם מרחקים חדשים להגיע אליהם ותוצאות שהם מעולם לא חלמו עליהן.

אבל בתוך כל זה צריך גם לזכור שלא תמיד מתחשק לנו לסמן מרוץ ולהתחיל להתאמן אליו בטירוף. לפעמים יש לחץ בעבודה, לפעמים זה לא מסתדר עם המשפחה ולא תמיד מרגישים הכי טוב פיזית. גם במקרים כאלה – חשוב מאוד להגדיר מטרה. אתם יודעים שקצת לחוץ לכם השנה? תחשבו על כמה אתם כן יכולים להשקיע בריצה ולפי זה תגדירו את המטרה. למשל – המטרה שלי לשלושת החודשים הקרובים היא לרוץ שלוש פעמים בשבוע. זה חשוב מאוד, כי אם זה לא יהיה מוגדר מראש, הדבר הכי קל בעולם יהיה "להידרדר" מאותן שלוש ריצות בשבוע לריצה אחת. זה כבר מתכון לאבדן הכושר האירובי ואפילו לדיכאון.

לייצר חוויות משותפות עם האנשים שאתם רוצים לידכם

להרבה אנשים יש עכשיו תחושה של אופוריה, הם הטעינו את עצמם במנוחה טובה בקיץ והם מרגישים מוכנים לכבוש את העולם או לפחות איזה מרוץ 10 קילומטרים או חצי מרתון. מה שזה לא יהיה, הם מוכנים לעבוד קשה. צריך לזכור שקשה מאוד לעבוד לבד, וכמעט כל אחד יסכים עם הקביעה שהדבר הנכון ביותר לעשות הוא להתאמן ביחד. ואם כבר להתאמן כל כך הרבה שעות ביחד, עדיף לעשות את זה עם האנשים שנעים לכם אתם, לא?

רץ ורצה רצים בצדי הכביש

הכי טוב ביחד | צילום: pixabay

אז זה בדיוק הזמן, תוך כדי הגדרת המטרות, למצוא את האנשים שיהפכו לשותפים לדרך או לתת להם למצוא אתכם. אל תשכחו שעכשיו באמת קל לצאת מהבית בבוקר או בערב לריצה, גם אם קצת חם. בעוד חודשיים או שלושה זה כבר יראה ובעיקר ירגיש קצת אחרת בשעות הבוקר המוקדמות. אתם רוצים שותפים שיהיו שם בשבילכם ושתהיו שם בשבילם, כאלה שלעולם לא תרצו להבריז להם וזה מה שיעזור לכם להתמיד בתכנית. והכי חשוב, מי שיודע כבר בתחילת העונה, שאת העונה הזאת הוא הולך להעביר עם אנשים שטוב לו אתם, גם חברתית וגם מבחינת הרמה בריצה – ירגיש הרבה יותר שמח בשלב הזה של העונה.

ואם לא מופיעים אנשים כאלה בזיכרונות של הטלפון הנייד, חפשו קבוצת ריצה. בכל פינה של כל ישוב תמצאו קבוצות בשפע, והיום גם אפשר למצוא אותן בקלות בעמודי הפייסבוק של יישובים או שכונות או אפילו ערים בארץ. אם אתם מכירים אנשים מהעולם הזה תתעניינו, מי הקבוצות הטובות? מה המטרות שלהן? חפשו כמובן את מה שיהיה מתאים לכם אישית ולא תאמינו איך בזמן קצר תגדילו משמעותית לא רק את כמות האנשים שאתם יכולים לרוץ אתם – גם את כמות החברים שלכם.

לנצל את החגים

הכל בראש, אה? ההגדרה הזאת לא הכי נכונה כשהראש רוצה אבל הגוף חלוד. מה לעשות, המנוחה עשתה את שלה, הרבה אנשים מאבדים מהכושר האירובי שלהם ואת התקופה הנוכחית הם מנצלים בעיקר כדי "לתקן את הנזקים". להסיר את החלודה זה לא פשוט, ומי שמתאמן בבוקר מרגיש מצוין את אותו אימון במהלך היום, וזה משהו שרצים מנוסים דווקא נבהלים ממנו כי בשלבים מסוימים של העונה הם רגילים להיות בכושר טוב.

השנה התברכנו בלא מעט ימי חופשה בחגים. ראש השנה למשל מספק לרבים מאתנו 4-5 ימי מנוחה ברציפות, וגם הסידור של סוכות לא רע. זה אומר שבשלושת השבועות הקרובים יהיו הרבה מאוד ימי מנוחה, שיאפשרו לנו "להעז" קצת יותר באימוני הבוקר, בידיעה שאפשר יהיה לנוח יותר במשך היום. זה סידור מצוין גם ברמה הפיזית וגם בהרגשה המנטלית שלנו לתחילת העונה.

לקנות עם התלושים ציוד ריצה

יש לכם ילדים? הם ביקשו תיק חדש לבית הספר? וגם קלמר ובקבוק מים? אז למה שאתם לא תפרגנו לעצמנו עם השנה החדשה? בסופו של דבר רצים רבים יעידו שבשבילם ריצה היא הרבה יותר מעוד תחביב, זה חלק בלתי נפרד מהחיים. ואם אנחנו כל כך אוהבים לרוץ וכל כך זקוקים לריצה, למה שלא נעשה את זה בתחושה הכי טובה שיכולה להיות?

ועכשיו נשאר רק להחליט מה עושים השנה? | צילום: pixabay

התקופה הזו של תחילת העונה היא התקופה הכי טובה להתחדש בנעליים שנראו לכם כל כך נוחות, בשעון שפנטזתם עליו, ובבגדים שישבו עליכם פיקס. וכן, זה ללא ספק יתרום גם בקטע המנטלי של תחילת העונה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג