טור דה פראנס 2016 || קטע 19: רומיין בארדה הציל את הכבוד הצרפתי

כריס פרום החליק ואיבד שניות למתחריו, רומיין בארדה חתם ניצחון צרפתי ראשון, רפאל מיאקה הבטיח את תואר מלך ההרים, סאגן חתם סופית על הירוקה ובכל זאת דבר לא נגמר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

7cd15dc7ce4f4c07b833273a53b0a4fcלערוץ כתבות הטור דה פראנס בהן יפורסם הסיכום היומי בשוונג

כשיומיים לסיום הטור וביום התחרותי הלפני אחרון יש כל כך הרבה אירועים זו בדיוק ההוכחה כי הטור דה פראנמס לא נגמר עד לסיום. הקטע של היום העמיד את השאלה – מהו הסיפור הגדול יותר? הפסד השניות של כריס פרום לכמה ממתחריו? הניצחון של , הראשון של צרפתי בקטע? השלמת הניצחון של רפאל מיאקה בקטגוריית ההרים בפעם השנייה? פטר סאגן שהשלים לניצחון חמישי ברציפות בקטגוריית הנקודות? הפסד הזמן של בק מלומה שגלש ממקום שני למאבקי סיום לעשירייה ראשונה? המאבק האימתני שיוכרע אולי רק מחר, על החולצה הלבנה של הרוכב הצעיר? התחרות הקבוצתית שתוכרע רק בקטע האחרון? בקיצור הרבה שאלות ותהיות.

 

זהו בדיוק הטור דה פראנס, אחרי שכבר הכל היה נראה גמור וסופי, דווקא בחולצה הצהובה יש סימן שאלה. הפער של פרום לא התערער. הפסד הזמן שלו היה מזערי, אבל אי אפשר שלא לקחת בחשבון את האפשרויות. פרום החליק לקראת הכניסה לעלייה האחרונה. הוא לא התעכב כמעט בכלל ומיד עלה על האופניים של חברו לקבוצה, גרנט תומאס, אבל השפשופים על גבו נראו בברור ורכיבה בקצב רצחני, בגשם, עם פצעים פתוחים ואופניים שאינן מותאמות זה צירוף היכול להשפיע מעבר לסיום של הקטע היומי. פרום יכול למצוא עצמו הלילה מתמודד עם אי נוחות ואף כאבים ואי אפשר לדעת איך הגוף מגיב למה שעבר, אלא למחרת. כבר היו מקרים שלאחר תאונה שנראתה תמימה חלה נסיגה ביכולת ועד כדי השפעה קיצונית ופגיעה נרחבת בביצועים. אנחנו לא יודעים איפה קיבל פרום מכות, מהמפגש עם האספלט ומעבר לשפשופים שראינו ולא נדע אם גופו יקשיח מכאבים במהלך הלילה.

80510.1

רומיין בארדה

על סיום הקטע, לאחר התאונה, ראוי פרום להרבה מחמאות. ההתאוששות שלו, המהירות בה שב לאוכף, שכלל לא היה שלו והתמודדותו עם ההתקפות של מתחריו היו הרואיות. לא פחות ממנו ראויים חברי קבוצתו לחופן מחמאות על הסיוע, התגובה וקור הרוח וגם על החלפת האופניים המהירה. מנהיגותו של פרום, קור הרוח בו דבק כשפגש את האספלט ומאוחר יותר כשהותקף שוב ושוב הם המבדילים בין אלוף ומנצח טור דה פראנס לבין השאר. עכשיו נותר רק לראות כיצד יתאושש פרום מהתאונה ואם תשפיע עליו בכלל. מתחריו לא ירחמו עליו ואם היום ראינו את קבוצת אסטנה מנהלת את המרוץ בקצב רצחני, מחר כבר יהיו בקדמת הדבוקה כל הקבוצות, של כל המתמודדים על ראש הדירוג ולא רק משום התקווה שאולי ויש סיכוי שפרום פגיע, אלא גם עבור המאבק האדיר על מקומות 2-12.

בין רומיין בארדה שעלה למקום השני לרומן קרוזיגר המדורג 12 יש פער של יותר מחמש דקות, אבל אחרי היום גם מולמה יכול לספר איך מפסידים יותר מארבע דקות ויורדים ממקום שני למקום עשירי בקטע אחד וזה יכול לקרות לכל אחד, אפילו לבריטי קר רוח שלא נשבר גם אחרי תאונה. הניצחון של רומיין בארדה מנע עוד מהדורת טור שכבר כמעט והסתיימה ללא ניצחון של רוכב צרפתי. זה קרה גם בשנת 1999 ומאז עוד שלוש פעמים – 2013, 2011, 2005.

פטר סאגן השלים מתמטית את ניצחונו החמישי ברציפות בחולצה הירוקה. על שני הקטעים האחרונים נותרו 130 נקודות.
20 נקודות בכל אחד משני מאוצי ביניים, 20 על קו הסיום של קטע 20 ו- 50 בקו הסיום של הקטע האחרון. סאגן לא נזקק, אלא לסיים את הקטע ה-19, כדי לשמור על פער 195 הנקודות (ממרסל קיטל המדורג שני) שהבטיח לו כבר אתמול את הניצחון.

רפאל מיאקה גם הבטיח ניצחון, בקטגוריית ההרים. הוא ויריבו העיקרי במאבק על תואר מלך ההרים היו בחבורת החוד של קטע 19. מיאקה היה שני לתומאס דה גנדט על שתי הפסגות הראשונות ובעלייה לפסגה השלישית, שם היו רוב הנקודות של היום על עלייה בדירוג על, הוא השאיר את דה גנדט מאחור. מיאקה לובש את המנוקדת בפער של 104 נקודות. מחר יש על כל הפסגות מקסימום של 50 נקודות וכלל לא בטוח שמיאקה יעשה מאמץ להשיג ולו את חלקן.

אדם ייטס לבש את החולצה הלבנה כמעט לכל אורכו של הטור, הוא כבר מזוהה עם הלבנה, אבל גם יכול להפסידה ביום לפני האחרון של הטור אם לא יתאושש מהיום ולמרות שהוא הפסיד ללואיס מנטיחס רק 33 שניות היום, אבל אלו יכולות להפוך להתרסקות על קטע מורכב ועתיר עליות של מחר. הפער בין ייטס הלובש את הלבנה לבין מנטיחס עומד על 2:16 דק'. לפני יומיים הפער היה יותר משלוש דקות.

בדירוג הקבוצתי ממשיכה להוביל קבוצת מוביסטאר. סקאי מדורגים במקום השני בפיגור של 3:46 דקות. ניירו קווינטנה, שחזר לדוכן המנצחים של הצהובה ואלחנדרו ולוורדה יסיימו מחר בזמנים שישמרו על הפער, אבל סביר להניח כי גם פרום ולפחות אחד מחבריו לקבוצה יגיעו לקו הסיום ליד, או לפני הצמד של מוביסטאר. השאלה מי ואיפה יסיים הרוכב השלישי של כל קבוצה – דירוג הקבוצות נקבע לפי הזמן המצטבר של שלושת הרוכבים הראשונים מכל קבוצה, בכל קטע. סביר להניח כי קבוצת מוביסטאר תנסה מחר לשלוח לפחות רוכב אחד לחבורת חוד ובמטרה שינסה להגיע אל קו הסיום לפני המתמודדים על ראש הדירוג ומתוך הנחת הבסיס כי סקאי ישמרו את כל הרכב הקבוצה כמעטפת תמיכה במטרה הגדולה – חולצה הצהובה לפרום. עובדה חשובה נוספת היא כי למוביסטאר אין ניצחון בקטע של הטור השנה ומחר זו ההזדמנות האחרונה שלהם, לפחות מעשית להשיג ניצחון בקטע של הטור.

לערוץ כתבות הטור דה פראנס בהן יפורסם הסיכום היומי בשוונג

עשירייה ראשונה בקטע 19

עשירייה ראשונה בקטע 19

עשירייה ראשונה אחרי קטע 19

עשירייה ראשונה אחרי קטע 19



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36