שלום אורח התחבר

שיחזור סיסמה

חזרה

הרשם

אופניים ג'ירו ד'איטליה 2020

טור דה פראנס קטע 15 || אלאפיליפ מראה סדקים ראשונים

סיימון ייטס ניצח שוב עם סיום אפי בקצה עלייה בגשם שוטף, לאחר שהיה חלק מקבוצת הבריחה. ג'וליאן אלאפיליפ הפסיד זמן אך שמר על החולצה הצהובה

לכל כתבות הסיכום של הטור דה פראנס בשוונג – היכנסו

מנצח היום: סיימון ייטס (Mitchelton-Scott)
סיים בזמן של: 4:47:04 שעות
ממוצע מהירות: 38.7 קמ"ש
מרחק: 185 ק"מ
עליות: 4 עליות מדורגות ברמה קשה (4,700 מטרים טיפוס מצטבר)
מאיפה לאיפה: לימו – פראט דאלביס | Limoux – Prat d’Albis
מחזיק החולצה הצהובה: ג'וליאן אלאפיליפ (Deceuninck-Quickstep)

מה היה על המסלול?

לאחר שני ימים הרריים בפירנאים וקטע הנג"ש האישי היחיד במרוץ, הוזנק היום הקטע ה-15 של הטור מ-לימו ל-פראט דאלביס (Limoux – Prat d’Albis) למרחק של 185 ק"מ הרריים. בדרך הרוכבים עברו ארבע עליות קשות, הקלה ביותר מהן (מדורגת 2) הגיעה בחלק הראשון כאשר שלושת הטיפוסים הקשים ביותר (מדורגים ברמה 1) נמצאים ב-77 ק"מ האחרונים, יש שניות בונוס על עלייה אחת לפני הסיום (Mur de Péguère) ולאחר ירידה מהירה גם הסיום היה בעלייה.

מהלך התחרות

ב-30 ק"מ הראשונים היו התקפות רבות שלא הבשילו לבריחה כי הפלוטון כל פעם הגיב וסגר אותן במהירות, שעה ראשונה בממוצע של 47 קמ"ש, קצב גבוה שמעיד על עצבנות בדבוקה והבנה שזהו קטע מאוד מכריע בתחרות.
זה המשיך ככה גם בדרך לעלייה הראשונה של היום (col de Montségur, מדורגת 2) ולאחר 50 ק"מ הפלוטון עדיין ביחד כאשר טים וולנס (Lotto-Soudal) מחזיק החולצה המנוקדת מתקשה עם עוד מספר רוכבים ומשתרך מאחורה כ-דקה אחרי הדבוקה המרכזית דווקא ביום העצמאות של בלגיה.

התקפות חזקות על העלייה מצד מספר רוכבים ביניהם הבולטים ביותר – רומן ברדה (AG2R) שהפסיד זמן רב אתמול ויצא מתמונת הדירוג הכללי, וינצ'נזו ניבאלי (Bahrain-Merida), אלכסיי לוצ'נקו (Astana) ו-מייקל וודס (EF). האחרון שבחבורה עובר ראשון את העלייה ואוסף 5 נקודות, ברדה וקינטנה מנסים לברוח בירידה אך בסוף הירידה הם נתפסים ע"י קבוצה גדולה שתהווה את הבריחה הגדולה של היום, 36 רוכבים, לא מחזה נדיר בטור הנוכחי כאשר מאחורה בדבוקה יש שלוש קבוצות בלבד שאינן מיוצגות בבריחה הזאת – אינאוס, קוויקסטפ ולוטו-סודאל.



בספרינט הביניים של היום (Tarascon-sur-Ariège, km 93.5) מנצח מייקל מת'יוס (Sunweb) שהתברג במיוחד לקבוצת הבריחה הזאת על מנת לאסוף את מלוא הנקודות בתחרות החולצה הירוקה וזאת לאחר שהצהיר שהוא מתמקד בניצחון בקטעים וקבוצתו הכריזה על שינוי טקטיקה בטור הנוכחי – מבולבלים? גם אנחנו. מת'יוס שנמצא כ-100 נקודות אחרי פיטר סאגאן מוריד קצב עכשיו וייתפס בהמשך ע"י הפלוטון.

הפער קצת גדל לאחר ספרינט הביניים והבריחה מובילה על הפלוטון בפער של 3:36 דקות, מה שצפוי להספיק למטפסים החזקים בבריחה לנצח את הקטע.

לקראת העלייה השניה של היום נילס פוליט (Katusha-Alpecin) תוקף את חבריו לבריחה וזה יוצר בלאגן שמתחיל גם סינון טבעי של הרוכבים שישרדו את הבריחה ויתחרו על ניצחון בקטע.

14 רוכבים מתחילים את העלייה ביחד, הפער עומד על 4:40 דקות מהפלוטון 67 ק"מ לסיום, ברדה לוחץ חזק בעלייה ועובר את הפסגה ראשון (Port de Lers, מדורגת 1), הצרפתי נותן את כל מה שיש לו היום בניסיון לכפר מעט על ביצועי אתמול והטור עד כה בכלל. סיימון גשקה (CCC Team) הגרמני ומארק סולאר (Movistar) הספרדי מסיימים מעט אחריו.

מאחורה בפלוטון רוב העבודה מתבצעת ע"י קבוצת קוויקסטפ אשר נאלצים להוביל רוב היום את הדבוקה ולשלוט בפער מהבריחה בשביל לשמור על אלאפיליפ, אנריק מאס שאמור לעזור לו בעליות לקראת סיום מתקשה היום ולא במשחק.

עשה זאת שוב. סיימון ייטס | צילום מסך

המהלכים המנצחים

סיימון גשקה תוקף את חבריו לבריחה מספר קילומטרים לפני העלייה השלישית ואולי הקשה ביותר היום (Mur de Péguère, מדורגת 1) הוא פותח פער קטן של 35 שניות ומצליח לטפס חזק בשיפועים החדים ביותר, סיימון ייטס (Mitchelton-Scott) בוחר להצטרף לחגיגה ותוקף גם הוא – גשקה ראשון על הפסגה כאשר ייטס מעט אחריו. גשקה ראשון על הפסגה, ייטס סוגר עליו את הפער והוא שני אחריו, ברדה בהפרש משמעותי שלישי על הפסגה הם גם אוספים את שניות הבונוס שאינן משמעותיות לאף אחד מהם.

גשקה וייטס מתחילים לגלוש ביחד ובירידה הם מגדילים את הפער מקבוצת הרודפים שאחריהם מ-20 שניות ל-1:15 דקות בסוף הירידה, הפער מהפלוטון מרחף סביב ה-2 דקות.

מוביסטאר היו חייבים להיות התקפיים מאוד היום וזאת באמת הייתה הטקטיקה הדומיננטית בקדמת המירוץ היום כאשר הם שולחים רוכבים גם לבריחה, ביניהם קינטנה שהפסיד זמן רב אתמול והיה חופשי יותר היום וגם התקיפו בשלבי הסיום עם לאנדה כאשר חבריו לקבוצה (סולאר ואמאדור) שהיו מקדימה מחכים לו בשביל למשוך אותו בין 2 העליות האחרונות של היום. לאנדה זוכה ברוכב ההתקפי של היום בשל הביצועים שלו היום על המסלול.

סיימון את סיימון עבדו יפה ביחד בירידה והמשיכו חזק אל תוך העמק שמוביל לעלייה המכרעת של היום.
בתחילת העלייה האחרונה (Foix Prat d'Albis, רמה 1) של היום סיימון ייטס תוקף את גשקה ופותח פער מיידית, הוא נראה בשליטה כל העלייה והוא חוגג ניצחון סולו מרשים.

מאחורה בקבוצת המובילים יומבו-וסימה היו הראשונים להכתיב קצב אך דויד גודו (FDJ) הצעיר המבטיח לוקח די מהר את מלאכת ההובלה, בשחזור מדויק של אתמול, כאשר טיבו פינו תוקף מיד לאחר שחבר קבוצתו מסיים את עבודתו דבר שגורם מיד לקשיים אצל שאר הרוכבים המובילים ובמיוחד יוצר קושי אדיר אצל אלאפיליפ שמראה סדקים ראשונים בטור הנוכחי.

טיבו פינו ממשיך בקצב טיפוס אדיר על ההר עם מיקל לאנדה צמוד לו לגלגל הם מסיימים 33 שניות בלבד אחרי מנצח הקטע מקום שני ושלישי בהתאמה ו-18 שניות לפני עמנואל בוכמן ואיגן ברנאל, שני הצעירים שנותנים הופעה אדירה בהרים כבר יום שני ברצף. ההופעה הזאת מציבה את פינו במקום הרביעי כאשר הוא מרוויח היום זמן על כל יריביו בדירוג הכללי ונראה שהוא במומנטום מצוין.

קבוצת אינאוס ממשיכה להיות מפלצת של 2 ראשים, איגן בנראל עם החולצה הלבנה מטפס מצוין אך רבים תוהים מה היה קורה לו היה מחכה לגריינט תומאס ועוזר לו בסיום שני הקטעים האחרונים כך שהיה מצמצם פערים משאר יריביו, תומאס שומר על מקום שני בדירוג הכללי ונראה כ-רוכב הכי מדוד ומנוסה כאשר היום הוא מצמצם את הפער מ-2 דקות ל-1:35 דקות מהחולצה הצהובה.

אלאפיליפ אשר הראה היום לראשונה סימני שבירה אומר בראיון בסיום שהוא ממשיך ליהנות מעוד יום בחולצה הצהובה והוא כמובן ימשיך וינסה לשמור אותה ככל שהוא יוכל בתקווה עד סיום המירוץ.

חייבים להזכיר את סטיבן קרויסוויק וקבוצת יומבו-ויסמה ההולנדית אשר מצליחים להגיע למיקום השלישי ששווה פודיום כללי בטור ואם ימשיכו כך יוכלו גם לנסות להשיג יותר.

הפך למועמד הצרפתי המוביל? טיבו פינו | צילום: LaPresse DAlberto Ferrari

קלוז אפ על קטע 16 Nîmes – Nîmes

לאחר שני קטעי הרים קשים בפירינאים ויום המנוחה השני והאחרון בטור הרוכבים יזנקו לקטע 16 המישורי שיפתח את השבוע האחרון והמכריע של התחרות. הקטע ה-16 יוזנק מחרתיים, יום שלישי בשעה 13:30 (שעון ישראל), לקטע מישורי מ-נים ל-נים (Nîmes – Nîmes) להקפה גדולה באורך של 177 ק"מ. בדרך הרוכבים יעברו ספרינט ביניים אחד ו-עלייה מדורגת אחת קלה ברמה 4.

הפייבוריטים לניצחון בקטע כזה הם ספרינטרים טהורים מתוך הפלוטון – דילן גרונווגן, אליה ויויאני, קיילב יואן, פיטר סאגאן ו-אלכסנדר קריסטוף.

תוצאות עשרת הרוכבים הראשונים בקטע 15
1 Simon Yates (GBr) Mitchelton-Scott 4:47:04
2 Thibaut Pinot (Fra) Groupama-FDJ 0:00:33
3 Mikel Landa (Spa) Movistar Team
4 Emanuel Buchmann (Ger) Bora-Hansgrohe 0:00:51
5 Egan Bernal (Col) Team Ineos
6 Lennard Kämna (Ger) Team Sunweb 0:01:03
7 Geraint Thomas (GBr) Team Ineos 0:01:22
8 Steven Kruijswijk (Ned) Team Jumbo-Visma
9 Alejandro Valverde (Spa) Movistar Team
10 Richie Porte (Aus) Trek-Segafredo 0:01:30

עשירייה ראשונה בדירוג הכללי (GC) אחרי קטע 15
1 Julian Alaphilippe (Fra) Deceuninck-QuickStep 61:00:22
2 Geraint Thomas (GBr) Team Ineos 0:01:35
3 Steven Kruijswijk (Ned) Team Jumbo-Visma 0:01:47
4 Thibaut Pinot (Fra) Groupama-FDJ 0:01:50
5 Egan Bernal (Col) Team Ineos 0:02:02
6 Emanuel Buchmann (Ger) Bora-Hansgrohe 0:02:14
7 Mikel Landa (Spa) Movistar Team 0:04:54
8 Alejandro Valverde (Spa) Movistar Team 0:05:00
9 Jakob Fuglsang (Den) Astana Pro Team 0:05:27
10 Rigoberto Uran (Col) EF Education First 0:05:33

לובשי החולצות לאחר קטע 15
חולצה צהובה (מוביל הטור) – ג'וליאן אלאפיליפ Deceuninck-Quickstep
חולצה ירוקה (הספרינטר המוביל בניקוד) – פיטר סאגאן Bora-Hansgrohe
חולצה מנוקדת (המטפס המוביל) – טים וולנס Lotto-Soudal
חולצה לבנה (הרוכב הצעיר המוביל) – איגן ברנאל Team Ineos
הקבוצה המובילה – Movistar Team
הרוכב ההתקפי של היום – מיקל לאנדה Movistar Team


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: info@shvoong.co.il
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

מאמרים נבחרים

  • שביל השרון: 60 ק"מ של ריצה בנופים משכרים

    מחפשים מסלול ירוק וציורי עם תוואי שטח משתנה ובמסדרון אקולוגי מרתק? המסלול החדש הזה שמתחיל בנחל אלכסנדר ומסתיים…

    קרא עוד
  • תכנית אימון למתחילים: מ-0 ל-5 ק"מ ריצה

    רוצים לעשות ביחד את ה"צעד הראשון"? אז בואו נתחיל לאט ובביטחון עם תכנית אימונים בסיסית שתוביל אתכם לריצה…

    קרא עוד
  • מה לעשות במקרה של פציעת פלנטר פצאיטיס?

    מרבית קהילת הרצים והרצות מכירים היטב את המונח דורבן ולא בהקשר של מכרסמים חמודים. הנה מה שצריך לדעת…

    קרא עוד
  • 4 עקרונות לפעילות גופנית לאחר צום

    כיצד חוזרים לפעילות גופנית לאחר צום? הפיזיותרפיסט עופר צחר עם הדגשים לחזרה לשגרת חיים ספורטיביים בייחוד בתקופה מבלבלת…

    קרא עוד
  • עולים במשקל בסגר? 7 דרכים לשלוט במשקל גופינו בתקופת הקורונה

    הסגר כופה על רבים מאיתנו אורח חיים אפילו יותר יושבני מזה שהתרגלנו אליו, ובלי לשים לב קל מאוד…

    קרא עוד
  • אצילות או רוח ספורטיבית? הטריאתלט שריגש את כל העולם

    הקטע הבא יכול להיכלל בפקולטה לפילוסופיה בכל אוניברסיטה בעולם והוא למעשה לא דן בספורט, אלא במשמעות הניצחון לאדם…

    קרא עוד
  • איך מתחילים לרוץ? 10 כללים לרצים מתחילים

    החלטתם להתחיל לרוץ? הנה עשרה כללי אצבע לרצים מתחילים שיכווינו אתכם ושכדאי לכם לרוץ איתם

    קרא עוד
  • גיא ניב מסכם את הטור: "זה היה אכזרי, אבל נהניתי"

    ראיון עם הרוכב גיא ניב שצלח 3,482 ק"מ מפרכים בטור דה פראנס עם רגעי דרמה, כאב וקושי מהפרינאים…

    קרא עוד
  • לקראת הסגר: מה התקנות החדשות לגבי פעילות ספורטיבית?

    עד איזה מרחק מותר לצאת בזמן הסגר לריצה או הליכה ומה לגבי המסכה? הנה פרוט התקנות החדשות לפני…

    קרא עוד
  • כך תשפרו את מהירות הריצה שלכם

    חלק גדול מהרצים החובבים חולמים לשפר את התוצאות שלהם - כך בדיוק תעשו זאת

    קרא עוד
  • ריצה VS שחייה: איפה שורפים יותר קלוריות ומה היתרונות של כל אחד מהם?

    כל עוד אנו מבצעים פעילות גופנית מצבנו מצוין, אך מה עדיף יותר, לשחות או לרוץ? הפיזיותרפיסט עופר צחר…

    קרא עוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


2020 © ריצה, אופניים, טריאתלון, שחייה | שוונג  כל הזכויות שמורות