טאו גייגן הארט: כל מה שרציתם לדעת על אלוף הג'ירו ד'איטליה החדש

ענף האופניים בבריטניה זכה לכוכב חדש שמצטרף לרשימה מצומצמת ונוצצת ובגדול הפתיע מאוד עם זכייתו בג'ירו ד'איטליה. סיפור חייו של הסקוטי ממזרח לונדון שהתחיל כשוער ושחיין
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
טייאן גייגן הארט רוכב אופניים בריטי מנצח בג'ירו ד'איטליה 2020

למרות הקורונה, תנאי מזג האוויר הקשים ופרישתו המוקדמת של הפייבוריט גראיינט תומאס, הג'ירו ד'איטליה 2020 היה אחד המרוצים המרתקים שראינו בשנים האחרונות והוא הסתיים עם גיבור בריטי חדש – טאו גייגן הארט שניצח את המרוץ בקטע הנג"ש האחרון והפך לרוכב הבריטי החמישי שניצח בגרנד טור אחרי בראדלי וויגינס, כריס פרום, גראיינט תומאס וסיימון ייטס.

הבריטי החמישי שזוכה בגרנד טור. גייגן הארט | צילום: LaPresse

לאור העובדה שקבוצתו של גייגן הארט, אינאוס גרנדיירס, זינקה לג'ירו 2020 עם גראיינט תומאס כרוכב ראשי, אין ספק שזכייתו של גייגנהארט היא מפתיעה, אבל באנגליה כבר סימנו אותו כרוכב העתיד ובטח כרוכב הבריטי הבכיר הבא אחרי פרום ותומאס. אז מי הוא בעצם טאו גייגן הארט?

צלח את תעלת למאנש בגיל 13

הוא נולד ב-1995 (בן 25) בשכונת האקני שבחלק המזרחי של לונדון, למי שמכיר לא מדובר באחד האזורים היוקרתיים של הבירה הבריטית וכמעט כמו כל הילדים באזור הזה הוא נמשך לכדורגל והיה שוער בגילאי הילדים. אגב, השם שלו קשה להגייה גם בקרב האנגלים מאחר ואביו הוא אירי-סקוטי וטאו גייגן הארט מגדיר את עצמו כסקוטי למרות שגר כל חייו בלונדון.

גייגן הארט היה אחד מאותם ילדים שהיו טובים בהכל ובמקביל לכדורגל הוא גם התאמן בשחייה. כשהיה בן 13 (2008) הוא היה אחד משישיית נערים בני 13 עד 15 שצלחו את תעלת למאנש במשחה שליחים ועשו את זה בזמן של 11 שעות ו-34 דקות. בראיון שהעניק כמה שנים לאחר מכן לאתר VELOVERITAS הוא סיפר שאחרי השחייה בתעלה, אימוני שחייה בבריכה נראו עבורו פחות מעניינים והוא חיפש לאתגר את עצמו במשהו אחר.

המעבר לאופניים

וכך הוא הגיע לאופניים בגיל 13. אביו קנה לו אופני יד שנייה מסוג ספשלייזד דולצ'ה ובשכונה שלו האקני בדיוק הקימו מועדון אופניים (CC HACKNEY). גייגן הארט נשאב לעיסוק החדש שלו, תחילה כדי לנייד את עצמו ממקום למקום בלונדון ולאחר מכן הוא גם גילה את הריגוש שבמרוצים כשהשתתף ב"דנוויץ' דינמו" – מרוץ לילה של 180 קילומטרים שיוצא מלונדון לכיוון החוף.

אפשר להגיד שבאותה תקופה ענף רכיבת הכביש בבריטניה נהנה מתנופה. ב-2007 הטור דה פראנס הוזנק בפעם הראשונה מלונדון וגייגן הארט צפה בקטע הפתיחה ברחוב, שנתיים לאחר מכן בראדלי וויגינס סיים שלישי בטור דה פראנס וב-2010 הוקמה קבוצת סקאיי (כיום אינאוס-גרנדיירס) שהפכה להיות הקבוצה הגדולה והעשירה בעולם.

בינתיים, גייגן הארט כרוכב צעיר ובעיקר כרוכב בריטי טיפוסי התאמן המון בוולודרום והיה חלק מהנבחרת הבריטית שזכתה במדליית כסף קבוצתית באליפות אירופה לנוער ב-2012. אבל הוא הרגיש שהוא לא מספיק חזק בשביל רכיבת וולודרום ובסופו של דבר החליט להתמקצע ברכיבת כביש.

זה מה שעשו בראדלי וויגינס (שההישגים הגדולים הראשונים שלו היו בוולודרום) וכריס פרום, אבל גייגן הארט סיפר בראיונות שמבחינתו הדמות לחיקוי היה אלכס דאווסט, מי שרוכב כיום במדי קבוצת "ישראל סטארט אפ ניישן" והעניק לה ניצחון קטע ראשון בגרנד טור השנה בג'ירו ד'איטליה. גם דאווסט עשה את המסלול של שחיין נוער שהפך לרוכב אופניים בתכנית לפיתוח רוכבים מוכשרים של התאחדות הרכיבה הבריטית, ומשם הגיע לקבוצות המקצועניות. גייגן הארט רצה להיות כמוהו.

הקבוצה הראשונה שבה גייגן הארט רכב כמקצוען היתה קבוצת הפיתוח של אקסל מרקס (בנו של אדי מרקס) ובמדיה הוא סיים ב-2014 במקום השלישי במרוץ "ליאז'-באסטון-ליאז'" עד גיל 23 כמו גם במקום השלישי במרוץ פריז-רובא לנוער. ההצטיינות שלו במרוצים שונים, במיוחד בצפון אמריקה, כמו גם הרב-גוניות שלו כרוכב, הביאו אותו בסופו של דבר להיות רוכב סטאז'ר בקבוצת סקיי הגדולה בין השנים 2015-2017.

הבית החדש בקבוצת סקאיי

החל מעונת 2017 הוא צורף לסגל של קבוצת סקאיי ושנה לאחר מכן השתתף בגרנד טור הראשון שלו, הוואלטה בספרד שם סיים במקום ה-62. את עונת 2019 הוא התחיל מצוין עם המקום השני בטור האלפים שהיה הכנה לג'ירו ד'איטליה, אבל את הגרנד טור האיטלקי הוא לא הצליח לסיים ומאוחר יותר בעונה סיים במקום ה-20 בהופעתו השנייה בוואלטה.

לא תוכנן לקרות השנה. גייגן הארט על הפודיום של הג'ירו עם ג'אי הינגלי ווילקו קנדלמן | צילום: LaPresse

בעונה הנוכחית הוא לא תוכנן להיות רוכב מוביל של אינאוס גרנדיירס (סקאיי לשעבר) בגרנד טור, אבל לפעמים צריך להיות במקום הנכון ובזמן הנכון, בדיוק כפי שעשה מנצח הג'ירו ב-2019 ריצ'ארד קרפאז. אחרי פרישתו של גראיינט תומאס בעקבות התרסקות בקטעים הראשונים של הג'ירו, גייגן הארט הפך להיות הרוכב המוביל ולקח את ההזדמנות בשתי ידיים. הניצחון שלו בקטע ה-15 של הג'ירו היה ניצחון הקטע הראשון שלו בקריירה בגרנד טור, הביצוע שלו בקטע ה-20 הבטיח למעשה את הזכייה שלו מאחר והיה די ברור שהוא רוכב נג"ש טוב יותר מאשר ג'אי הינדלי שהתחרה נגדו על התואר בקטע האחרון של הג'ירו.

אז אחרי שכריס פרום עזב את אינאוס גרנדיירס כדי לסיים את הקריירה בישראל סטארט אפ ניישן, ולאור העובדה שגם גריינט תומאס כבר נראה ביישורת האחרונה של הקריירה – טאו גייגן הארט הפך ביום ראשון באופן די ברור לרוכב הבריטי המוביל כיום, בטח בקבוצה שהיא עדיין הטובה בעולם.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38