התוצאות יוצאות הדופן של הישראלים במרתון סמסונג תל אביב

עם כל הכבוד לאורחים מחו"ל שהשתלטו על הפודיום של המרתון בתל אביב, הכוכבים הגדולים היו הרצים הישראלים שהשיגו תוצאות נהדרות במקצי החצי מרתון וה-10 קילומטרים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ביטי דויטש מנצחת בחצי מרתון סמסונג תל אביב
ביטי דויטש מנצחת בחצי מרתון סמסונג תל אביב

כמדי שנה, המנצחים של מרתון סמסונג תל אביב היו אורחים מחו"ל שלא ממש מוכרים במחוזותינו והתוצאות שלהם לא הרשימו יותר מדי אנשים. מצד שני, לא מעט רצים ישראלים שהשתתפו בעיקר במקצים הקצרים יותר של חצי המרתון והריצה ל-10 קילומטרים – סיימו בתוצאות מרשימות במיוחד.

מתקדמת ממרוץ למרוץ. ביטי דויטש | צילום: דני בורשבסקי

עוד כתבות בנושא 
צפו: סיכום מרתון סמסונג תל אביב 2019 
צפו בזינוק של מקצה המרתון בתל אביב 
צפו בזינוק של מקצה חצי המרתון בתל אביב 

המנצח בחצי המרתון לגברים היה טדסה גטהון בן ה-21, שמתאמן תחת שרביטו של זוהר זימרו ובין ההישגים הבולטים שקבע לאחרונה אפשר לציין את הניצחון באליפות ישראל במרוצי שדה ואת המקום השני במרוץ ה-10 קילומטרים במסגרת מרתון טבריה בזמן של 29:49 דק'. הפעם, הוא רץ חצי מרתון רשמי ומדוד לראשונה בחייו, וניצח בתוצאה נהדרת של 1:03:36 שעה. לפני פחות משנה, התוצאה הזאת היתה שווה שיא ישראלי. צריך לזכור שעד מרץ 2018 השיא הישראלי של היילה סטאין בחצי מרתון עמד על 1:03:43 שעה והחזיק מעמד 21 שנים. ואז באליפות העולם האחרונה בולנסיה, ארבעה רצים הצליחו לרוץ מהר יותר. אז נכון להיום התוצאה החמישית בכל הזמנים היא זו שקבע טדסה גטהון בתל אביב, וחוץ מזה מדובר בזמן המהיר ביותר שקבע רץ ישראלי על אדמת ישראל.

בחצי המרתון לנשים כיכבה אלופת ישראל במרחק הזה, ביטי דויטש. הפעם, היא הצליחה לשפר בקרוב לשתי דקות וחצי את שיאה האישי בחצי מרתון, שנקבע בדצמבר באחרון באליפות ישראל בעמק המעיינות. השיא האישי החדש של דויטש הוא 1:17:23 שע', ובכך היא הפכה לאתלטית הישראלית השביעית בכל הזמנים שירדה מ-1:18 שעה. מגמת השיפור שלה יכולה ללמד אותנו בנוסף שהרצה החרדית מירושלים שהיא גם אמא לחמישה, בשלה להתקדם עוד צעד בריצת המרתון ואולי לרדת מזמן של שעתיים ו-40 דקות (שיאה האישי הוא 2:42:15 שע').

במרוץ ל-10 קילומטרים, שלושת הגברים הראשונים הצליחו לרדת מ-30 דקות. המנצח, גודאדו בלצ'או בן ה-21, סיים בזמן של 29:27 דק' והנה עוד שם שכדאי לעקוב אחריו בתקופה הקרובה, מה גם שמדובר בחניכו של דן סלפטר. שני הרצים הנוספים בפודיום הם מאתלטי הסמטה: ג'מאל עבדולמג'יד (29:36 דק') ושמואל אבוהי (29:48 דק').

התוצאה האיכותית ביותר במרחק הזה נקבעה על ידי המנצחת בין הנשים, סאלם באיולין, ששברה את שיא המסלול עם 31:53 דק'. באיולין נשואה לשיאן ישראל במרתון ובחצי מרתון, מארו טפרי, אבל היא עדיין לא מחזיקה באזרחות ישראלית. אגב, שיאה הישראלי של לונה צ'מטאי סלפטר במרחק הזה הוא 31:34 דק' והיא קבעה אותו תוך כדי חצי מרתון ליסבון. מי שסיימה שנייה היתה כרואן חלבי, אלופת ישראל במרוצי שדה, שהצליחה לשפר את שיאה ב-10 קילומטרים בחצי דקה וקבעה 36:40 דק'.

המרתוניסט המהיר ביותר לגילאי 45 ומעלה. גדעון תמר | צילום: דני בורשבסקי

ובריצת המרתון, אמיר רמון שסיים במקום החמישי הכללי היה המנצח הכללי אבל התוצאה שלו (2:30:08 שע') לא היתה קרובה לשיאו האישי (2:27:49 שע'). עם זאת, ראוי לציין שרק לפני חודש וחצי רמון רץ את מרתון טבריה בזמן של 2:28:52 שע' כך שהוא בהחלט הפגין יכולת התאוששות מרשימה, ובעוד 7 שבועות הוא ירוץ שוב את המרחק המפרך הזה במרתון מילאנו.

גדעון תמר שסיים במקום השביעי הכללי, היה גם המנצח בקטגוריית הגיל 45-49 אליה הוא הצטרף לאחרונה. הוא אמנם לא שבר שיא אישי אבל גם לא היה רחוק מזה עם תוצאה של 2:33:56 שע' שתוכל להוביל אותו לאליפות העולם למאסטרס בשנה הבאה בלונדון, כפי שכתב בעמוד הפייסבוק שלו.

המנצחת הישראלית במרתון לנשים, מינטמאר ביקאיה, הצליחה לקצץ קרוב לשתי דקות משיאה האישי שהספיק לה כדי להפוך לאלופת ישראל במרתון טבריה 2017. הפעם היא סיימה ב-2:51:39 שע'. אנטונינה רזניקוב שהיא אלופת הישראמן ואשת הברזל הטובה בישראל כיום, רצה לראשונה בחייה מרתון שהוא לא במסגרת של תחרות איש ברזל. וכף היא גם הצליחה לרדת משלוש שעות לראשונה בחייה אחרי שסיימה שנייה בין הישראליות בזמן של 2:56:18 שע'. מרב מינסס בת ה-40 שלאחרונה מככבת במרוצים שונים ברחבי הארץ, הצליחה לשפר את שיאה האישי במרתון וסיימה שלישית בין הישראליות עם 3:04:28 שע'.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • צביקה הגיב:

    למרב מינסס מלאו בתחילת פברואר 41…..לפני למעלה מעשרים שנה היתה בצמרת הטריאתלון בעולם (מרב תרשיש). הקריירה שלה נקטעה בתאונת אופניים, בשעה שאופניה מתוצרת טרק התפרקו במהלך אימון לקראת אולימפיאדת סידני 2000. גם אחרי 20 שנה היא מוכיחה שספורט הוא לא רק ברגלים….. היא עוד תפתיע……

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג