הקרבות המעניינים שיהיו באליפות ישראל באתלטיקה

מהאתלטית המעוטרת בעולם ועד לצעיר שרוצה להפוך למהיר בישראל, מהרצות המובילות למרחקים ארוכים שיתחרו אחת בשנייה ואולי לשבירת השיא ההיסטורי של שחמורוב. הפעם באמת כדאי למלא את היציעים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

דבר אחד אפשר לומר בוודאות עוד לפני פתיחתה של אליפות ישראל באתלטיקה ביום רביעי (4.7.18) בערב. השנה, אנשי איגוד האתלטיקה עלו בכמה רמות בכל מה שקשור לשיווק של אליפות ישראל. את התוצאות של הקמפיין נראה רק ברביעי ובחמישי ביציעים של אצטדיון הדר יוסף, אבל לפי הצפי, לפחות מבחינת הקהל האווירה אמורה להזכיר ימים שמחים יותר של לפני עידן הטלוויזיה והאינטרנט, שבהם אנשים רק חיפשו להגיע לאירועים מהסוג הזה ללא קשר לתוצאות.

ביום רביעי יהיה מעניין, אבל בשביל לראות אותה צריך לחכות לחמישי. אליסון פליקס | צילום: Tab59

עוד כתבות בנושא 
מה גרם ללונה צ'מטאי סלפטר לפרוץ לצמרת העולמית של האתלטיקה?
עוד לפני צ'מטאי, אדווה כהן שברה את השיא הישראלי ב-5,000 מטר
ראיון עם אליסון פליקס בביקור הקודם שלה בישראל

וחוץ מהשיווק הנכון, יש בהחלט מספיק סיבות לבוא לכל אחד משני הימים של התחרות, ונציין בנוסף שהכניסה השנה חופשית וכך גם החניה (למי שלא מתכוון להקדים – נמליץ לחנות בחניון של בניין הוועד האולימפי שבו יש יותר מקומות). לקראת האליפות, הכנו עבורכם סקירה של כמה מהקרבות המעניינים שנראה על המסלול באליפות ישראל.

100 מטר גברים (יום רביעי, 21:15) 

אמרי פרסיאדו שלט בריצה הזאת ב-4 אליפויות ישראל האחרונות, וזה גם עזר לבנות את מעמדו כספרינטר המוביל בארץ. השנה, בזמן שפרסיאדו העביר חלק גדול מהזמן במכללות, אלוף ישראל לנוער גל ארד התקדם משמעותית. בסוף מאי הוא שבר את השיא הישראלי לנוער בתחרות בחיפה וקבע 10.45 שניות. באמצע יוני הוא התמודד נגד פרסיאדו במסגרת ליגת המועדונים וניצח אותו בפער של 10 מאיות ובתוצאה של 10.52 שניות. איזה יופי של חימום לקראת הקרב האמיתי בין השניים.

ארד הוא בן 18 ונחשב להבטחה גדולה בריצת ה-100, פרסיאדו בן ה-24 קבע בקיץ שעבר את השיא האישי שלו בריצת ה-100 עם 10.38 שניות  מצד שני, השנה הוא מתמקד יותר במרחק הכפול (אליו נגיע בהמשך) והשאלה הגדולה היא עד כמה הוא יתן מעצמו בריצה הזאת. במידה וכן ובתנאים טובים, ההתמודדות בין השניים האלה על התואר יכולה להוביל לריצה מהירה מ-10.40 שניות, מה שלא נראה הרבה מאוד זמן באליפויות ישראל. בתסריט האופטימי ביותר, שניהם יקבעו שיאים אישיים.

100 מטר נשים (יום רביעי, 21:10)

גם כאן צפויה תחרות שלא נראתה כאן כבר הרבה זמן, וגם יש סיכוי לשבירת שיאה הישראלי המיתולוגי של אסתר שוט שחמורוב (11.45 שניות) שמחזיק מעמד משנת 1972. מי שכמעט ושברה אותו לאחרונה היתה דיאנה וייסמן, שקבעה בתחרות בצרפת 11.48 שניות. אז שיא ישראלי לא היה שם, אבל כן היה היא אישי אדיר וקביעת קריטריון לאליפות אירופה בברלין.

אולגה לנסקי חזרה מחופשת לידה ולאחרונה קבעה תוצאה של 11.79 שניות. גל קדמון שהיא אלופת ישראל לנוער קבעה לאחרונה שיא אישי של 11.81 שניות, והיא בהחלט יכולה לתת פייט בקרב על המקום השני.

1,500 מטר נשים (יום רביעי, 20:15) 

השיא הישראלי בריצה הזאת שייך לעדנה לנקרי ומחזיק מעמד מ-1993. למען האמת, בשנים שעברו מאז היינו עדים לתקופות יפות בריצות הספרינט וגם בריצות הארוכות, אבל הריצות למרחקים בינונייים לא ממש התפתחו. אז הפעם אפשר להכריז מראש שממש לא כדאי להחמיץ את ריצת ה-1,500 לנשים – גם בגלל שיש כיום רצה שמתמחה במרחקים בינוניים אם כי היא עדיין לא קיבלה אזרחות ישראליות, וגם בגלל שיש רצות ישראליות שמתמקדות במרחקים יותר ארוכים אבל הן מספיק טובות כדי לתרום למשהו דרמטי.

מתכוננת לאליפות אירופה. לונה צ'מטאי סלפטר | צילום: צלמי שוונג

אז הרצה שמתמחה בריצות הבינוניות היא סלאמוויט באיולין, שנשואה לשיאן ישראל בחצי מרתון מארו טפרי. לפני קצת יותר מחודשיים, באיולין קבעה בהדר יוסף תוצאה שרחוקה רק ב-73 מאיות משיאה הישראלי של לנקרי ב-1,500 מטר (4:14.18 דק'). נכון לעכשיו, במידה ובאיולין תהיה מהירה יותר מהשיא של לנקרי זה עדיין לא ייחשב כשיא ישראלי. מצד שני, באותה תחרות קבעה לונה צ'מטאי סלפטר 4:17.22 דק', וזה אומר שאולי ביום טוב ולמרות שזה ממש לא המרחק שלה, אולי גם היא תוכל לשבור שיא ישראלי. וחוץ מזה, גם שיאנית ישראל ב-3,000 מכשולים, אדווה כהן, תהיה שם אחרי עונה חלומית ורווית שיאים במכללות בארצות הברית. גם מאור טיורי היתה אמורה להשתתף,אבל פרשה בסופו של דבר בגלל פציעה. בקיצור, יהיה מעניין והלוואי וגם יהיה מהיר.

5,000 מטר גברים (יום חמישי, 20:30) 

גירמה אמרה נגד איימרו עלמיה זה תמיד קרב יפה על המסלול. זה נכון ששניהם עברו להתמקד בריצות כביש ובעיקר במרתון, אבל הם עדיין הרצים הבכירים בארץ לריצות המסלול הארוכות. חוץ מזה, מארו טפרי לא יתמודד נגדם על התואר אחרי שהשתתף בתחילת השבוע בחצי מרתון המבורג. עוד רץ שכדאי יהיה לשים לב אליו הוא טדסה גטהון.



200 מטר נשים (יום חמישי, 19:00) 

לפני חודש זה כל להישמע כמו הדבר הכי הזוי, אבל זה אמיתי. אליסון פליקס מגיעה להתחרות באליפות ישראל והיא תרוץ 200 מטרים בהדר יוסף. לפליקס בת ה-32 יש 9 מדליות אולימפיות, 6 מתוכן מזהב. היא גם היתה אלופת העולם 3 פעמים בריצת ה-200 ובכלל יש לה 11 מדליות זהב באליפויות העולם במרחקים 100, 200, 400 ושליחות.

אז איך היא הגיעה להדר יוסף? בקיץ הנוכחי פליקס החליטה לוותר על אליפות ארצות הברית בפעם הראשונה מאז גיל 16. היא גם לא האתלטית הבכירה היחידה שעשתה את זה, האמת היא שזה אופייני לאתלטים בשנה היחידה שבה לא צריך לקבוע קריטריון לאליפות העולם או למשחקים האולימפיים והאמריקאים יכולים לעשות את זה רק באליפות הלאומית. אז פליקס בחרה להעביר קיץ יותר רגוע, וכך היא נענתה להזמנה להגיע לישראל לתחרות שבכל שנה אחרת היתה מתנגשת לה עם לוח זמנים צפוף.

שיאה האישי של אליסון פליקס ב-200 עומד על 21.69 שניות ונקבע ב-2012 ביוג'ין שבארצות הברית. בקיץ שעבר למשל, התוצאה הטובה ביותר שלה היתה 22.62 שניות. התוצאה הטובה ביותר שנקבעה על אדמת ישראל היא 23.07 שנ', כך שאולי נסתפק בירידה של פליקס מ-23 שניות.

בגזרה הישראלית, מי שתנסה להיעזר במהירות של פליקס תהיה אולגה לנסקי, שבניגוד ל-100 כאן יש לה סיכוי הרבה יותר טוב להתמודד על התואר הישראלי. השיא הישראלי שייך בכלל לאמא שלה, אירנה, ועומד על 23.15 שניות.

אלוף חדש ב-100? גל ארד | צילום: טיבור יגר

200 מטר גברים (חמישי, 19:10) 

בשנה שעברה אמרי פרסיאדו הצליח לפרוץ את מחסום 21 השניות בריצה הזאת, וזה סוג של ציון דרך מאוד משמעותי באתלטיקה הישראלית. אז הוא קבע 20.99 שניות, ובעונה הנוכחית במכללות הוא רץ בארצות הברית בזמן של 20.73 שניות עם רוח גבית מעל המותר.

סביר להניח שלפרסיאדו יש שתי מטרות העיקריות. הראשונה היא לקבוע קריטריון לאליפות אירופה בברלין ובשביל זה הוא יצטרך להיות מהיר מ-20.90 שניות. המטרה השנייה תהיה כמובן לשבור במוקדם או במאוחר את שיאו הישראלי של דמיטרי גלושצ'נקו שנקבע לפני 9 שנים ועומד על 20.86 שניות.

יריבו העיקרי של פרסיאדו במאבק על התואר יהיה דונלד בלייר סנפורד, שאמנם מתמקד בריצת ה-400 שבה הוא יתחרה גם באליפות אירופה ועם זאת, סנפורד הוא רץ 200 מצוין ובקיץ שעבר הוא קבע 21.17 שניות.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג