היסטוריה בלונדון: קנדרה הריסון שברה את אחד משיאי העולם הוותיקים ביותר

האמריקאית בת ה-23 קיצצה במאית את השניה את שיא העולם ב-100 משוכות שנקבע ב-1988. יוסאין בולט חזר מפציעה וניצח ב-200
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
משוכות בתחרות אתלטיקה
משוכות בתחרות אתלטיקה

קנדרה הריסון היתה השם החם של האתלטיקה האמריקאית עוד לפני אתמול (שישי) בערב. האתלטית בת ה-23 פתחה את העונה הנוכחית בתחרות ליגת היהלום ביוג'ין עם ריצת ה-100 משוכות השניה בטיבה בהיסטוריה (12.24 שניות) שהיתה איטית משלוש מאיות בלבד משיא העולם. וכעת היא השלימה את העבודה.

זה קרה ב"אניברסרי גיימס" בלונדון, אחת התחרויות בסבב ליגת היהלום באתלטיקה שנמשכת יומיים. יוסאין בולט בתחרות הקאמבק שלו היה אמור להיות הכוכב הראשי של הערב, אבל כשעה לפני כן היתה זו הריסון שגנבה לו את ההצגה. היא הצליחה לשפר את שיאה האישי בארבע מאיות וזה אומר שעצרה את השעון בזמן של 12.20 שניות המהיר במאית השניה מהשיא העולמי שהחזיק מעמד מאוגוסט 1988 והיה שייך ליורדנקה דונקובה הבולגריה.

הריסון הקדימה את השניה בריאנה רולינס בלא פחות מ-37 מאיות, וכשמסתכלים על לוח התוצאות נזכרים שלמרבה הצער לא נראה את הריסון במשחקים האולימפיים בריו אלא דווקא את שלוש האמריקאיות שהגיעו אחריה בלונדון: רולינס, קריסטי קסטלין וניה עלי. לעומת תחרויות אחרות העונה, במבחנים האמריקאים קנדרה הריסון סבלה מיום חלש וסיימה במקום השישי בגמר, ששלוש הראשונות בו הבטיחו את מקומן בריו 2016.

מי שכן יהיה בריו 2016 למרות שהיה פצוע במבחנים של מדינתו ג'מייקה יהיה יוסאין בולט, שמבחינת התאחדות האתלטיקה הג'מייקנית לא היה צריך להתחרות באף אחד מבני ארצו כדי להגיע לריו, אבל בלונדון הוא נדרש להוכיח את יכולתו. בולט התחרה בריצת ה-200 מטר, כשלצידו בסטרט ליסט היו אולי עוד 2-3 שמות של מועמדים פוטנציאליים לגמר בריו. אז בלונדון, בתחרות הקאמבק שלו אחרי פציעה בגללה החמיץ את המבחנים הג'מייקנים, בולט ניצח בזמן של 19.89 שניות כאשר אלונסו אדוארד מפנמה סיים שני עם 20.04 שניו ואדם ג'מילי הבריטי שלישי עם 20.07 שניות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג