החוקים שאתם חייבים לדעת לקראת אליפות ישראל נגד השעון

לקראת אליפות ישראל בנג"ש ריכז עבורכם כתב האופניים שלנו, אור דיין, כמה כללים וחוקים על פי הקריטריונים של איגוד האופניים הבינלאומי ה-UCI שנאכפים על ידי צוות השיפוט של איגוד האופניים הישראלי לפני הזינוק
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אליפות ישראל בנג"ש (נגד השעון) כבר ממש מעבר לפינה (יום שבת 15ביוני) ותוזנק בשעה 7:00 בלקייה (כינוס בתחנת דלק דור אלון – להב) ורוכבים רבים שואלים אותנו לגבי החוקים בהם הרוכב והאופניים צריכים לעמוד בתחרות לפי חוקי ה-UCI איגוד האופניים הבינלאומי.

אלוף ישראל בנג"ש, עתלית 2018.עומר גולדשטיין | צילום: עמוס גיל

המסלול שונה השנה (התקיים בעתלית מס' שנים ברציפות) והוא באורך 32.4 ק"מ עם 2 גבעות קצרות עם שיפוע חד, יש נקודת סיבוב פרסה אחת בככר ליד ישוב נטע שמהווה את אמצע הדרך והסיום באותו קו של הזינוק. שווה לציין לפני שאנחנו צוללים אל תוך הפרטים היבשים שהשנה הגדילו לעשות באיגוד האופניים והחליטו לקיים גם מקצה פתוח עבור ספורטאי איש ברזל וטריאתלון אשר מחזיקים בדרך כלל אופני נג"ש לא תקניים לפי חוקת ה-UCI, אך בהחלט יכולים להיות רלוונטיים במרוץ כזה וליהנות ממדידת זמנים על סגירת הכביש ולהראות מי הרוכב המהיר ביותר בארץ.

מהי הפוזיציה החוקית בנג"ש?
מתוך תקנון התחרות: ״יש לרכוב עם אופניים העומדים בתקנון ה-UCI למרוצי נגד השעון, למעט: במקצה הפתוח ניתן לרכוב גם עם אופניים שאינם עומדים בתקנון ה-UCI (לדוגמה: אופני טריאתלון, אופניים החורגים במידות מהמותר בתקנון ה-UCI וכו')".

אלופת ישראל בנג"ש, עתלית 2018. רותם גפינוביץ' | צילום: עמוס גיל

אז מה בעצם מותר ומה אסור? ומה הפוזיציה החוקית?
1. אף האוכף: הקצה הקדמי של מושב האופניים צריך להיות ממוקם לפחות 5 ס"מ מאחורי הציר המרכזי (BB). מסיבות מורפולוגיות (בדרך כלל רוכבים קטנים) ניתן לחרוג עד קו 0 של אף האוכף עם אמצע הציר המרכזי.

2. קצה האירובר מקדימה (כולל השיפטר במצב הארוך ביותר) צריך להיות ממוקם עד 75 ס"מ מלפני הציר המרכזי (BB to Shifter End).
מסיבות מורפולוגיות (בדרך כללכ גפיים ארוכות) ניתן לחרוג עד 80 ס"מ ולרוכבים גבוהים במיוחד מעל 1.9 מטר ניתן לחרוג עד 85 ס"מ מהציר המרכזי לקצה האירובר כולל השיפטר של ההילוכים.

כלומר ניתן לחרוג רק באחד משני המצבים – או בחלק האחורי של האוכף או בחלק הקדמי עם האירובר אך לא בשניהם.

אני ממליץ במקרה ויש לכם ספק להיוועץ במודד אופניים מקצועי או במאמן מוסמך, על מנת להתאים את האופניים מבעוד מועד ולהימנע מאי נעימות של פסילה על קו הזינוק (במקצי הגיל יאושר להתחרות גם במקרה שתתגלה בעיה אך הרוכב יועבר למקצה הפתוח ללא התמודדות על חולצת האלוף). מומלץ אף להגיע מוקדם יותר למתחם התחרות לבדוק את האופניים כך שבעת הזינוק יהיה דאגה אחת פחות על ראשכם.

השנה נאמר לנו כי השופטים ישימו דגש מיוחד על תנוחת הרוכב וציוד תקני, למשל – ללא מערכות שתייה עם קשית או בקבוקים מחוץ לשלדת האופניים, יש לקרוא את תקנון התחרות ואת מסמך ההבהרות של ה-UCI בנושא ציוד חוקי בתחרות נג"ש בקישורים הבאים:

תקנון איגוד האופניים הישראלי

מסמך הבהרות לגבי ציוד מטעם ה-UCI




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג