האם כדאי לעשות תחרות איש ברזל בחו"ל עם קבוצה או לבד?

לבד או בקבוצה? שאלה שרבים שואלים את עצמם בטרם הם נרשמים לתחרות איש ברזל המצריכה מלבד אימונים ומסגרת גם משמעת, תכנית אימונים והתמקדות במטרה. המאמן אריאל הלר מפרק את השאלה לגורמים ונותן תשובות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

תהליך הרישום לתחרות איש ברזל הוא אחד מהרגעים המרגשים בתהליך שסופו המדליה והקעקוע הנכסף של התחרות, ומיד אז מתחילה הדילמה של רבים – האם להצטרף לקבוצה עם משלחת ואימונים ייעודיים או לעשות הכל לבד, להתאמן ולנסוע לבד לתחרות. כמו בכל דבר תמיד השאלה שצריכה להישאל היא "מה החלופה"?

איירונמן פרנקפורט

האם להצטרף לקבוצה או להתחרות לבד? איירונמן פרנקפורט | צילום: Moritz Kosinsky

עוד כתבות איש ברזל בשוונג
האיירונמן הראשון שלי: "בתחרות בהמבורג עברתי חוויה שאזכור לכל החיים"
אז מה עדיף? איירונמן אוסטריה הוותיק או איירונמן ויטוריה החדש
תכנית אימון למרחק איש ברזל לקראת הישראמן

אימונים קבוצתיים ומשלחת קבוצתית נותנים למתחרה בראש ובראשונה שקט נפשי. הלחץ הנפשי לקראת תחרות איש ברזל ביחד עם העומס הפיזי קשים מאד וכל הקלה על המתחרה נותנת כוח לשבוע אימונים נוסף. מצד שני קיים העול הכלכלי ולא תמיד מתאים לכל אחד המרקם הקבוצתי עם כל מה שנלווה אליו.

בהחלטה באיזה מסגרת לנסוע לתחרות, לבד או עם משלחת יש להתייחס לכמה מישורים:
המישור המקצועי – דהיינו האימונים והתחרות עצמה.
המישור הלוגיסטי והמנהלתי דהיינו רישום לתחרות, טיסה, מלון, טכנאי, מזוודה ועוד.
המישור המקצועי – על מנת להתאמן ולהתחרות לבד הספורטאי חייב ללמוד הכל לבד, לחקור, לקרוא, להתייעץ עם חברים וגם ללמוד מניסיונם של אחרים. חייבים להכיר את מסלולי האימונים ולצאת אליהם לא פעם לבד. בתחרות חשוב לדעת להסתדר בכוחות עצמך, להשאיר ציוד ב-Special needs ולסמוך על עצמך בלבד.

רבים יגידו שאיש ברזל אמיתי חייב בכל מקרה להיות אחד כזה שמסתדר לבד עם הקשיים ומי שנעזר בגורם חיצוני לא באמת עושה תחרות לבד. לאחרונה התפתחה התופעה של מאמן או מלווה מנוסה שעושה את כל התחרות או חלק ממנה לצד המתחרה רק להרגיע ולתת לו ביטחון. אותו מתחרה לא יאלץ להסתדר עם תקלות ובסופו של יום לא ידע להחליף צמיג טובולר או חוליה בשרשרת.

לא תמיד מתאים לכל אחד המרקם הקבוצתי עם כל מה שנלווה אליו | צילום: באדיבות אריאל הלר

מצד שני, כשיוצאים לתחרות עם משלחת או מתאמנים בקבוצה הכל מוגש לך "חם וטרי" על מגש של כסף. אם תרצה תקבל את כל המידע ויש תמיד את מי לשאול, והידע זמין וילמדו אותך גם איך לעשות כל דבר. בפן הלוגיסטי כמעט ואין צורך בניסיון מסוים, כמו בכל נסיעה לחו"ל, אפשר להזמין היום הכל עצמאית באינטרנט, ובכפוף לקריאה והמלצות אפשר לבחור את המוצרים שנמצאים בחבילה.

אבל גם למנוסים ביותר קשה להסתדר עם המסלול ללא הכרות מוקדמת ובדרך כלל אותם אלו שלא צמודים למשלחת מתחרים ללא הכרת מסלול מלאה ויסודית. הנלווים למשלחת יקבלו מעטפת מלאה בזמן ההכנות בשבוע התחרות שכוללות הכרת כל המסלול ונקודות חשובות בתוכו.

לסיכום, אם זאת תחרות איש הברזל הראשונה שלך בחו"ל אל תיקחו סיכון, בטוח שלא בשבוע התחרות. הצטרפו למשלחת של קבוצה, הסירו מעצמכם דאגות וחששות, גם ככה הלחץ אדיר פיזית ונפשית, וכל הקלה שתוכלו לקבל אפילו אם היא עולה לא מעט כסף שווה את המחיר. במידה וכבר התחרתם בתחרות איש ברזל בחו"ל לפני כן ואתם רגועים, מכירים את כל הפרוצדורות ורוצים לחסוך בעלויות זאת אפשרות טובה ולא מעט בוחרים בה. המסגרת של משלחת מאד מחייבת, לוח הזמנים צפוף וקשיח, המעורבות החברתית גבוהה (הרבה אנשים שאתם לא מכירים), תלות באחרים ולא מעט רעש… כשיוצאים לתחרות קשה חשוב לא פחות השקט והרוגע, משלחות, בעיקר גדולות, מוציאות מהשלווה והשקט.

אם זאת לא תחרות ראשונה עבורכם, הדילמה מאד סובייקטיבית, ההחלטה מושפעת מאד מאופיו של כל מתחרה, השקט של לבד מול הביחד של קבוצה, החיסכון בכסף מול המשלחת המאורגנת, הניסיון האישי מול הצורך במאמן והנחיה. יש יתרונות וחסרונות בכל דבר בחיים – רק צריך לדעת מה הן החלופות ולבחור עבורכם את המתאים לכם.

להרשמה לישראמן לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג